Contract te ontbinden als tmobile het niet werkend krijgt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 15:30
Begin juni 2019 heb ik tmobile thuis besteld, kreeg installatiepakket. So far so good. Installatie leek behoorlijk eenvoudig, maar de lampjes op modem die aangaven dat hij internet zou hebben, bleven uit.

Monteur besteld, en de eerste mogelijkheid was pas na 6 weken, op 20 juli.

Monteur is letterlijk 3 minuten binnengeweest. ("Ja dit is gewoon goed aangesloten, ziet er goed uit, kan ik niet aan doen, ik laat KPN contact opnemen.")

Prima, kan ik mee leven. Het duurde enkele dagen voordat tmobile of guidion dit had doorgegeven aan KPN, maar KPN kon gelukkig binnen 2 dagen langs komen op 27 juli. Die man is langer bezig geweest, en aan het eind van de rit gingen alle juiste lampjes op het modem branden. Ik was eventjes blij.

Het bleek dat het modem wel verbinding had met de centrale, maar dat er verder geen internet signaal op stond.

Er werd een ticket ingeschoten voor de back office. Prima. In plaats van terugkoppeling te krijgen, zelf maar weer gebeld met de klantenservice, die konden ook alleen maar zeggen "back office is er mee bezig".

Vandaag had ik er eentje die iets meer kon, en met hem alles nog nagelopen. Einde van de rit... we sturen je een linkje van guidion zodat er een monteur langs kan komen.

Ik vol goede moed het formulier invullen van guidion, en blijkt dat ze de komende twee weken helemaal volzitten, maar dat ze van maandag t/m donderdag tot 2100u bereikbaar zijn. Dus ik bellen... om meteen een bandje te krijgen dat ze toch dicht zijn.

Ik dus maar weer chatten met de opmerking dat ik er werkelijk helemaal klaar mee ben en dat ik of voor 14 augustus een werkende verbinding wil, of dat ik de hele handel wil terugsturen omdat tmobile het blijkbaar niet voor elkaar krijgt om een werkende verbinding op te leveren.

Geeft de medewerker aan dat je altijd contract kan ontbinden, maar dat je dan wel een afkoopsom moet betalen. Ik dacht werkelijk... what the f...?

Maar kun je niet zo'n beetje eisen dat ze na twee maanden eindelijk een werkende verbinding geven, of dat je als dat niet lukt, je kosteloos kan annuleren?

Edit:
Als ik zo'n brief stuur, zou dat nog wat helpen, of zouden ze dan bij tmobile helemaal kont tegen de krib gooien en juridisch traject ingaan? (Het liefste wil ik namelijk gewoon dat ze internet gaan leveren...)
https://www.juridischloke...dbrief-ingebrekestelling/

[ Voor 7% gewijzigd door jp op 01-08-2019 19:56 . Reden: Voorbeeldbrief ingebreke ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

men komt de overeenkomst niet na door niet te leveren, je hoeft sowieso deze periode niets te betalen. er wordt namelijk niets geleverd, dus ook niet wat is overeengekomen. hiermee zijn ze in gebreke tot nakomen van de overeenkomst en kun je deze ontbinden. je moet ze wel in gebreke stellen,en aangeven dat ze voldoende tijd hebben gehad tot leveren. 6 weken is belachelijk lang natuurlijk en het is nu op 1 aug nog niet werkend.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:31
Hangt eea van de algemene voorwaarden hoe losjes ze ermee omgaan. Ik werk bij een andere ISP en om heel eerlijk te zijn als je bij backoffice terecht komt, er zelf geen vertrouwen meer in hebt dan hoef je het alleen maar te roepen en maken we het in orde. Ik kan me niet voorstellen dat dat het heel anders is geregeld bij T-Mobile. Hoe meer tijd men aan je verbinding kwijt is hoe minder er op valt te verdienen, om het even zo plat te zeggen.

Verder ben je afhankelijk van de aansturing en kan je zelf heel weinig invloed uitoefenen. Dit is helaas niet anders. Iedereen die huurt van KPN is afhankelijk van KPNNetwerkNL. Afwachten, het gaat werken, je moet vooral geduld hebben en anders toch aangeven dat je wilt opzeggen omdat men de geleverde diensten niet waar heeft kunnen maken binnen de periode die in hun algemene voorwaarden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 15:30
Momenteel heb ik denk ik, verdeeld over verschillende keren, een uur of 6 chat/telefonisch contact gehad, is er 1 taak bij de backoffice waar ze 4x de status van hebben opgevraagd, is er 2 a 3x contact geweest tussen hun backoffice en KPN en hebben ze 2x guidion aangestuurd.
Ik SNAP dat guidion het druk heeft, maar snap niet waarom dat mijn probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 21:20

slaay

Natuurbeleven.com

Kijk even hier:
https://www.consuwijzer.n...-van-telefoon-internet-tv

Daar kun je een brief downloaden bij het onderdeel 'Wat kan ik doen als het probleem aan mijn aanbieder ligt?'.
Geef ze in de brief een redelijke termijn om het opgelost te krijgen, vaak is dat 14 dagen. Na die 14 dagen kun je wederom een brief sturen waarin je aangeeft dat je het contract ontbindt. Besef dan wel dat je daarmee het risico loopt dat als je bij een andere provider internet gaat aanvragen dat zij melding krijgen dat de lijn niet vrijgegeven kan worden of dat ze wel leveren, maar dat je dan weer met hetzelfde probleem als nu komt te zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door slaay op 01-08-2019 20:49 ]

Dich bis echt unne foëzen haas