Toon posts:

Geforce mx of sdr voor mijn systeem!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mijn toch al wel verouderd systeem (wat heet :) een nieuwe videokaart kopen. Een geforce sdr of een geforce2 mx? De mx is wel wat sneller dan de sdr maar ook wel weer 50,- (toch heel wat pintjes ;p) Maar ik heb wel eens gelezen dat een betere videokaart dan een sdr geforce eigenlijk toch geen zin heeft simpelweg omdat mijn systeem dat niet trekt in res 1024 * 768 in 32 bit. Is dit waar?? Dus geef me advies met een duidelijke beargumentering graag. Als ik een mx koop word het of een hercules of een asus. Zou het een sdr worden kan ik kiezen uit elsa of guillemot. Mijn systeem is:

P II - 300MHz
128 mb ram
17 inch monitor
w98 2e en w2k

ps. waar ik nu nog aan denk trekt mijn abit lx6 moederbord het wel met een sdr? een mx moet in principe zowieso lukken niewaar?

Verwijderd

Waarom zou een SDR niet lukken met je moederbordje en een MX wel? Begrijp ik effe nie.
Ga gewoon lekker voor de SDR joh, ik zag zelfs testjes/grafieken op Tomshardware ( http://www.tomshardware.com/graphic/00q3/000727/geforcemx-05.html#test_results ) waar die SDR in high qaulity testjes er zelfs ietsjes beter uit komt! En daar worden natuurlijk de echte kaarten van de mindere onderscheiden! En niet in low quality 640x480 ofzo natuurlijk. De verschillen zijn errug klein. Zou kunnen aangezien die MX toch een wat nieuwer kaartje is dat die wat makkelijker te overclocken is ofzo, geen flauw idee maar dat zal ook allemaal wel meevallen.
Ik heb ook net een SDR besteld overigens.

Verwijderd

De Geforce sdr is absoluut af te raden: hij trekt teveel stroom van de LX6 en die kan daar absluut niet tegen. De Geforce MX is 0,18 micron, neemt dus minder stroom en gaat mogelijk wel goed op jou moederbord maar zeker weten doe ik het niet. Vergeet niet dat de LX6 uit een tijd komt dat de Riva 128 en de MatroX Millenium populair waren, kaarten die absoluut niet de spaningsbehoefte hebben van een Geforce.