Kosten auto spuiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:13
Ik heb wat lelijke plekjes op de lak van mijn auto die ik wil laten sluiten.
Bij elkaar zijn het enkele vierkante centimeters en het hoeft niet perfect te gebeuren. ik ben al blij als de plekjes minder zichtbaar zijn.
Lakken geeft helaas geen mooi resultaat.
Daarom ben ik bij enkele schadeherstellers gaan informeren.
Maar die vragen al gauw 300 tot 400 euro.
Mij lijkt dat een behoorlijk bedrag voor zo'n klusje, dus vraag ik me af hoe ze toch bij zulke bedragen komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ruftman schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:47:
Bij elkaar zijn het enkele vierkante centimeters en het hoeft niet perfect te gebeuren. ik ben al blij als de plekjes minder zichtbaar zijn.
Mij lijkt dat een behoorlijk bedrag voor zo'n klusje, dus vraag ik me af hoe ze toch bij zulke bedragen komen?
Heb je al eens een offerte laten opmaken? In de offerte staat toch gespecificeerd wat ze voor welk gedeelte rekenen? :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Probeer de Fixico app, dan bieden alle schadeherstellers in jouw regio tegen elkaar op, en kun jij de beste deal kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26
Professionele spuiters/herstellen hebben ook een naam hoog te houden. Dus daardoor zijn ze ook duurder. Ze leveren kwaliteit af. Daar betaal je voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:46
Spuiten kost veel werk. Je zit met voorbereiden en het is niet even die kleine plekjes spuiten maar ook uitwaaien zodat het niet opvalt. En je moet een aantal lagen spuiten (kleur en blanke lak)

[ Voor 11% gewijzigd door .Maarten op 01-08-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga eens bij de carglass informeren. Als het gewoon op de vlakke plaat zit kan dat vrij goedkoop, ca 80 per plekje ofzo. In een vouw ga je al gauw naar een vijfvoud daarvan. Schadeherstel is gewoon duur en provisorisch lapwerk doen ze niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vaak kan het ook bijwerken en poetsen, Je hoeft niet alles te spuiten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:26
Euhh... Dan gewoon een spuitbus autolak laten maken, en zelf doen.. Tis allemaal toch niet zo belangrijk hoe het eruit komt te zien toch?

https://www.nonpaints.com/nl/autolak/autolak-in-spuitbus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49
xinix03 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:14:
[...]

Euhh... Dan gewoon een spuitbus autolak laten maken, en zelf doen.. Tis allemaal toch niet zo belangrijk hoe het eruit komt te zien toch?

https://www.nonpaints.com/nl/autolak/autolak-in-spuitbus
De Edd China methode :)

De schadebedrijven waar de verzekeraars mee werken hebben een computersysteem waarin is vastgelegd wat een bepaalde schade kost. Zijn we minder tijd kwijt dan is dat winst, maar als consument kom je er dan bekaaid vanaf. Bijwerken is dan een betere optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

.Maarten schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:53:
Spuiten kost veel werk. Je zit met voorbereiden en het is niet even die kleine plekjes spuiten maar ook uitwaaien zodat het niet opvalt. En je moet een aantal lagen spuiten (kleur en blanke lak)
Dit heb ik nooit begrepen.. op een 1-3 jaar oude auto? Absoluut. Maar op mijn auto van bijna 15 jaar oud? Ik hoef geen 'perfect zoals in de showroom' afwerking meer te hebben, als het enigzins goed oogt, is het goed.

Er zijn genoeg 'kleine jongens' die voor aanzienlijk lagere prijzen nog steeds wat oplap werk doen, ik heb bij mijn vorige auto paar krassen en wat plekjes voor 175 euro laten doen. De laatste keer dat mijn zijspiegel en 5 krassen op mijn voorkap moesten werd dat 900 euro verzekeringswerk.

Al zijn er wel diverse guides op youtube te vinden om dit zelf ook met zelfs een verfpen te doen (mits correcte kleur), je hebt wel tijd en wat materiaal nodig, maar goedkoper dan dat heb ik niet gezien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:13
Bedankt allen voor het reageren en meedenken.

