Vraag

• RJeee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07 21:58
Ik zoek een?
Een opvolger van mijn iPhone 6s Plus. iPhone gebruiker van het eerste uur, maar de nieuwprijs van een nieuw toestel vind ik wel erg gortig worden

Budget?
Significant minder dan een nieuwe iPhone (xr)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
als algemene smartphone te gebruiken: bellen, mailen, browsen, YouTube, whatsapp. Foto’s zijn vooral vakantie kiekjes e.d. Ben geen fotograaf maar vind t wel fijn als in een leuke foto heb, hem af kan drukken oid. Ik speel amper games of iets dergelijks. Wel gebruik ik mijn telefoon veel en moet ie lekker soepel draaien.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb diverse toestellen van bijv xiaomi gezien, bijv de pocophone maar ook ‘lower-end’, bijv de Redmi Note 7. Pocophone is bijv al een jaar op de markt, hoe lang wordt deze nog geüpdatet? Is een mi9 een echte verbetering op dat gebied? Motorola one vision lijkt een optie, of een van de Nokia’s?

Belangrijkste vraag is eigenlijk wat heb ik nodig? Moet ik voor een zo dik mogelijke soc gaan of juist een wat nieuwer, meer midrange toestel gaan? Welke leverancier biedt de plezierigste Android interface? Android one? ios bevalt me in principe prima.

[ Voor 4% gewijzigd door RJeee op 01-08-2019 23:26 ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Xiaomi heeft een goede reputatie met het updaten van MIUI met security patches voor een langere periode, dus voor de Pocophone verwacht ik dat die nog wel een jaartje of 4 updates krijgt. Camera is niet sterk maar met side loaden van de Google Pixel Camera app verbeterd het resultaat wel, moet je dat wel willen doen en onderhouden.

Elke Android interface heeft voors en tegens. Android One is bijvoorbeeld heel kaal, waarbij iOS meer verzorgend is ingesteld. Wat het beste is, is persoonlijk, maar als nieuwkomer moet je er toch een keer helemaal doorheen om te leren waar alles zit en wat kan.
Zelf heb ik het idee dat met name Samsung de beste hulp bied voor mensen die van iOS overstappen naar Android om hun data over te zetten.

Voor foto's zou ik de Google Pixel 3a (XL) adviseren als je rond de 400 Euro wil uitgeven.
Daar onder voor 275 Euro ongeveer is de Samsung Galaxy A50 denk ik beste camera telefoon in dat prijs segment.
Daar nog weer onder durf ik het echt niet te zeggen, maar verwacht wel dat je dan dramatisch inlevert op de camera van je huidige telefoon.

Voor wat betreft de performance, processor is belangrijk, maar ook snelheid van opslag en werkgeheugen speelt een rol. Beste ga je bij een winkel langs als Mediamarkt en speelt met de aanwezige telefoons om een gevoel te krijgen van hoe soepel ze aanvoelen.

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Ik kwam van een 6s af en ben zeer tevreden met mijn Huawei p20, met jou budget is ook de p30 wel haalbaar volgens mij.

• RJeee
k_doorman schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:10:
Ik kwam van een 6s af en ben zeer tevreden met mijn Huawei p20, met jou budget is ook de p30 wel haalbaar volgens mij.
Huawei vind ik momenteel lastig, met het gedoe tussen de Chinezen en Amerikanen. Maar ik denk idd even de mediamarkt binnenlopen en wat hands on ervaring opdoen.

Maar zo’n Redmi Note 7, hoe kijken jullie daar tegenaan, of is dat teveel stapjes naar beneden?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:36
Ik zit ook zo. Kom van Samsung en Apple
Maar ben al die lay-outs zat en wil ook iets totaal nieuws eigenlijk.
Ik volg dit even

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Xiaomi zou ik met een grote boog omheen lopen. Heb het niet op Chinese budgettoestellen en al helemaal niet op fabrikanten die dit soort grapjes uithalen:

https://www.androidauthority.com/xiaomi-miui-ads-906902/

nieuws: Xiaomi geeft toe dat het advertenties in instellingenmenu's van smart...

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-11 06:37
S10e is volgens mij een goede oplossing.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-11 12:37
Als je twijfelt om Apple vaarwel te zeggen kun je nog een refurbished iPhone X overwegen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:45
BFmango schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:28:
Xiaomi zou ik met een grote boog omheen lopen. Heb het niet op Chinese budgettoestellen en al helemaal niet op fabrikanten die dit soort grapjes uithalen:

https://www.androidauthority.com/xiaomi-miui-ads-906902/

nieuws: Xiaomi geeft toe dat het advertenties in instellingenmenu's van smart...
Ik dacht dit dus eerst ook, maar na me goed in te lezen toch een Mi 9 gekocht. De internationale versie. Ik heb echter nog nergens een advertentie kunnen bespeuren.

• RJeee
SonnyBBQ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:51:
[...]

