Nieuwe buitendeur en kozijnen laten plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-05 16:15

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Ik ben sinds begin dit jaar bezig met een timmerbedrijf om een nieuwe dubbele voordeur en kozijnen te laten maken. Na veel uitstel is het gisteren dan eindelijk geplaatst. Echter zijn er nogal wat zaken waar ik niet gelukkig mee ben. Doel van dit topic is tweeledig 1) zijn mijn verwachtingen realistisch, of ben ik te kritisch. 2) zijn twee specifieke problemen op te lossen, zonder dat het zichtbaar blijft en mogelijk later problemen gaat opleveren.

Qua context is het wellicht belangrijk om te weten dat het allemaal speciaal op maat is gemaakt en we express niet zijn gegaan voor een goedkope leverancier. Voor twee deuren en een kozijn moeten we 11k betalen. De deur staat nu in de grondverf en moet nog de definitieve kleur krijgen.

Eerst punt 1, zijn mijn verwachtingen realistisch.
Aan de binnenzijde van de deuren zit een raam, waarbij de latjes overal net niet op elkaar aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XNc09vxh/Whats-App-Image-2019-08-01-at-18-34-04.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/K8Tk5LVF/Whats-App-Image-2019-08-01-at-12-39-23.jpg

Aan de buitenkant sluit het kozijn aan 1 kant niet strak aan met de muur. Het oude kozijn deed dit wel. Dit is opgelost met pur. Wat er in mijn optiek niet uitziet.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MTyKM2s8/Whats-App-Image-2019-08-01-at-14-11-45.jpg

Aan de binnenkant een zelfde verhaal. Ook daar sluit niks aan. Het lijkt of het kozijn een centimeter of drie verder naar voren staat dan het origineel.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/FK0QGb0y/Whats-App-Image-2019-08-01-at-12-39-38.jpg

Wat mij betreft is dit niet hoe je mag verwachten dat een deur en kozijn wordt afgewerkt en gemonteerd. Zeker niet voor 11k. Maar aangezien dit ook voor het eerst is dat ik een dergelijke verbouwing laat uitvoeren vroeg ik me af hoe jullie hier naar kijken.

Punt 2 gaat over het volgende. Hier weet ik dat er iets moet gebeuren omdat er duidelijk fouten zijn gemaakt door de timmerman. Allereerst is de opening voor de deurklink aan de binnenkant volledig doorgezet naar de buitenkant. Terwijl we expliciet hadden besproken dat we dit niet wilden. Voor nu heeft de timmerman er een stukje hout ingestopt en geeft aan dat we dit met plamuur bij het verven onzichtbaar kunnen oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/C1hRY2KL/FC06-E503-8-C34-44-CE-8-BA6-02282683-C015.jpg

Ook is er per ongeluk een verkeerd gat geboord voor een van de knoppen, waardoor er nu aan de binnen en buitenkant een gaatje zit. Ook hier de opmerking dat met een beetje plamuur dit zo is opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rsJXThKc/Whats-App-Image-2019-08-01-at-18-30-49.jpg

Mijn vraag; is plamuur inderdaad een oplossing waarbij de gaten onzichtbaar kunnen worden weggewerkt en, mijn voornaamste angst, gaat dit geen problemen opleveren qua vocht later?

Overigens is het niet allemaal ellende. De deur ziet er van een afstandje best goed uit (vind ik ;) )
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MG01w4yv/Whats-App-Image-2019-08-01-at-12-25-42.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Persoonlijk zou ik met die purrommel ook niet akkoord gaan. Zelfde voor die niet goed in verstek gezaagde glaslatten.

De rest is gewoon slordig en inderdaad op te lossen met plamuur maar het zegt wel wat over de kwaliteit van het gehele werk. Ik vind het erg slordig allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 23:30

WPN

Is de leverancier wel komen inmeten?

Misschien ben ikzelf ook te kritisch maar dit ziet er beschamend uit naar mijn mening.
Moeten jullie zelf met de plamuur aan de slag?

Heb je op papier staan dat het gat er niet hoort te zitten waar nu die tijdelijke kurk in is gedouwd? Op basis daarvan kan je al aangeven dat het product niet voldoet aan de gesteld eisen.