@Frozen Tot nu toe heb ik alleen nog mondelinge offertes gekregen.
@EValentino Behalve dan van Fixico, maar daarvan was de goedkoopste 400 euro
@xinix03 Dat ga ik zeker eens nader bekijken.

Ik had zelf ook nog dit gevonden: https://www.autostickeroriginal.nl/krassen-verwijderen-auto Maar of dat wat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Dingen die er goed uitzien kosten nou eenmaal geld. Wil je dat niet, dan zul je zelf aan de slag moeten en dat kan ook slecht uitpakken.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 02-08-2019 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 20:10
Hoe ze erbij komen? Kostprijs uurloon, materiaal, alle bijkomende zaken zoals de lamp die moet branden en het dak boven hun hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

https://www.spotrepair-west-friesland.nl/

Hier ooit geweest, prima prijs en prima resultaat.
Misschien zit er iets vergelijkbaars bij jou in de omgeving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
Schadeherstellers zijn de top van de markt voor zover het lakschade betreft. Normaal schuren ze uit, doen ze minimaal twee lagen, met ruime uitspuiten (verweven van het oude en nieuwe lakoppervlak) en een clear coat - met telkens opschuren tussendoor. Voor panelen doen ze dat meestal gedemonteerd, dus daar betaal je ook voor. Je zegt € 400, dus ik denk dat de schade niet op één paneel zit. Dan telt het wel snel op, ja.

Goedkopere opties... lakstiften, zelf spuiten (spuitbus), een beunhaas. Wat je ook kan doen is een paneel in de zelfde kleur opscharrelen op de sloop en die dan vervangen. Wil nog wel eens werken als je een gangbaar model en kleur hebt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:31
ruftman schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:48:
Bedankt allen voor het reageren en meedenken.

@Frozen Tot nu toe heb ik alleen nog mondelinge offertes gekregen.
@EValentino Behalve dan van Fixico, maar daarvan was de goedkoopste 400 euro
@xinix03 Dat ga ik zeker eens nader bekijken.

Ik had zelf ook nog dit gevonden: https://www.autostickeroriginal.nl/krassen-verwijderen-auto Maar of dat wat is?
Nog niet van gehoord, maar jah, de goedkoopste is iets van 27eur, gwn proberen.
Probeer ook om daarna naar de wasstraat te gaan, kijk of ie dan nog blijft :+

300-400 eur lijkt me opzich niet gek hoor voor aantal plekjes.
Als je het goedkoper wil krijgen dan kan je het beste naar je vriend of buurman of kennis die toevallig bij autoschadebedrijf werkt. Ga samen met hem schuren en preppen, bijspuiten, en blanke lak eroverheen.
Geeft de beste resultaat.

Maar als het niet uitmaakt hoe het eruit moet zien dan kan je ook proberen met lakstift.
Spuitbus ga je vaak te breed en maak je het juist slechter.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mensen denken altijd dat spuiten gewoon even verven is. Hoe moeilijk kan het zijn :z
Maar kijk eens wat je al aan verf op kleur en non-paint materiaal kwijt bent. En dan nog een paar uur arbeid. Of het een auto van 1 jaar of 15 jaar is maakt niet uit, je hebt er net zoveel werk aan. Je kan alleen besparen door slechts een klein stukje te spuiten. Vervolgens is het niet volgens verwachting (hé, nu zie ik een overgang, wat een waardeloze prutser is het!) en haalt de spuiter z'n naam door het slijk om een paar rotcenten te verdienen.

Als je het geld niet waard vind. Dan moet je gewoon een spuitbusje op kleur laten maken. Even ontvetten, fijn opschuren, juiste cap er op en gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:42
M'n vader is jaaaaren autospuiter van beroep geweest, dus ik weet wel ongeveer hoe het wereldje werkt.
Ten eerste is het niet zomaar even alleen een plekje spuiten, maar wordt er altijd een volledig paneel (deur/spatbord/motorkap) gespoten. Denk niet eens dat m'n vader dat zo zou willen doen, alleen een plekje spuiten. Ten tweede zit je al snel met kleurverschillen, de bestaande lak op de auto is (ook al is het maar heel weinig) verkleurd. Dan is het vaak verstandig om naar aangrenzende panelen uit te waaieren. Ten derde is lak zeker niet goedkoop en een litertje is zo weggespoten. Ten vierde is het zeer arbeidsintensief, voordat een auto de spuitcabine in gaat heeft ie al enkele uren in de werkplaats gestaan. Het te spuiten paneel moet vrij zijn van onderdelen (deurklinken, stootlijsten, etc), het moet geschuurd, misschien geplamuurd. De aangrenzende panelen die meegenomen worden worden ook licht opgeschuurd, vaak met scotch brite. En alles moet later uiteraard weer gemonteerd.
Dus ja, 3 tot 400 euro vind ik niet eens zo'n gekke prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is net als met het verven van je huis... :Y

