Dit monster Onvindbaar Of Toch Niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1133807

Topicstarter
Hoi Allemaal!

Tom hier, ik ben al meer dan een 3 weken bezig met een heftige zoektocht. Ik weet niet of het monster waar ik naar op zoek ben bestaat. Maar tot nu toe heb ik al veel gekke laptops gezien met alles waar ik naar zoek. Alleen nu de combinatie nog.

Het gaat om de volgende specs:

16 GB Ram minimaal
Touchscreen
SSD M.2 1TB
Minimaal GeForce GTX 1070i 4GB / RTX 2060
15 Inch minimaal (Liever 17)
Webshop waar ik kan betalen met PayPal
i7 of i9 CPU
Max 2KG
Dikte: Minder dan 2CM
Camera: 720p

We zijn al zo dichtbij.. Ben jij een kenner, en heb jij hem al gespot? Voel je dan vrij om te reageren!
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Acer Zenbook Pro 15 (Graphic card not high enough + webcam = 480p)
Dell XPS 15 9570 CNX97005 (Graphic card not high enough)
Acer Predator Triton 500 PT515-51-7618 (No touchscreen)
HP ZBook Studio x360 G5 5UC06EA (Graphic card not high enough)
MSI P65 Creator 9SE-664NL (No touchscreen)
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 12:19

Emiel1984

Made in NL

Deze Acer heeft touchscreen geloof ik.

pricewatch: Acer Predator Triton 900 PT917-71 70LB

Maar nu mis ik enkel waarom zoek je dit precies?
Wat wil je met een laptop doen om op deze 'dure' wensen uit te komen ?

[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 02-08-2019 01:33 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Emiel1984 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:32:

En weegt ruim 4kg

Wat de topicstarter wil bestaat volgens de pricewatch niet. Kortom, welke eis(en) laat je als eerst vallen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
We Are Borg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:41:
[...]

En weegt ruim 4kg

Wat de topicstarter wil bestaat volgens de pricewatch niet. Kortom, welke eis(en) laat je als eerst vallen :)
Dit :)

Vooral gewicht en dikte wordt lastig. Hij wil flinke specs, maar geen ruimte voor fatsoenlijke koeling voor die specs en het gewicht wat er bij hoort. Beetje als: Ik wil een auto met 600pk, maar de radiator moet heel klein zijn.

Dikke specs is meer gewicht en meer dikte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:40

Liveshort

Certified Crazy Person

Het eerste dat bij mij opkomt is de Razer Blade (15 of 17). Qua maat vrij compact en mobiel, maar wel goede specs. Daar betaal je dan uiteraard wel dik voor.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nog even als toevoeging. Als je dikke specs wil en die ook echt wil gebruiken, laat dikte en gewicht dan vallen. Helaas zijn er te veel laptops die alles willen doen en waarbij de koeling maar net genoeg is. Belast je de GPU op 100% kan dat, belast je de CPU op 100% kan dat, maar beide geeft zulke hoge temps dat de boel terug gaat klokken en/of dat je naast een stofzuiger zit. Bij flinke specs wil je juist een laptop die goede koeling heeft en alles op 100% load ook echt aan kan. Dan kom je snel op een game ding uit, maar dan is het er in ieder geval voor gemaakt en zorgt 2 maanden stof er niet voor dat de boel problemen geeft.

Wil je alleen wat internetten is er niets mis met zo licht en dun mogelijk, maar met zware specs wil je dat nou juist niet in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Liveshort schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:54:
Het eerste dat bij mij opkomt is de Razer Blade (15 of 17). Qua maat vrij compact en mobiel, maar wel goede specs. Daar betaal je dan uiteraard wel dik voor.
Voldoet niet aan de storage eis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Iedere laptop met deze specs en die afmetingen is zinloos omdat je direct tegen hitteproblemen aan gaat lopen. Tenzij je voldoende hebt aan een minuut of 2 op maximum gaat het ding altijd direct throttlen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
Zoals eerder aangegeven, dikte en gewicht eisen zijn onredelijk/ niet haalbaar.