Ik dacht dit dus eerst ook, maar na me goed in te lezen toch een Mi 9 gekocht. De internationale versie. Ik heb echter nog nergens een advertentie kunnen bespeuren.
Ik lees overal dat dit uit te zetten is, maar wel wat gedoe (is) kan zijn.
Theo74 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:30:
Als je twijfelt om Apple vaarwel te zeggen kun je nog een refurbished iPhone X overwegen.
Refurbished heb ik niet een fantastisch gevoel bij. En ach, een iPhone kopen kan altijd als ik er echt niet aan kan wennen. (Wel een duur grapje)

Voor die xiaomi’s heb ik ook zitten kijken om er een andere ROM op te zetten. Bijv Lineage OS. Of heeft dat weer andere nadelen? Is wel gelijk een deep dive in ‘t Android gebeuren.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SonnyBBQ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:51:
[...]

Interessant topic! Zelf haak ik überhaupt al af bij een fabrikant die zulke dingen in zn hoofd haalt.

🌞🍃

• RJeee
gast schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:19:
[...]

Interessant topic! Zelf haak ik überhaupt al af bij een fabrikant die zulke dingen in zn hoofd haalt.
Hebben htc en Samsung (correct me when wrong) dit niet ook ooit geprobeerd?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
Nokia 8, dan heb je stock Android.

Maar ik zou bij Apple blijven.
Mijn vrouw gebruikt nu al dik 3 jaar een refurbished 6, niks mis mee.
Als mijn X (gekocht in de VS) morgen begeeft kies ik tussen een XR of een refurb X.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Same here. Ik volg dit ook even.
Mel33 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:27:
Ik zit ook zo. Kom van Samsung en Apple
Maar ben al die lay-outs zat en wil ook iets totaal nieuws eigenlijk.
Ik volg dit even

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:14
gast schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:19:
[...]

Interessant, ook als het opt-out is?

Ikzelf heb de 9T en nog geen Ad gezien. Je kunt dit ook direct bij het instellen aangeven.

Toptelefoon als je kijkt naar prijs / kwaliteit / specs.

• RJeee
Zojuist even naar mediamarkt geweest en ik moet zeggen dat ik positief verast ben door wat er geboden wordt voor de helft van de prijs van een iPhone. Zeker als je mijn ‘standaard’ gebruik in ogenschouw neemt. Bijv de Samsung a70 leek mij niet verkeerd. Lekker veel scherm. Nu kijken of ik ergens een xiaomi kan aanraken, daar ben ik ook nog benieuwd naar. Ook de diverse notch/druppel/gatloze telefoons vond ik wel mooi, maar ben beetje bang voor de duurzaamheid van zulke mechanische oplossingen.

[ Voor 16% gewijzigd door RJeee op 03-08-2019 12:18 ]

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-11 16:52
Persoonlijke mening: heb ook verschillende Samsung telefoons gehad. Prima kwaliteit, maar ik begon mij wel te irriteren aan het feit dat Samsung Android hevig aanpast. Veel eigen apps, wat ik naar bloatware vond neigen en eigen sausjes over menu's en instellingen.

Heb nu een OnePlus en die zitten veel dichter op stock-Android. Ik vind het veel mooier en fijner werken.

Het is mijn persoonlijke mening, maar wellicht wel even goed om op te letten. Motorola G6 serie is ook erg stock-Android en qua prijs/kwaliteit prima in orde.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 22:29
Pixel 3a?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben van een iPhone 6 Plus naar een tweedehands iPhone 7 gegaan. De verkoper (ook een Tweaker) zei nog dat ik er op achteruit ging. Maar van een 6 Plus 64GB naar een 7 128GB is voor mij geen stapje achteruit. Dat het scherm wat kleiner is boeit me niet zo, alleen maar handiger om appjes te swypen.

Voor mij geen nieuwe iPhone, zeker niet met de huidige prijzen.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
RJeee schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:01:
Voor die xiaomi’s heb ik ook zitten kijken om er een andere ROM op te zetten.
Bespaar je de moeite. Jouw wensen kan met elk toestel. Als je Android overweegt en je wil geen toeters en bellen, kies dan gewoon voor Android One. Heb je geen last van operator/fabrikant sausjes, heb je updates zonder noemenswaardige vertraging en geen last van advertentie geneuzel.

Apple en Android One geven je de beste garantie op updates. Vind je Apple te duur, dan blijft Android One over.

Bij een iPhone 7 verwacht ik nog zo'n twee jaar updates. Refurbished zo'n 400 euro (omgerekend dus zo'n 200 euro per jaar). Bij Apple weet je het nooit zeker, dus het kan gunstiger uitpakken qua updates.

Een Nokia 6.1 of Xiaomi Mi A2 (64GB) krijgt ook nog zo'n twee jaar updates. Nieuw kosten die je zo'n 200 euro (omgerekend dus zo'n 100 euro per jaar).

Alle drie prima toestellen.

PS Heb ze alle drie in ons gezin. Puberdochter wil per se een Apple, want die hebben de klasgenoten ook. Niks rationeels aan ;-)
Pagina: 1