Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videokaart geschikt voor huidge setup?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Regter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-02-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videokaart upgraden

Wat mag het systeem gaan kosten?
NVT

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ryzen 5 1500x, B350M moederbord, 2x 8gb ballistix ram, 550w PSU

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
NVT

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag mij af of ik mijn r9 290x zonder problemen kan vervangen met een 5700 XT ( of wellicht 2070 toch beter?) Dat zal fysiek wellicht kunnen maar wat ik mij ook afvraag is of ik mijn nieuwe videokaart optimaal kan gebruiken met de bovenstaande componenten. Moet ik daar dan ook upgraden wil ik er optimaal plezier van hebben?

Alle reacties

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je kunt beter hier terecht: Componenten Aankoopadvies

Videokaart upgraden is leuk maar hangt helemaal af van welke spellen je speelt. Daarnaast is ook de monitor die je gebruikt van belang, welke resolutie, welke refreshrate.
Ik denk dat je met een 2070 of 5700xt je systeem een beetje uit balans trekt, dan zou ik ook een snellere cpu nemen. Nogmaals, hangt helemaal van je monitor af. Als je deze info kunt aanleveren kunnen we je beter helpen.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Regter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb de LG 34WK500

Schermdiagonaal
34 inch
Aanbevolen beeldresolutie
2560 x 1080
Scherpte
Full HD (1080p)
Paneeltype
IPS paneel
Beeldverhouding
Ultrawide (21:9)
Local dimming
Nee
Reactietijd
5 milliseconde
Verversingssnelheid
75 hertz
Pixel-dichtheid
81 pixels per inch
Helderheid
250 candela
HDR ondersteuning
Nee
Contrastverhouding
1000
Touchscreen
Nee
Reflectie scherm
Anti reflecterend
Curved
Nee
Bluelight filter
Ja
Trillingsvrije technologie
Ja
Kleurruimte
sRGB
Kleurdiepte
<17 miljoen kleuren (<8 bit)
G-sync
Nee
G-sync Ultimate
Nee
Adaptive Sync
Ja
Type adaptive sync
FreeSync
Resolutie breedte
2560 pixels
Resolutie hoogte
1080 pixels
Type anti-reflectie
Mat

Ik Speel World of warcraft en met name raids waarin er toch steeds meer gevraagd wordt en ik graag in Ultra mijn raids kan spelen zonder op prestatie in te leveren. oog wil ook wat. Ik ben absoluut geen triple A gamer. Maar wil ook wel een beetje de luxe hebben om een nieuwe game te spelen als ik dat zou willen. Ik ben geen competitive FPS'er etc.

CPU ben ik aan het kijken naar 2600x, maar dat is alleen wanneer het moet.

PS: bedankt voor de forum tip. wellicht dat een mod het kan verplaatsen. Ik kom hier niet zoveel (forums dan)

[ Voor 4% gewijzigd door Regter op 01-08-2019 23:11 ]

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-11 01:04
Een 2600x zal veel beter zijn met zijn 6 core dan heb je ook wat speling in je processor voor discord of iets dergelijks die in de achtergrond draait zodat het de performance niet omlaag trekt.
Ik sta nu alleen in de stad met veel mensen en het game trekt al 70-75% van mijn 8700k overgeclockt naar 5.0ghz en maar 20-30% van mijn videokaart op ultra.

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 13:07
Als je volgende upgrade aan de CPU kant is kan het prima. Je zult nu niet alles uit de GPU kunnen halen, maar in de toekomst dan weer wel. Beide GPUs zijn prima, het ligt er maar aan wat je zoekt. De Nvidia GPU's hebben Raytracing, als dat je niets boeit denk ik dat de 5700XT betere value is. Mocht je toch voor Nvidia gaan zou ik eerder een Super variant kiezen. Vanwege de prijs. 2060 super is maar net iets langzamer dan de 2070. Verder hetzelfde.