Touchscreen is imo een gimmick op een (game?) laptop. Dus als de eerste 2 eisen al schrapt dan kom je al een heel eind. Mocht je toch nog twijfelen met de beschikbare types, dan de touchscreen schrappen van jouw lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• equit1986
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 20:07
Dan is de Dell XPS naar mijn weten echt wel de beste optie. Ik heb hem een vriend van me aangeraden en die is er zeer tevreden mee! Wel de 4K Touch Versie dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 09:15
equit1986 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:54:
Dan is de Dell XPS naar mijn weten echt wel de beste optie. Ik heb hem een vriend van me aangeraden en die is er zeer tevreden mee! Wel de 4K Touch Versie dan
De XPS 15" serie heeft iig chronische koelings-issues - bij een vriend van me allerlei hardware-matige trucages (stapels memory cooling pads tussen de behuizing en wat componenten..) moeten uithalen om 'm niet te laten throttlen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• equit1986
ufear schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:00:
[...]

De XPS 15" serie heeft iig chronische koelings-issues - bij een vriend van me allerlei hardware-matige trucacges (stapels memory cooling pads tussen de behuizing en wat componenten..) moeten uithalen om 'm niet te laten throttlen.
Hmhhhh,

Totaal geen problemen mee met die XPS van die maat van me. En die gebruikt hem toch echt vrij intensief met photoshop en aftereffects en sketch....

Misschien geluk hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 09:15
equit1986 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

Hmhhhh,

Totaal geen problemen mee met die XPS van die maat van me. En die gebruikt hem toch echt vrij intensief met photoshop en aftereffects en sketch....

Misschien geluk hier?
Start eens een spel op; Fortnite of Apex Legends oid; na 15 seconden zit je op 10FPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• equit1986
ufear schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:05:
[...]

Start eens een spel op; Fortnite of Apex Legends oid; na 15 seconden zit je op 10FPS.
Hij gamed niet, maar ik zal t eens aan hem vragen.
Maar het renderen van 4K afbeeldingen, gaat gewoon zonder moeite....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Als je genoegen kunt nemen met een GTX 1650, dan heeft deze verder alles:
Dell XPS 15

Of anders eens bij BTO kijken, vragen of ze ook een touchscreen kunnen leveren.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:17
PilatuS schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:45:
[...]

Dit :)

Vooral gewicht en dikte wordt lastig. Hij wil flinke specs, maar geen ruimte voor fatsoenlijke koeling voor die specs en het gewicht wat er bij hoort. Beetje als: Ik wil een auto met 600pk, maar de radiator moet heel klein zijn.

Dikke specs is meer gewicht en meer dikte.
Tja, TS geeft in zijn eigen post aan dat er laptops zijn die alleen touchscreen missen wat hem betreft. Dus blijkbaar kan een combinatie van specs en formaat die hij acceptabel vindt wel. Of dat een goed idee is (redt de koeling het?) is dan een tweede.

Mensen die touchscreen een gimmick noemen op een laptop, hebben waarschijnlijk nog niet veel op een laptop met touchscreen gewerkt. Als ik een dag op een laptop met touchscreen werk en dan weer verder ga met m'n normale laptop zonder touchscreen, dan zit ik dagen lang vergeefs met m'n vinger op het scherm te poeren, zo snel went het. Ik heb ook veel gewerkt op een desktop (of laptop in docking station) met touchscreen en dat gebruik ik dan weer zo goed als nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Razer Blade 15 inderdaad. Voldoet zoals hierboven genoemd niet aan de 1TB SSD eis, al vermoed ik dat die wel zelf te vervangen is. Ook is 'ie 150-200 gram te zwaar, maar je gaat toch ergens concessies moeten doen.

Hij is in NL (nog?) niet met touchscreen te krijgen, in Duitsland wel. Misschien dat dat nog te doen is met een doorstuur-service. https://www.razer.com/de-de/gaming-laptops/razer-blade/shop

Alleen de 2070 en 2080 zijn met touch te configureren. In het geval van de 2070 krijg je 4K IPS, bij de 2080 is het 4K OLED en krijg je ook een iets snellere processors (i7 9750h i.p.v. i7 8750h). Weet zelf niet of ik OLED aan zou durven i.v.m. risico op inbranden.