Voor de kosten die je gemaakt hebt vind ik dit niet acceptabel, zeker niet met een busje pur... DIt hoort voor mij voor die prijs gewoon sluitend zijn

[ Voor 37% gewijzigd door WPN op 01-08-2019 21:26 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
Goed om te lezen dat ik dus geen zeur ben ;).
WPN schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:23:
Is de leverancier wel komen inmeten?
Jawel. Zijn ze nog best even mee bezig geweest
Misschien ben ikzelf ook te kritisch maar dit ziet er beschamend uit naar mijn mening.
Moeten jullie zelf met de plamuur aan de slag?
Dat stelde degene die hem plaatste. Uiteraard gemeld dat ik zelf helemaal niks ga doen.
Heb je op papier staan dat het gat er niet hoort te zitten waar nu die tijdelijke kurk in is gedouwd? Op basis daarvan kan je al aangeven dat het product niet voldoet aan de gesteld eisen.
Ja staat op papier. Maar op zich wil ik ook niet onredelijk zijn. Als het onzichtbaar kan worden opgelost, hoeft hij van mij geen compleet nieuwe deur te maken.
Voor de kosten die je gemaakt hebt vind ik dit niet acceptabel, zeker niet met een busje pur... DIt hoort voor mij voor die prijs gewoon sluitend zijn
Dat is ook mijn gevoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Jammer, geen staaltje van hun vakmanschap. Hoe ben je bij dit bedrijf terechtgekomen? Referenties, folders, vbrienden of familie of van-horen-zeggen door iemand die het kan weten? Achteraf is het altijd gemakkelijk te oordelen, maar waarom waren zij de enig juiste?

Nog geen echte ramp, het lijkt afgeleverd in de grondverf - een klein begin voor een beetje service is het door hen oplossen van de direct zichtbare gebreken voor het aflakken.
Van het bedrijf kan verwacht worden dat zij binnen afzienbare tijd de gebreken herstellen, dus glaslatten, plamuren en (opnieuw) grondverf.
Een vakman kan dat allemaal in een uur, hoogstens twee uren.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
DeBolle schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:38:
Jammer, geen staaltje van hun vakmanschap. Hoe ben je bij dit bedrijf terechtgekomen? Referenties, folders, vbrienden of familie of van-horen-zeggen door iemand die het kan weten? Achteraf is het altijd gemakkelijk te oordelen, maar waarom waren zij de enig juiste?
Zoektocht op internet, en toen zagen we dat ze een soort gelijke deur twee straten naast ons hadden geplaatst. Dat zag er goed uit. Zodoende.

Helaas is ons zelf ook wel een en ander aan te rekenen. De offerte was al in januari getekend, maar er was maanden nul communicatie. Pas na een formele ingebrekestelling en zelfs ontbinding van de overeenkomst, kwamen ze weer in beweging. We hadden toen gewoon bij de ontbinding moeten blijven, maar hebben ze toch nog een kans gegeven om te leveren en plaatsen. Gelukkig hebben we daarbij wel direct de voorwaarde gesteld dat er niks wordt betaald totdat alles naar onze tevredenheid is geplaatst en afgewerkt.

Nu ik een beetje google lijkt het dat ze in februari al liquiditeitsproblemen hadden en gered zijn door een crowdfundingactie. Dat verklaart ook waarom hier gisteren twee Roemenen alles aan het plaatsen waren (die nog nooit eerder met hem hadden gewerkt), in plaats van zijn vakmanen die vorig jaar nog wel bij hem in dienst waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 18:56
Volgens mij valt het doorgaans niet mee om een nieuw kozijn (dat een oud vervangt) strak tegen de muren te krijgen. Vaak wordt dat opgelost door latjes over de kieren te plaatsen.

Plamuren zou voor de rest geen probleem moeten zijn. Het zijn verticale stukken, daar loopt het vocht zo vanaf, dus het zal allemaal wel meevallen met houtrot. Overigens zou ik er zelf ook wel van balen als een nieuwe deur van me al gelijk geplamuurd moet worden. Dit ook zeker gezien het bedrag dat je betaald hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door danielkraak op 01-08-2019 21:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:24
Mooie deuren :Y Weer eens wat anders dan klakkeloos kunststof kozijnen erin knallen :z

De glaslatten aan de binnenkant moet gewoon opnieuw, met beter opmeten en netter zagen kan dat veel strakker. Glaslatten buitenkant kan met evt. wat schuren en acrylaatkit voorafgaand aan het aflakken wel netjes gemaakt worden. Wat is er afgesproken over het schilderen? Of ga je dat zelf doen? De spijkergaatjes in de glaslatten moeten namelijk ook nog even dichtgeplamuurd worden.

