3draads antenne op 2draads adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik word redelijk mesjokke van mijn huidige onboard wifi/bt adapter. In principe voor mijn xbox controlller prima maar welke koptelefoon je er ook op aansluit hij blijft stotteren. Verschillende drivers geprobeerd, die van de asus support site en de standaard windows 10 BT driver. Ik heb dit opgegeven.

Ik heb nu deze netwerkadapter besteld. Hij wordt zonder antenne geleverd. Geen idee of ik antenne uberhaupt nodig ga hebben maar ik heb dus de asus antenne nog. Deze heeft echter 3 aansluitdraden en de nieuw bestelde module maar 2 aansluitpunten.

Mijn vraag aan jullie is dus gaat dit werken en zoja werkt hij dan even goed als een vergelijkbare antenne met twee aansluitpunten of maakt dat niet uit.

Graag geen reactie van "ik denk van wel" of "bij mij werkt het". Graag alleen reactie van mensen die weten waar ze het over hebben en technisch kunnen onderbouwen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Buntmans op 02-08-2019 01:47 . Reden: typos ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja, dat gaat werken:
Je on-board Wi-Fi heeft 3 antennes "nodig" om 3x3 MIMO te doen. Officieel zou er nog bij moeten staan om hoeveel streams het gaat (met 3 antennes, maximaal 3)
Je nieuwe kaartje kan maximaal 2x2x2 MIMO, dus theoretisch maximaal 2 streams.
Je hoeft maar 2 antennes aan te sluiten.
Ik zou wel de antennes aansluiten, anders ga je heel weinig bereik hebben.
Nu kunnen we niet zien hoe de plaatsing van de drie antennes in het plastic is, dus voor bereik moet je daar misschien even mee experimenteren.
Maar werken gaat het. (wel effe de iNtel driver installeren).