Toon posts:

Excel bestanden van een niet beschikbare usb herstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben mijn USB stick kwijt waar veel excel bestanden op stonden die ik wel allemaal op mijn computer geopend heb.

Kan ik die bestanden mbv nog herstellen en opslaan?

Ik krijg nu de melding dat het bestand op een andere locatie staat.

Bedankt voor de hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je de bestanden altijd direct van de stick hebt geopend, kan je dat wel vergeten. Dat is hetzelfde vragen om een foto te herstellen van een geheugenkaart die je kwijt bent, omdat je 'm ooit eens hebt geopend op de computer.

Het is jammer, maar om deze reden is het dus zo belangrijk om backups te hebben. Zeker als je vanaf USB sticks werkt, die dingen raak je dus gemakkelijk kwijt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Je kunt even in %userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles kijken.
Maar geen garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Helaas in unsaved files staat niks

En ik was ook aan het kijken om in the cloud te werken maar daar heb je nog al wat conflicten omdat ieder zijn clouddienst alleen makkelijk werkt met zijn eigen spreadsheet programma.

Toch bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gdrive/OneDrive/Dropbox sync? Welke afhankelijkheid van vendor specifieke editor heb je dan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik wou alles eigenlijk bij Google houden omdat ik daar al wat mailadressen heb en etc.

Maar dat converteerprogramma was vervelend en moest dus nog gaan kijken naar andere oplossingen.

Dat ga ik nu zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Je kunt ook de excel bestanden zelf in de cloud zetten. Dan hoef je niks te converteren.
Zie Google Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
En bedenk dat ook cloud opslag geen backup is. Je moet nog steeds een backup maken. Immers kan je per ongeluk dat bestand uit de cloud verwijderen/overschrijven, kan je je wachtwoord kwijt raken, kan je een gijzelvirus krijgen, kan de dienst stoppen of 'gehackt worden', etc. Zorg dat je van alle bestanden die je niet kwijt wilt ook backups hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1