[ Voor 12% gewijzigd door LukasW op 02-08-2019 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
Lapa schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:57:

Mensen die touchscreen een gimmick noemen op een laptop, hebben waarschijnlijk nog niet veel op een laptop met touchscreen gewerkt. Als ik een dag op een laptop met touchscreen werk en dan weer verder ga met m'n normale laptop zonder touchscreen, dan zit ik dagen lang vergeefs met m'n vinger op het scherm te poeren, zo snel went het. Ik heb ook veel gewerkt op een desktop (of laptop in docking station) met touchscreen en dat gebruik ik dan weer zo goed als nooit.
Volgens mij was ik dat als enige :-)
Ik krijg al een pijnlijke vinger van de touchpad. Dus durf niet te werken met een touchscreen. Ook de vieze vingers bevalt mij niet, en dat alleen al op m'n smartphone (werkt ook vrij makkelijk tussen de vingers itt 2kg laptop ;) )

Ik snap ook niet wat voor je werk je doet op een touchscreen behalve presenteren. Dus vul dat maar voor mij in wat de meerwaarde is.

Verder geeft TS ook 0 informatie over het type gebruik van de laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:17
Fore! schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

Volgens mij was ik dat als enige :-)
Ik krijg al een pijnlijke vinger van de touchpad. Dus durf niet te werken met een touchscreen. Ook de vieze vingers bevalt mij niet, en dat alleen al op m'n smartphone (werkt ook vrij makkelijk tussen de vingers itt 2kg laptop ;) )

Ik snap ook niet wat voor je werk je doet op een touchscreen behalve presenteren. Dus vul dat maar voor mij in wat de meerwaarde is.

Verder geeft TS ook 0 informatie over het type gebruik van de laptop.
Het is een beetje off-topic, maar vooruit :)

Op een laptop zijn je handen vlak bij het scherm tjidens het typen. Als je dan op het toetsenbord bezig bent, maar je wil even scrollen of zoomen of je moet ergens klikken, dan is het veel sneller, intuïtiever en minder belastend (ivm RSI) om dat even op het scherm te doen dan om naar de muis of het touchpad te grijpen. Dat is tenminste mijn ervaring.
Vieze vingers zijn inderdaad wel een issue :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
BTO bouwt zelf laptops met veel opties om zelf je laptop samen te stellen, heb er laats een i7 met 16gb en een 1050 en heb ze ook gezien met 1070.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

@equit1986 en @Buzz134 : deze opties voldoen ook niet aan alle eisen van de TS

We kunnen met zijn allen allerlei mooie en mindere mooie laptops benoemen maar zolang de TS niet iets aanpast aan zijn eisenlijstje voldoet er op dit moment geen enkele laptop :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Tom, je zoekt geen monster maar een eenhoorn.

Met dikke hardware komt een dikke laptop anders zal je nooit goede koeling krijgen en kan je wel een super CPU/GPU hebben maar die zullen binnen minuten downthrottelen (urgh wat een lelijk woord) naar goedkope hardware.

Zullen we gewoon even stoppen met typen tot Tom iets meer realistische eisen opgeeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:08

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!! Heel erg tof en zie een paar goeie aanraders, en ik leer er ook meteen weer wat extra's van! Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Emiel1984 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:32:

@Emiel1984 Wat een ding joh, nice! Die zat ik ook zeker al te overwegen, maar inderdaad net wat te zwaar zoals @We Are Borg al zegt... De "Waarom" leg ik even uit in mijn volgende reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We Are Borg schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:41:
[...]

En weegt ruim 4kg

Scherp We Are Borg!

De tips van @We Are Borg, @PilatuS, @Wolfboy, @Fore! en @Anoniem: 310408 zijn duidelijk: Wat laten we vallen?

Ik denk dat het dan toch gamen in een wat minder resolutie wordt hier... Stel dat we naar een GTX 1050i of GTX 1650 gaan of iets in die richting. Ik denk dat er dan wel een wereld open gaat aan mogelijkheden. Aangezien hij voor grafisch werk met Photoshop (touchscreen), gamen (grote graphics en specs) en ook voor veel administratief werk tijdens het reizen (2 kilo en dun) wordt gebruikt. Daar komen de specs grotendeels vandaan.

