hoe een versleutelde regkey maken van key ftdi chip

Pagina: 1
Acties:
  • 528 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltonagf
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-05-2022
ik heb software die alleen werkt als er een versleutelde key in de map staat.
de key lees ik uit een ftdi chip( FTDI Serial TTL-232 USB Cable), en deze key is niet aan te passen
elke ftdi chip heeft een andere key.
hieronder een voorbeeld van een key ,en hoe deze die eruitziet na het omzetten naar een regkey die in de software map moet.
nu zou het natuurlijk mooi zijn als ik zelf van een ftdi key, zo`n regkey kan maken.
ik ben benieuwd of iemand mij hier wat wijzer kan maken. (de regkey is een .DAT bestand dat ik kan openen en aanpassen met kladblok)

key uit de ftdi chip :
C83E-03A8-2144-DF1C-3BC1-0125-8A63-3B40

key na het omzetten in regkey:
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

MVG

rob

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ziet er sowieso uit alsof als laatste er een base64 encode gedaan is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@daltonagf Het klinkt als het omzeilen van een licentie/beveiliging en daar wordt op GoT nogal fel op gereageerd door de moderators. Dus als dat niet zo is, kun je misschien meer vertellen over wat die key inhoudt. Anders kun je het (hier) beter laten. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltonagf
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-05-2022
De bedoeling is dat ik de software op 2 laptops met twee verschillende ftdi kabels kan gebruiken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 14:09

ronaz

Wishmaster

Heb je het geprobeerd voor te leggen aan de leverancier van de software?

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dus eigenlijk wil je software gebruiken op een manier die niet bedoeld is en waarschijnlijk tegen je licenties in gaat door beveiliging te omzeilen? Sorry, maar dat zijn allebei dingen waar we op Tweakers niet over praten. We houden onze discussies graag legaal.

Daarnaast heeft deze vraag overigens ook niks met programmeren te maken en zou 't dus zelfs als dit wel was toegestaan niet in Programming passen. We hebben ook een forum over beveiliging, dat zou logischer zijn geweest. Maar ook daar is dit onderwerp ongewenst dus sluit ik je topic.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.