Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 21:27
Ik gebruik al sinds een jaar naar volle tevredenheid een Asus UX430UA. Nu is het een bekend 'probleem' (zie bijv. hier) dat bij het gebruik van de adapter de behuizing onder constante (lage) spanning staat. Dit voel je als je er met je vingertoppen zacht overheen gaat, en hoor je als een continue bromtoon wanneer je er een koptelefoon op aansluit.

Dat laatste is uitermate irritant. Als je vervolgens de laptop aanraakt, bijvoorbeeld als je handen op het toetsenbord rusten, verdwijnt de spanning en de bromtoon. Nu heb ik er totaal geen verstand van, maar is er niet iets wat ik kan doen om deze spanning 'af te leiden'? Iets wat je er tegenaan kan houden/leggen/aan vast kan maken waardoor de spanning verdwijnt?

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyBro op 01-08-2019 17:19 ]

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:08
De adapter aansluiten op een geaard stopcontact.

Of als de adapter een tweepolige stekker heeft, de laptop aansluiten op aarde via de buitenkant van een USB/HDMI stekker ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
jeroen3 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:43:
De adapter aansluiten op een geaard stopcontact.

Of als de adapter een tweepolige stekker heeft, de laptop aansluiten op aarde via de buitenkant van een USB/HDMI stekker ofzo.
Gebruik uiteraard al een geaard stopcontact, maar helaas is inderdaad de adapter niet voorzien van aarde :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het mogelijk om een andere adapter te gebruiken? Er zijn genoeg notebookadapters die wel een 3 pinsstekker hebben zodat je aarde hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FunkyBro schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:09:
Ik gebruik al sinds een jaar naar volle tevredenheid een Asus UX430UA. Nu is het een bekend 'probleem' dat bij het gebruik van de adapter de behuizing onder constante (lage) spanning staat. Dit voel je als je er met je vingertoppen zacht overheen gaat, en hoor je als een continue bromtoon wanneer je er een koptelefoon op aansluit.

Dat laatste is uitermate irritant. Als je vervolgens de laptop aanraakt, bijvoorbeeld als je handen op het toetsenbord rusten, verdwijnt de spanning en de bromtoon. Nu heb ik er totaal geen verstand van, maar is er niet iets wat ik kan doen om deze spanning 'af te leiden'? Iets wat je er tegenaan kan houden/leggen/aan vast kan maken waardoor de spanning verdwijnt?
Dit is al jaren zo, bij verschillende laptops. gewoon in geaarde wandcontactdoos laden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
TERW_DAN schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:57:
Is het mogelijk om een andere adapter te gebruiken? Er zijn genoeg notebookadapters die wel een 3 pinsstekker hebben zodat je aarde hebt.
Niet naar gekeken nog, zal eens op zoek gaan naar een 3rd party met dezelfde aansluiting die wel aarde heeft :)
Hackus schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:07:
[...]

Dit is al jaren zo, bij verschillende laptops. gewoon in geaarde wandcontactdoos laden.
Dat doe ik dus al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FunkyBro schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:10:
[...]

Niet naar gekeken nog, zal eens op zoek gaan naar een 3rd party met dezelfde aansluiting die wel aarde heeft :)

[...]

Dat doe ik dus al..
Zag het net na mijn bericht. je kunt ook een lader kopen met aarde

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyBro
Hackus schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:14:
[...]

Zag het net na mijn bericht. je kunt ook een lader kopen met aarde
Dat lijkt inderdaad de enige optie, dank voor de suggestie iig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

FunkyBro schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:19:
[...]

Dat lijkt inderdaad de enige optie, dank voor de suggestie iig :)
Ook een lader met aarde werkt soms niet, dat heeft het bedrijf al getest waarbij ik toen mijn laptop had gekocht. Het enige wat denk ik lijkt te werken is misschien iets in elkaar frutselen met een draadje naar een geaarde locatie, eventueel met weerstandje ertussen. Ik ben geen electrotechnicus dus ik kan je geen sluitend advies geven, sorry!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1