[Hubs] 3COM Expansion Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:42
alo,

Ik heb hier 2 hubs liggen, een 3COM Superstack II 100Mbit (3C250B-TX) en een Synoptics Lattishub 10Mbit 2813.

Nu zit er op de 3COM hub een Expansion poort achterop om andere hubs op aan te sluiten. Deze poort lijkt een beetje op een SCSI aansluiting.
En op de Synoptics zit ook zo'n poort, maar die lijkt op een doodgewoone paralelle poort.

Nu is mijn vraag, kan ik deze 2 hubs aan elkaar koppelen met een kabel? Ik heb op de 3COM site gekeken, maar daar hebben ze alleen van SCSI achtig naar SCSI achtig.

Als dit mogelijk is, waar vindt ik zo'n kabel? Heb al op google/GoT/etc gezocht, maar daar kon ik nix nuttigs vinden.

Misschien weten jullie hier wat meer van..

tnx alvast.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou (ik weet er helemaal niets vanaf) verwachten dat dat nooit gaat lukken, het zullen allebei wel standaarden zijn van de fabrikant zelf.

• Mior
Ja, daar zat ik ook al aan te denken, vooral bij de 3COM...

maar ik hoop dat er toch een fabrikant is oid die zo gek is geweest en een werkende kabel ervoor heeft gemaakt..

Verwijderd

best uplinken

• Mior
Op zaterdag 28 juli 2001 23:09 schreef real_raichu70 het volgende:
best uplinken
De 3COM is alleen 100 (geen 10/100) en de Synoptics is alleen 10 (geen 100 uplink oid).

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

nee dat gaat niet die poort is om meerder superstacks door te lussen. je kan het best gewoon een uplink maaken.

• Mior
damn :(

En uplinken gaat ook niet aangezien geen van de beide hubs een 10/100 uplink poort heeft.

De ene alleen 10 en de andere alleen 100.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De poorten achterop de 3C250B-TX (het zijn er 2 als het goed is) zijn zoals eerder opgemerkt expansion-poorten, en alleen geschikt om 100 Mbps-only hubs van 3Com zelf te koppelen, die gedragen zich daarna als 1 grote hub.

Op de voorkant van de 2813 zitten een 3-tal poorten volgens een plaatje wat ik vond :

1. Linksonder een 15-pins poort, die eruit ziet als een joystick-connector, maar dan met een schuifje i.p.v. schroef-bevestiging. Dit is een AUI-poort (Attachment Unit Interface). Dit is de poort die voor de oer-vorm van Ethernet, 10Base, was ontwikkeld. 10Base-5 gebruikte een dikke coax-kabel, waarop een apart kastje (de transceiver) werd geprikt (letterlijk met een scherpe punt door de mantel tot in de core van de kabel). Vanaf die transceiver liep dan een aparte 15-aderige kabel tot aan de netwerk-aansluiting op het apparaat. Er zijn ook transceivers gemaakt die direct op die poort konden worden geplaatst en dan connectoren hadden voor andere Ethernet-vormen zoals dunne coax (10Base-2), UTP (10Base-2) en glasvezel (FOIRL, 10Base-FL enz.).

2. In het midden boven een 25-pins poort die eruit ziet als een parallelle of (25-pins) seriele poort van een PC, tekst "RS-232".
Geen idee waar dat voor is, maar een hub-hub-koppeling gebruikt zeker geen RS-232, en de verschillende specs vermelden ook niet dat de 2803/2804/2813/2814-reeks stackable zou zijn.

3. Rechts naast poort 2. zit een 9-polige plug, tekst "Service" of "Server Port"
(tegenstrijdige documentatie gevonden). Dit is een console-poort, waarop je een terminal (of PC met terminal-emulatie) kunt aansluiten om de management-module van de hub te configureren.

Maar, hoe dan ook, vergeet die 2 poorten maar als het gaat om het verbinden van die 2 hubs.
Sterker nog, vergeet maar elke vorm van koppeling, ook een kruis-kabeltje tussen 2 poorten gaat niet werken, want zoals ook al eerder is opgemerkt, de 3Com is 100 Mbps-only en de Synoptics 10 Mbps-only.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Mior
Ok, thanks!

Jammer dat het niet mogelijk is.
Kun je me misschien vertellen waar je die documentatie over de Synoptics hebt gevonden?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Heel laf, een Google search op 2813 leverde me onder andere op :
- een plaatje bij een site die netwerk-hardware verkocht;
- een beschrijving van de 28xx-familie;
- verschillende fora waarin problemen met de 2813 besproken werden;
- een PDFje van Cabletron waarin de samenwerking van een management-pakket met de 2813 in beschreven werd.
Een AltaVista-search was weinig lonend.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Mior
"laf"

Toe maar.

Desnietaltemin, toch bedankt.
Pagina: 1