Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Yealink: account gebruiken voor bepaald nummer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IceTeaGX
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:51
Beetje onzeker waar dit best moet, maar vermits VoIP zaken vooral hier staan...

Ik probeer een Yealink T46S zo in te stellen dat als een gebruiker een bepaald nummer (manueel) belt, deze via een 2de (on-prem) SIP account uitbelt.De 2de account dient enkel voor een kleine selectie aan nummers, en moet verder liefst niet zichtbaar of bruikbaar zijn. Ik wil de gebruikers niet opzadelen met de complexiteit van eerst de juiste account te kiezen, met de nodige kans op fouten.

- Een local directory of quick dial optie aanmaken voor het nummer op account 2, werkt enkel indien het nummer ook op deze wijze gekozen wordt. Deze nummers zullen echter vooral manueel gekozen worden.
- Dial-plans heb ik opgezet. verschillende combinaties van Replace en dial now van het betreffende nummer op account 2 en een block voor het nummer op account 1 werken niet zoals gewenst.

Ik kan op FreePBX e.d.instellen om op basis van nummer een bepaalde SIP trunk te kiezen, maar dit is nu op het toestel zelf, misschien verwacht ik weer te veel. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alle reacties

• tolleburker
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 01-03 22:50
hosted 3cx?

• Hugo__Boss
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07-03 21:12
Je zal het inderdaad met een dial plan moeten doen voor zover ik weet. Om wat voor nummers gaat het? Een hele reeks of een behoorlijke lijst?

• IceTeaGX
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:51
Nee
Hugo__Boss schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 21:27:
Je zal het inderdaad met een dial plan moeten doen voor zover ik weet. Om wat voor nummers gaat het? Een hele reeks of een behoorlijke lijst?
Dat lukt dus niet. Hij zal de "Replace" en "Dial Now" voor het nummer enkel toepassen als account 2 al actief is. En een "Block" rule van het nummer op Account 1 geeft gewoon de melding not allowed als account 1 actief is. Ik zie zo geen manier om een bepaald nummer te richten naar een bepaalde account.

(PS, morgen vraag ik het ook even na op de yealink fora, maar nieuwe accounts moeten 24h wachten voor ze kunnen posten...)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True