Directe LAN verbinding voor Parsec/steamlink

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Hallo,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een Raspi 3B+ die ik wil gaan gebruiken om games van mn Gaming PC naar mn tv te streamen met Parsec/moonlight/steamlink. (in de toekomst wellicht wat andere toepassingen). Nu heb ik alle benodigde software geinstalleerd maar is de verbinding geblokkeerd door de firewall van ons netwerk. Ik woon in een appartementencomplex en heb geen toegang tot de router (dit wordt extern beheerd en de AP's zijn niet fysiek toegankelijk of te port forwarden. Nu mijn vraag:

Is het mogelijk om de raspi direct aan de LAN poort van mijn pc te verbinden met een kabel en deze zonder tussenkomst van een router of switch te benaderen?

Ik ben geen geavanceerde pi gebruiker maar kan goed meekomen met instructies.

Bij voorbaat dank,

Joep

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zit de firewall ook op het interne LAN netwerk? Naar mijn weten is de firewall alleen naar de WAN connectie.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Kun je iets meer toelichten hoe dit netwerk eruit ziet? Zolang alle apparaten in jouw appartement in dezelfde IP reeks zitten dan heeft de router/firewall hier geen bemoeienis mee. Deze begint pas iets te doen zodra je naar een laag3 verbinding gaat(of te wel naar een andere reeks routeren). Kan het zijn dat er een firewall op 1 van jouw devices dit verkeer blokkeert? Windows firewall o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
Dank voor jullie reacties. Ik ga vanavond na mijn werk even wat dieper graven in mijn firewall instellingen. Het zou mogelijk kunnen zijn dat Windows toch iets blokkeert op de achtergrond. Echter geeft Parsec bij installatie de optie om een uitzondering in de firewall te maken. Deze is geactiveerd. Ik weet niet hoe de configuratie van het interne netwerk er uit ziet. Maar om terug te komen op mijn vraag, is het mogelijk om een directe lan verbinding te creeren tussen pi en pc?

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ja dat is mogelijk. Of de software dat ook ondersteunt is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
Moet ik dan een static ip toewijzen aan de pi? Ik weet dat parsec een "force over LAN" functie heeft. Dat zou theoretisch moeten lukken. Anders ga ik op zoek naar een cheape router om het wat gemakkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ja aangezien je geen DHCP hebt over je directe verbinding. Als je ook nog een internet verbinding aansluit dan moet je op de NIC die naar de PI loopt geen gateway invullen. Dat zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
Oke, heb gisteren een poging gedaan maar krijg het niet lekker werkend. Ik ga een routertje kopen en die bridgen naar het netwerk en zo mn eigen kleine LAN maken met internet toegang. Is long term de beste optie. Toch bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
Heeft windows niet een ingebouwde optie om een netwerk te delen?

Ik kan me zoiets in windows 7 herinneren en heb op die manier mijn laptop gebruikt om mijn pc met het wifi netwerk te verbinden.

Dat zou ook een optie kunnen zijn zodat de pi ook bij het internet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
Nou de pi heeft gewoon wifi ingebouwd. Dus internet ontvangt ie prima. Het gaat echter om LAN toegang van de pc tot de pi wat niet zo lekker werkt door beperkingen van het netwerk.

Pagina: 1