Daarnaast: MSI P65 Creator 9SE-664NL voldoet wel aan alle specs (1,9kg & 17mm) samen met een Me-Ga graphic card, maar heeft geen touch... Gaat dat niet mis met al die specs? Of zou er ook iets soortgelijks bestaan met een touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Liveshort schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 01:54:
@Liveshort Dit is een hele mooie die ik nog niet eerder ben tegen gekomen. Niet 100% in de specs maar zeker 1tje die ik mee neem in de afweging, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
equit1986 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:54:
@equit1986 @EMP Die Dell XPS-15 is zeker top!! Wist niet dat hij er ook was met die specs, ik kwam alleen degene tegen met lagere specs. Deze gaat zeker op mijn lijstje, bedankt! Doe ik ook nog wel even wat research naar trouwens, wat @ufear zegt klinkt dan weer niet best..
@EMP & @Buzz134 Enne helaas, BTO levert geen touchscreen schermen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lapa schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:57:
[...]

Tja, TS geeft in zijn eigen post aan dat er laptops zijn die alleen touchscreen missen wat hem betreft. Dus blijkbaar kan een combinatie van specs en formaat die hij acceptabel vindt wel. Of dat een goed idee is (redt de koeling het?) is dan een tweede.

@Lapa Jij snapt het! Ik begreep al niet helemaal hoezo het wel paste in een MSI maar niet met touchscreenbeschikbaar was. Maar zoals je al zegt, het kan idd aan de koeling liggen. Zoals die jongens al zeggen over de XPS-15 van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@br00ky My bad, ik ben nieuw hier... Thanks voor het aanpassen iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:53
Toevallig al nagedacht over het laten vallen van de GPU-eis en een externe GPU te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CCJJVV schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:25:
Toevallig al nagedacht over het laten vallen van de GPU-eis en een externe GPU te nemen?
Ik ben nog niet zo heel bekend met laptops, dus dit klinkt nieuw. Wel echt interessant.. Als je me iets meer kunt vertellen heel graag! :)

EDIT: Na even gegoogled te hebben, lijkt het dat externe GPU's niet gebruikt kunnen worden voor een laptop zijn eigen scherm om op te gamen... Of hoe zag jij dit voor je?

(Bron: https://www.techadvisor.c...card-your-laptop-3364133/ )

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 1133807 op 03-08-2019 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:53
Anoniem: 1133807 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:32:
[...]

Ik ben nog niet zo heel bekend met laptops, dus dit klinkt nieuw. Wel echt interessant.. Als je me iets meer kunt vertellen heel graag! :)
Ik zou zeggen Google eens of zoek eens op YouTube naar: external GPU for laptop. Het is inprincipe een kleine case met daarin een GPU en een klein "moederbord". Deze cases hebben dan vaak een aantal video-uitgangen(hdmi, display-port) maar daarnaast ook soms uitgangen zoals USB.
Deze case sluit je dan aan met behulp van Thunderbolt-3. De laptop zal dit dus wel moeten hebben. Lees je hier gewoon even goed in, Google dus gewoon even.

Een nadeel van een externe GPU is dat er wat performance loss is t.o.v. het gebruik van de GPU in een desktop. Wat echter een voordeel is, is dat je desktop GPU's kan gebruiken en geen mobiele GPUs. Tevens zal je minder snel te maken krijgen met throttling door hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CCJJVV schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:42:
[...]

Ik zou zeggen Google eens of zoek eens op YouTube naar: external GPU for laptop. Het is inprincipe een kleine case met daarin een GPU en een klein "moederbord". Deze cases hebben dan vaak een aantal video-uitgangen(hdmi, display-port) maar daarnaast ook soms uitgangen zoals USB.
Deze case sluit je dan aan met behulp van Thunderbolt-3. De laptop zal dit dus wel moeten hebben. Lees je hier gewoon even goed in, Google dus gewoon even.

Een nadeel van een externe GPU is dat er wat performance loss is t.o.v. het gebruik van de GPU in een desktop. Wat echter een voordeel is, is dat je desktop GPU's kan gebruiken en geen mobiele GPUs. Tevens zal je minder snel te maken krijgen met throttling door hitte.
Goed advies! Ga ik even voor rond kijken :)
Pagina: 1