Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Exchange service account kan niet alles uitlezen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 04-03 08:43
Voor een externe applicatie is een Exchange service account aangemaakt wat attributen inleest van een mail enabled user op onze Exchange server.

Vervolgens is een ApplicationImpersonation role aangemaakt die aan het service account is gehangen.

Het uitlezen van de betreffende attributen gaat nu goed op 1 ding na, de Afwezigheid Instellingen.

De volgende foutmelding treedt op:

11:22:29 | I | Afwezigheid ophalen mislukt
11:22:29 | E | Access is denied. Check credentials and try again., The process failed to get the correct properties.

Als test had ik het service account als gedelegeerde aan mijn eigen e-mail account toegevoegd en daar geeft het geen foutmeldingen.

Ik kan zo even niet iets vinden hoe ik dit service account alsnog extra rechten geef op de Afwezigheid Instellingen.

Ik kan natuurlijk het service account bij elk e-mail account als gedelegeerde toevoegen maar dat lijkt me wat overdreven.

Alle reacties

• herda
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06-01 13:33
Klinkt als rechten die dus inderdaad niet op de kalenders aanwezig is. Is er binnen de Exchange een default calender access ingesteld?

• be3a18
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 04-03 08:43
herda schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:23:
Klinkt als rechten die dus inderdaad niet op de kalenders aanwezig is. Is er binnen de Exchange een default calender access ingesteld?
Ik zal eens kijken. Bedankt voor de tip.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True