Toon posts:

16gb Ram toevoegen aan mijn opzet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BlueWaffle
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:48
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 245,05€ 245,05
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 134,90€ 134,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR€ 206,47€ 206,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,42

Hallo iedereen!

Hierboven in de tabel mijn huidige setup.
Ik wil graag mijn huidige ram uitbreiden van 16 naar 32 gb, ik ben niet ram savvy vandaar dit topic.

Nou heb ik het probleem dat de ram die er nu inzit (model nr.) nergens meer wordt verkocht, een hoop webshops die hem nog wel als verkrijgbaar hebben staan die geven aan dat ze dit model toch niet hebben liggen zonder duidelijkheid vd leverancier. Ik weet niet of het verstandig/mogelijk is om 16gb erbij te voegen of om direct 32gb te kopen (in 2 sticks of 4?)

Het liefst heb ik ram van hetzelfde merk en wat op hetzelfde model lijkt.
Als het geheel andere ram wordt en alles van mijn huidige vervangt dan tevens ook.

Andere 16gb die ik zag staan heeft andere latency waardes en volgens mij is die niet compatible met mijn huidige.

Gegevens bij de huidige ram:
Latentie CL14 ( 14-14-14-34 )
Snelheid 3200 MHz ( PC4-25600 )
Voltage 1.35 V

Prijs maakt overigens niet uit!.
Thanks!

Beste antwoord (via BlueWaffle op 06-08-2019 09:22)

Alle reacties

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:21
Altijd zelfde type ram erbij zetten met exact dezelfde snelheid, latency en timings.

Probleem is wel dat Ryzen niet zo’n fan is van 4 dimm setups, kijk ff in de QVL van je moederbord wat hij er überhaupt bij aangeeft. Zou zonde zijn als je 4x8Gb 3200 Cl14 hebt en hij blijft steken op 2400Mhz..

Kun je wellicht beter je huidige 16Gb verkopen en 2x16Gb aanschaffen

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• BlueWaffle
ExiZTeNcE schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:38:
Altijd zelfde type ram erbij zetten met exact dezelfde snelheid, latency en timings.

Probleem is wel dat Ryzen niet zo’n fan is van 4 dimm setups, kijk ff in de QVL van je moederbord wat hij er überhaupt bij aangeeft. Zou zonde zijn als je 4x8Gb 3200 Cl14 hebt en hij blijft steken op 2400Mhz..

Kun je wellicht beter je huidige 16Gb verkopen en 2x16Gb aanschaffen
Zou dit passen bij mijn mobo en cpu?
https://azerty.nl/product...c15d-32gtzr-geheugen-ddr4

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vinny1994
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:24

• BlueWaffle
Die met RGB lijkt me ook moeilijk verkrijgbaar.
Zoals gezegd is budget geen probleem, zou tevens liever met RGB willen.

• BlueWaffle
Dank je, ziet er beter uit!
Verder zit er niet echt verschil in de modellen zie ik zo.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@BlueWaffle dat wisselt per dag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee