Om mij beter te kunnen helpen, heb ik in onderstaande alle vragen beantwoord. Natuurlijk heb ik ook zelf een vraag/wens toegevoegd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het dient een alround systeem te worden waarmee ik weer wat jaartjes vooruit kan voor zowel gaming als anitmatie creatie, 3D rendering, photo bewerking.
Qua gaming is het over het algemeen niet hoogstaand wat ik nu speel:
Zo heb ik ook de laatste Battlefield aangeschaft, ziet er super uit, maar niet mijn game (veel te snel).
Ik ben toe aan een nieuwe game, maar ik weet nog niet wat.
Soms stream ik tijdens het gamen via Twitch, hiervoor gebruik ik Xplit.
Voor non-gaming gebruik ik:
Absolute max 3k, minder mag volgens mijn vrouw
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 980TI in mijn huidige PC, momenteel zijn er nog niet veel custom 2080 super kaarten, dus misschien dat ik eerst start met de 980TI.
Verder heb ik al een monitor die voldoende is, 1440p, 144hz (Samsung LC32HG70QQUXEN)
Toetsenbord en muis neem ik ook mee van mijn oude pc.
Dit is een 15 euro toetsenbord (super ding), en een razer muisje (MMO muis)
Verder zullen er 2 HD's meegenomen worden, misschien dat ik wel 2 nieuwe aanschaf omdat deze al 7 jaar liggen te ronken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk het volgende nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles wat goed uit reviews komt, vroeger asus verslaaft, nu meer open-minded.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluid
Lage temperaturen
Geen venster in kast (leuk al die RGB, maar hij staat onder mijn bureau tegen een muur.)
Ga je overklokken?
In de basis niet, maar als een systeem wat ouder wordt dan probeer ik wat te compenseren via overclocken. Echter zal dit altijd via software gaan, ik ga zelf niet meer manueel voltages prullen..
Maar zoals ik zei, de eerste jaren niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag hoor ik van jullie het volgende:
- Past deze hardware goed bij elkaar?
- Is de koeler voldoende, of is er een betere qua geluid niveau en koel prestatie?
- Is deze voeding okay, genoeg wattage, of juist een overkill
- Is het beter om de fans in de kast te vervangen met Noctua's?
- Ik had begrepen dat tot 3600 mhz geheugen een voordeel is voor de Ryzen 2 CPU's, dus heb ik 3600 mhz cl 16 geheugen uit gekozen. Is er beter geheugen voor dit systeem (dat ook leverbaar is)?
Helaas zal ik geduldig moeten wachten op de 3900X, misschien dat tegen de tijd dat die leverbaar is de 3950X er ook al is. Opzich ben ik bereid (en zal ik moeten) om te wachten op betere hardware, echter komt er elke maand wel nieuwe hardware en blijf ik uitstellen (vind mijn vrouw een geweldig concept). Dus ik wil wel proberen om in Augustus deze pc aan te schaffen (als AMD mee werkt).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het dient een alround systeem te worden waarmee ik weer wat jaartjes vooruit kan voor zowel gaming als anitmatie creatie, 3D rendering, photo bewerking.
Qua gaming is het over het algemeen niet hoogstaand wat ik nu speel:
- Overwatch
- Diablo
- World of Warcraft (ja, net weer mijn account geactiveerd)
- Roblox meuk van mijn kinderen
Zo heb ik ook de laatste Battlefield aangeschaft, ziet er super uit, maar niet mijn game (veel te snel).
Ik ben toe aan een nieuwe game, maar ik weet nog niet wat.
Soms stream ik tijdens het gamen via Twitch, hiervoor gebruik ik Xplit.
Voor non-gaming gebruik ik:
- Blender - 3D renders (moet gaan sparen voor cinema 4D)
- Illustrator
- Photoshop
- Animate
- After effects
- Power director
Absolute max 3k, minder mag volgens mijn vrouw
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 980TI in mijn huidige PC, momenteel zijn er nog niet veel custom 2080 super kaarten, dus misschien dat ik eerst start met de 980TI.
Verder heb ik al een monitor die voldoende is, 1440p, 144hz (Samsung LC32HG70QQUXEN)
Toetsenbord en muis neem ik ook mee van mijn oude pc.
Dit is een 15 euro toetsenbord (super ding), en een razer muisje (MMO muis)
Verder zullen er 2 HD's meegenomen worden, misschien dat ik wel 2 nieuwe aanschaf omdat deze al 7 jaar liggen te ronken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk het volgende nodig te hebben.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Tray | € 550,01 | € 550,01 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 MASTER | € 390,- | € 390,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G | € 799,- | € 799,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Blackout Edition | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 | € 38,50 | € 38,50 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Elite BLE2K8G4D36BEEAK | € 158,26 | € 158,26 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 224,05 | € 224,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.389,62 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles wat goed uit reviews komt, vroeger asus verslaaft, nu meer open-minded.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluid
Lage temperaturen
Geen venster in kast (leuk al die RGB, maar hij staat onder mijn bureau tegen een muur.)
Ga je overklokken?
In de basis niet, maar als een systeem wat ouder wordt dan probeer ik wat te compenseren via overclocken. Echter zal dit altijd via software gaan, ik ga zelf niet meer manueel voltages prullen..
Maar zoals ik zei, de eerste jaren niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag hoor ik van jullie het volgende:
- Past deze hardware goed bij elkaar?
- Is de koeler voldoende, of is er een betere qua geluid niveau en koel prestatie?
- Is deze voeding okay, genoeg wattage, of juist een overkill
- Is het beter om de fans in de kast te vervangen met Noctua's?
- Ik had begrepen dat tot 3600 mhz geheugen een voordeel is voor de Ryzen 2 CPU's, dus heb ik 3600 mhz cl 16 geheugen uit gekozen. Is er beter geheugen voor dit systeem (dat ook leverbaar is)?
Helaas zal ik geduldig moeten wachten op de 3900X, misschien dat tegen de tijd dat die leverbaar is de 3950X er ook al is. Opzich ben ik bereid (en zal ik moeten) om te wachten op betere hardware, echter komt er elke maand wel nieuwe hardware en blijf ik uitstellen (vind mijn vrouw een geweldig concept). Dus ik wil wel proberen om in Augustus deze pc aan te schaffen (als AMD mee werkt).