De prijs van de verf zelf valt dan nog wel mee.
Maar eerst schoonmaken, schuren, ontvetten, bijwerken, 1ste laag lakken, nabewerken, aflakken. Alles opruimen, afdekken, ladders, steigers, verfreinigers, -verdunners, kwasten, potjes, roerstaafjes, handschoenen, beschermende kleding, enzovoorts, enzovoorts.

Oh ja, en werkuren zijn gratis natuurlijk... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:40

DexterDee

I doubt, therefore I might be

_ferry_ schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:46:
Mensen denken altijd dat spuiten gewoon even verven is. Hoe moeilijk kan het zijn :z
Voor de doe-het-zelvers:
Het hangt er erg vanaf of je een metallic/pearl lak hebt of een effen kleur. Ik heb ruime ervaring in kleine deukjes en lakherstel als niet-professional, verschillende auto's onder handen genomen

Een metallic lak wordt niet in 2-componenten geleverd, omdat dit niet gaat ivm de metaaldeeltjes. Hierdoor moet je veel dieper schuren, gronden, paar lagen spuiten en tenslotte een 2K clearcoat eroverheen doen. De metallic lak mag je nooit schuren, omdat je dan de metaaldeeltjes platschuurt en je een lelijk resultaat krijgt. Al met al is spotrepair met metallic lak dus lastig, technisch moeilijker en tijdrovend.

Heb je een auto met een effen kleur, dan wordt het leven een heel stuk makkelijker. Je hoeft de lak niet zo diep af te schuren, gronden hoeft bijna nooit en je kunt de kleur meteen in 2-componenten hoogglans bestellen. In één of twee lagen zit het erop (2K lak laat een dikkere laag achter) en waaiert gemakkelijker en mooier uit naar de rest van de lak. Tussendoor schuren is geen probleem en op het laatst even de polijstschijf erover en je hebt relatief eenvoudig weer een showroom glans met onzichtbaar resultaat.

Wel heeft @_ferry_ een punt met betrekking tot de materialen die je verder nog nodig hebt. Naast schuurpapier, ontvetter, spuitverdunner, spraygun houder, afplaktape en papier heb je eigenlijk (als je het goed/veilig wil doen) ook nog een ademmasker en polijstmachine nodig. In het meest eenvoudige geval ben je onder de honderd euro ongeveer klaar. Een busje 2K autolak op kleur begint vanaf ongeveer 15 euro.

De meeste verbruiksmaterialen kun je overigens daarna weer voor andere schades gebruiken, dus de volgende reparatie kan dan veel goedkoper.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PatrickH schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:04:
M'n vader is jaaaaren autospuiter van beroep geweest, dus ik weet wel ongeveer hoe het wereldje werkt.
Ten eerste is het niet zomaar even alleen een plekje spuiten, maar wordt er altijd een volledig paneel (deur/spatbord/motorkap) gespoten. Denk niet eens dat m'n vader dat zo zou willen doen, alleen een plekje spuiten. Ten tweede zit je al snel met kleurverschillen, de bestaande lak op de auto is (ook al is het maar heel weinig) verkleurd. Dan is het vaak verstandig om naar aangrenzende panelen uit te waaieren. Ten derde is lak zeker niet goedkoop en een litertje is zo weggespoten. Ten vierde is het zeer arbeidsintensief, voordat een auto de spuitcabine in gaat heeft ie al enkele uren in de werkplaats gestaan. Het te spuiten paneel moet vrij zijn van onderdelen (deurklinken, stootlijsten, etc), het moet geschuurd, misschien geplamuurd. De aangrenzende panelen die meegenomen worden worden ook licht opgeschuurd, vaak met scotch brite. En alles moet later uiteraard weer gemonteerd.
Dus ja, 3 tot 400 euro vind ik niet eens zo'n gekke prijs.
Klopt helemaal. Gekke is: het kan allemaal veel goedkoper. In Griekenland een akkefietje gehad, achterlichtunit en wat lak stuk, plus een deuk op een hele moeilijke plaats. Lichtunit kostte 200 euro, al het uitdeuk en spuitwerk 100. Ja, honderd ja. En dat zag er prima uit allemaal.
Dus ik snap niet waarom dat hier in NL zo duur moet zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 20:10
The Eagle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:12:
[...]

