PCIe kabel verkleurd/gesmolten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-08-2020
Hallo allemaal. Ik heb mijn videokaart vervangen maar bij het uit halen van de PCIe kabels zag ik dat mijn kabels er zo uit zien: https://imgur.com/ODoTU50 het lijkt alsof het een beetje verkleurd is door de warmte van de kabels. Is dit schadelijk of kan ik deze kabel gewoon weer gebruiken voor mijn nieuwe videokaart? Ik heb namelijk maar 3 kabels en 2 daarvan hebben dit en mijn nieuwe gpu heeft 2 kabels nodig. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Beste antwoord (via ItsmeZ op 01-08-2019 16:49)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:59

HugoBoss1985

Xenotech

ItsmeZ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:35:
Nope ik had gebruik gemaakt
Van mijn herroepingsrecht en gewoon een nieuwe besteld, dit keer de 2080 super. Die komt morgen binnen.
[...]
Als al je connectoren het hebben (?) dat is het gewoon iets wat met quality check te maken heeft, denk ik.
Het is mij nog niet eerder opgevallen/heb het nog niet eerder gezien.
Kan ook online niets vinden wat er op lijkt.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat lijkt mij eerder iets van een marker?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
Ik snap wat je bedoeld maar dit was eerst gewoon zwart maar nu is het een beetje blauwachtig. Het is verkleuring door de hitte ga ik van uit. Kan ik deze gewoon nog gebruiken?
Glashelder schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:08:
Dat lijkt mij eerder iets van een marker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:27

nelizmastr

Goed wies kapot

ItsmeZ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:11:
Ik snap wat je bedoeld maar dit was eerst gewoon zwart maar nu is het een beetje blauwachtig. Het is verkleuring door de hitte ga ik van uit. Kan ik deze gewoon nog gebruiken?
[...]
Zwart wordt niet blauw door hitte, dus dat is het issue niet. Het lijkt echt meer op een marker dan wat anders. Ik zie geen reden om de kabel niet te gebruiken, tenzij het een 10 jaar oude voeding is die je gaat combineren met een 2080Ti.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
De voeding is pas een maandje oud en zal worden gebruikt voor de rtx 2080 super. Psu is de corsair hx850 v2 platinum. Vorige maand was deze kabel helemaa zwart en nu ik hem er voor het eerst uit haal is het zoals op de foto dus er is niet mee geklooid of op getekend of iets, vandaar dat het mij opvalt. Maar gewoon gebruiken dus?
nelizmastr schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:12:
[...]

Zwart wordt niet blauw door hitte, dus dat is het issue niet. Het lijkt echt meer op een marker dan wat anders. Ik zie geen reden om de kabel niet te gebruiken, tenzij het een 10 jaar oude voeding is die je gaat combineren met een 2080Ti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Misschien is het je tijdens het bouwen, in eerste instantie, niet opgevallen en zat het er al gewoon op?

Ik kan mij alleen maar bedenken dat dit gemarkeerd is na een quality check ofzo? (Dat zie je ook wel eens op Elco's op pcb's)

https://www.google.nl/sea...t=5#imgrc=GsT9r91Qn1ykZM:

[ Voor 50% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-08-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:27

nelizmastr

Goed wies kapot

HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:16:
Misschien is het je tijdens het bouwen, in eerste instantie, niet opgevallen en zat het er al gewoon op?

Ik kan mij alleen maar bedenken dat dit gemarkeerd is na een quality check ofzo? (Dat zie je ook wel eens op Elco's op pcb's)
Idd. Denk dat het nooit is opgevallen. Onder donkerdere lichtcondities zie je blauw ook niet op zwart.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

nelizmastr schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:19:
[...]

Idd. Denk dat het nooit is opgevallen. Onder donkerdere lichtcondities zie je blauw ook niet op zwart.
Jep, anders had hij ook wel een vervelend luchtje, lichtflits en een systeem wat niet opstartte gehad vermoed ik zo :P (niet bijdehand bedoeld)

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-08-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of dit er vanaf t begin al op zat. Het is mij toen in ieder geval niet opgevallen. Maar zekere voor het onzekere, kabel is gewoon bruikbaar dus?
HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:16:

https://www.google.nl/sea...t=5#imgrc=GsT9r91Qn1ykZM:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 09:54

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Ik neem aan dat er niet veel aan de hand is, maar hoe ziet de connector eruit waar deze kabel in heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
Bedoel je de kant die in de PSU gaat? die ziet er gewoon normaal uit.
Soepergrover schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:20:
Ik neem aan dat er niet veel aan de hand is, maar hoe ziet de connector eruit waar deze kabel in heeft gezeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Google eens op "molten pci-e connector" … the horror!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ItsmeZ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:20:
Oh ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of dit er vanaf t begin al op zat. Het is mij toen in ieder geval niet opgevallen. Maar zekere voor het onzekere, kabel is gewoon bruikbaar dus?
[...]
Lijkt van wel. Anders ruik je het echt wel en waren er ergere dingen dan dit gebeurd. Denk dat je het voorheen gewoon niet gezien hebt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
Oke gelukkig. Ja mij vorige gpu die was defect (artifacts op het scherm, ik had het wel bekende “space invaders” artifact probleem op mijn 2080ti. Maar neem aan dat dat niet aan deze kabel lag toch? XD quote]Boudewijn schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:25:
[...]

Lijkt van wel. Anders ruik je het echt wel en waren er ergere dingen dan dit gebeurd. Denk dat je het voorheen gewoon niet gezien hebt.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik probeer nog een plaatje te vinden van de connectoren bij die PSU waar ook marker op zit, maar dat valt nog niet mee.

Is je psu of je videokaart (die defecte) ooit voor RMA ergens heen geweest en weer retour naar jou gekomen?

[ Voor 31% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-08-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
Van mijn herroepingsrecht en gewoon een nieuwe besteld, dit keer de 2080 super. Die komt morgen binnen.
HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:30:
Ik probeer nog een plaatje te vinden van de connectoren bij die PSU waar ook marker op zit, maar dat valt nog niet mee.

Is je psu of je videokaart (die defecte) ooit voor RMA ergens heen geweest en weer retour naar jou gekomen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

ItsmeZ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:35:
[...]
Als al je connectoren het hebben (?) dat is het gewoon iets wat met quality check te maken heeft, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
HugoBoss1985 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:38:
[...]

omg lol, nu je het zegt. Mijn ONGEBRUIKTE pcie kabel heeft het ook! Dus het heeft er blijkbaar al vanaf het begin op gezeten heel apart haha maar zal wel in orde zijn dan. Dank allemaal voor het meedenken! Much appreciated.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

ItsmeZ schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:41:
[...]
omg lol, nu je het zegt. Mijn ONGEBRUIKTE pcie kabel heeft het ook! Dus het heeft er blijkbaar al vanaf het begin op gezeten heel apart haha maar zal wel in orde zijn dan. Dank allemaal voor het meedenken! Much appreciated.
Hehe ik dacht "ik vraag het maar even" omdat ik nu zag dat je het in je startpost over "kabels" (meervoud) had ;)
Pagina: 1