De PUR is wel heel slordig inderdaad. Wel goed dat ze het hebben dichtgepurd (anders tocht het als de neten) maar dit is nog niet klaar zo. Heb ook het idee dat het kozijn wat te klein is, die ruimte tussen kozijn en stenen hoort echt niet zo ruim. Aan de linkerkant ziet het er netjes uit, maar die ruimte hadden ze daarna rechts dus over :+

Gat voor deurklink en verkeerd geboord gaatje voor knop is wel weer een extra slordigheidje, maar met goed schuren, epoxy plamuur, nogmaals goed schuren en dan gronden + aflakken wel onzichtbaar te verhelpen.

Je mist voor de cilinder overigens nog een 'cilinderplaat', nu kun je er zo een flinke bahco/waterpomptang op zetten, breek je de cilinder doormidden en zijn ze binnen...

Hoe is verder aansluiting van de deuren rondom (met name onderkant)? Sluit dat goed af? Zou jammer zijn als het in de winter enorm tocht.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 01-08-2019 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1050445

Een compribandje tussen de kozijnstijl en muur had wonderen gedaan , had een hoop gezeur gescheeld.

Aan de binnenkant had die timmerman een paar afdeklatjes moeten monteren had ook een hoop gezeur gescheeld.

Buitenkant is leidend voor stellen van het kozijn je moet er voor zorgen dat de neggemaat hetzelfde blijft of iets kleiner wordt anders is het geen gezicht.

Het oude kozijn had waarschijnlijk zwaardere stijlen waardoor je aan de binnenkant niet uitkomt

Jammer want het zijn wel mooie deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:00:
Mooie deuren :Y Weer eens wat anders dan klakkeloos kunststof kozijnen erin knallen :z
Thanks!
Wat is er afgesproken over het schilderen? Of ga je dat zelf doen? De spijkergaatjes in de glaslatten moeten namelijk ook nog even dichtgeplamuurd worden.
Schilderen doet de aannemer die mijn hele buitenboel recent heeft gedaan. Het idee was dat tegen die tijd de deur er al ruim in zou zitten. Die spijkergaatjes zouden inderdaad wel al netjes geplamuurd moeten zijn.
Je mist voor de cilinder overigens nog een 'cilinderplaat', nu kun je er zo een flinke bahco/waterpomptang op zetten en breek je zo de cilinder doormidden en zijn ze zo binnen...
We hebben een anti-kern trek rozet. Die moet alleen nog even geplaatst worden.
Hoe is verder aansluiting van de deuren rondom (met name onderkant)? Sluit dat goed af? Zou jammer zijn als het in de winter enorm tocht.
De deuren zitten strak in het kozijn en dorpel. Dat sluit goed. gelukkig :)

[ Voor 21% gewijzigd door Don Quijote op 01-08-2019 22:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Je gaf aan dat het geplaatst is door Roemenen die pas sinds een tijdje voor deze timmerman/bedrijf werken.

Daarom schiet mij te binnen: wat vind de eigenaar/timmerman zelf van het geleverde werk?

Misschien staat hij wel helemaal niet achter het geleverde werk van de door hem ingehuurde mensen.

Je zou hem kunnen uitnodigen voor een bak koffie en eerst eens kunnen vragen wat hij zelf vind? Of is dit al gebeurd? Misschien schrikt hij wel en komt hij zelf al met een aantal oplossingen/tegemoetkomingen.

Verder inderdaad mooie deuren!

[ Voor 9% gewijzigd door Ethiron op 03-08-2019 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:57
Voorzover ik weet is kozijnen afpurren heel normaal. Zonder deze speling kan het nooit geplaatst worden.
Alleen daarna moet het verder afgewerkt worden. En dat is nog niet gebeurt.
Niks afwijkends aan de hand naar mijn idee.

Glaslatjes zijn slordig en mogen opnieuw

Gaatjes die dicht geplamuurd moeten worden is ronduit slordig en jammer maar niet onoverkomelijk.

Mooie deuren trouwens! En succes verder

[ Voor 17% gewijzigd door barry86 op 03-08-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Beetje compriband aan de buitenkant had veel gescheeld. Pur aan de binnenkant weg laten snijden een mooie lat als afwerking laten plaatsen zodat het onderdeel van t kozijn lijkt een idee?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Pagina: 1