Klopt helemaal. Gekke is: het kan allemaal veel goedkoper. In Griekenland een akkefietje gehad, achterlichtunit en wat lak stuk, plus een deuk op een hele moeilijke plaats. Lichtunit kostte 200 euro, al het uitdeuk en spuitwerk 100. Ja, honderd ja. En dat zag er prima uit allemaal.
Kijk maar wat een uur iemand aan het werk zetten kost als werkgever in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46
In Griekenland zien ze spuiten nog als arbeid, in NL is het een potentieel milieudelict. Dat kost geld. En een uurtje arbeid is hier van zichzelf al 80% duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 19:37

JT

VETAK y0

[...]

Ik snap wat je zegt maar dat heeft alles te maken met de levensstandaard die we hier hebben. Sociaal vangnet, mooie goed geisoleerde woningen, recente auto voor de deur, iedereen een iPhone XR....werk jij voor 1300 euro bruto per maand?

Nog los van andere oorzaken zoals regelgeving e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 02-08-2019 11:22 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
[...]

Ik denk dat 'm dat, zoals hierboven al genoemd wordt, voornamelijk zit in arbeidskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 14:25
Misschien is er een andere methode, vraag eens na op forum.carclean.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:33
The Eagle schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:07:
Ga eens bij de carglass informeren. Als het gewoon op de vlakke plaat zit kan dat vrij goedkoop, ca 80 per plekje ofzo. In een vouw ga je al gauw naar een vijfvoud daarvan. Schadeherstel is gewoon duur en provisorisch lapwerk doen ze niet.
Heb ooit offerte opgevraagd bij CarGlass.... 1 kras (alleen lak weg) op hoek van de voorbumper en uitdeuken zonder spuiten van 3 deukjes in de passagiersdeur. 1200,- euro.... 8)7

Uiteindelijk bij een uitdeuker zonder spuiten terecht gekomen via een kennis en die had voor mij weer een adresje voor spotrepair. Kosten 350,- euro. en perfect gefixed. Dus niet in 1 dag geregeld en iets meer moeite moeten doen, maar dat heb ik wel over voor 900,- euro verschil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

De kosten voor dit soort dingen zitten in de infrastructuur (spuit cabine, afzuiging, 1000 liter verf op voorraad, kleurcomputer) en de arbeidskosten. Een paneel doen kost minimaal drie uur dus dan zit je meteen op een paar honderd euro. En alles gaat per paneel, plekjes doen ze niet en dat is maar goed ook.

Omdat een groot deel daarvan in de voorbereiding zit kan je heel veel besparen door het schuur en plamuur werk zelf te doen. Niet moeilijk maar je moet wel weten wat je doet, je moet ook iemand hebben die kijkt of het okay is voor je de auto wegbrengt. Een goede garage weet dat het echte geld in het spuiten zit dus doet makkelijk mee in dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Carglass zet je ook af. Bij de gemiddelde ruitzetter is een voorruit zetten zomaar 33 tot 50 procent goedkoper. Ja dan kan er wel een gratis interieurbeurt en ruitenwissers vanaf 8)7

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 15:03
Precies, zo’n firma’s werken het liefst voor verzekeringsmaatschappijen. Scheelde mij een half jaar geleden ruim 50% (400 i.p.v. 800€) voor een achterruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
TacoTaco schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:31:
[...]

De Edd China methode :)

De schadebedrijven waar de verzekeraars mee werken hebben een computersysteem waarin is vastgelegd wat een bepaalde schade kost. Zijn we minder tijd kwijt dan is dat winst, maar als consument kom je er dan bekaaid vanaf. Bijwerken is dan een betere optie.
Wat heeft de verzekering ermee te maken hier?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Arbeid is de key, hier zie auto in het proces, roest bij het achter scherm dat doorliep tot in de deur en grote deuk op het voorspatbord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kjfOXpsdY5laCfwL2jqjABKG/full.jpg

Op beiden plekken is een nieuw stuk plaatstaal erin gelast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HbBGHls6pt27u08pSKSUqQdt/full.jpg

Afgewerkt en weer in de lak gezet, tevens is ook de koppakking vervangen en zijn de cylinders afgesteld

Totale kosten? 575 USD

Dit was in Georgië, maar ook in Polen kan je je auto goedkoop helemaal laten oplappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
armageddon_2k1 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:23:
[...]

Wat heeft de verzekering ermee te maken hier?
Simpel, de verzekeraars hebben ook hier macht. Als schadebedrijf zegt dat iets 500 moet kosten, maar volgens de verzekeraar kan het voor 400, dan kan het schadebedrijf fluiten naar z'n centen en zal de verzekeraar de auto naar een ander bedrijf willen sturen, of niet uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Maar waarom zou je naar je verzekering gaan hiervoor?

Dan betaal je het dubbel en dwars terug in je premie. Een verzekering is voor noodgevallen als je de last zelf niet kan dragen. Niet om voor paar honderd euro wat spuitwerk te doen. Als je geen 500 euro heb liggen om dit soort dingetjes op te vangen...

[ Voor 70% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-08-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

armageddon_2k1 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:59:
Maar waarom zou je naar je verzekering gaan hiervoor?

Dan betaal je het dubbel en dwars terug in je premie. Een verzekering is voor noodgevallen als je de last zelf niet kan dragen. Niet om voor paar honderd euro wat spuitwerk te doen. Als je geen 500 euro heb liggen om dit soort dingetjes op te vangen...
Dat is niet helemaal waar, uit ervaring kan ik je vertellen dat het de moeite loont om twee scenario's door te rekenen als je significante schade hebt:
- Extra premie tot je weer op je oude premieniveau zit versus zelf laten fixen
- Extra premie mocht je nóg een schade moeten claimen versus zelf laten fixen

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het voor mij toen goedkoper was om het via de verzekering te doen (was heel fijn, kon er zelf niks aan doen :/ )

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ja, maar dat tweede punt is het hem dan dus ook. Je moet er dus maar even op gokken dat je niet opeens toch echt je verzekering aan moet spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:57
Brilsmurfffje schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 20:32:
[...]

Arbeid is de key, hier zie auto in het proces, roest bij het achter scherm dat doorliep tot in de deur en grote deuk op het voorspatbord

[Afbeelding]

Op beiden plekken is een nieuw stuk plaatstaal erin gelast

[Afbeelding]

Afgewerkt en weer in de lak gezet, tevens is ook de koppakking vervangen en zijn de cylinders afgesteld

Totale kosten? 575 USD

Dit was in Georgië, maar ook in Polen kan je je auto goedkoop helemaal laten oplappen.
toon volledige bericht
Das natuurlijk prima als je daar toch al bent of moet zijn, maar volgens mij gaat er niemand speciaal naar Polen, Georgie of Griekenland rijden om zijn auto te laten fixen. Nog afgezien van de tijd en geld die dat dan weer gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:14

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dronium schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:26:
[...]

Das natuurlijk prima als je daar toch al bent of moet zijn, maar volgens mij gaat er niemand speciaal naar Polen, Georgie of Griekenland rijden om zijn auto te laten fixen. Nog afgezien van de tijd en geld die dat dan weer gaat kosten.
Nou de vader van een voegere vriend van mij is in een ver verleden met zn mercedesbusje naar polen gereisd om hem daar te laten spuiten. Dit was totaliter goedkoper dan in Nederland, maar goed dan hebben we het over de jaren 90.

Of het tegenwoordig nog uit kan weet ik niet maar het lijkt me gewoon uit te rekenen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15
[...]

Ik zie een roadtripje aankomen richting een lage lonen land om op die manier 200 euro uit te sparen op arbeidsloon en algemene bedrijfskosten. Hoe kan je het vergelijk nou maken met een land als Griekenland?
Pagina: 1