Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aorus rtx 2080 ti extreme laten ombouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views

• Game Freak
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02-03 07:11
Goedemorgen allemaal.

Ik wil graag mijn aorus rtx 2080 ti extreme laten koelen door een "Alphacool Eiswolf 240 GPX Pro Nvidia Geforce RTX 2080/2080Ti''.
Graag zou ik daar wat hulp bij kunnen gebruiken.
Ik zou graag willen weten of deze hybrid gpu koeler gaat werken in dit systeem ? (Alienware area 51 R5)
Ook hulp bij installatie zou een must zijn.
Zijn er tweakers die hier in thuis zijn en iets willen verdienen dan hoor ik dat graag.
Ik woon in Rozenburg (ZH) mocht er interesse zijn.

Mvg ,

Michel.

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:00

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Weet je zeker dat die past? Volgens mij heeft de Gigabyte Aorus xtreme een custom PCB namelijk en daar kan je geen koeler op plaatsen die bedoeld is voor de reference PCB.

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• Game Freak
Dat vraag ik me dus ook af ,maar je hebt voor elke kaart een ander type nummer.
Je kan op de website het produkt opzoeken die bij je kaart past.
Als er een andere oplossing is ,is dat geen probleem.
Hieronder de link.

https://www.alphacool.com...rtx-2080/2080ti-black-m02

• Game Freak
Ik heb nog eens goed gekeken maar er zit wel degelijk vershil in.
Misschien dat Kraken G12 een betere oplossing zou zijn ?

https://www.nzxt.com/products/kraken-g12-black

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Dan moet je creatief gaan doen met het gekoeld krijgen van je VRM. Tevens blijkt GDDR6 in de praktijk niet zonder koeling te kunnen. De G12 zal echter wel passen op de GPU.

Als ik jou was zou ik je kaart verkopen en een water gekoelde terug kopen als dat is wat je wil.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:07

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou geen kraken op zo'n kaart zetten, die VRM's kunnen erg heet worden. Let overigens ook op of je kast wel genoeg ruimte is. Is er overigens een reden dat je wilt gaan waterkoelen?

Overigens heeft EK gewoon een blok voor Aorus TI kaarten: https://www.ekwb.com/shop...-2080-ti-rgb-nickel-plexi

Ik weet niet of je al een loop hebt, maar anders: pomp erbij, rad erbij, res erbij, en het ding is water gekoeld. Ik heb het zelf gedaan met een MSI kaart, en het is érg goed te doen als je de handleiding volgt en je kop erbij houd. De resultaten zijn erg goed, maar als je niet overklokt? Tsja, de luchtkoeler is eigenlijk ook wel voldoende. Ik doe het omdat ik waterkoelen leuk vind, en iets met uiterlijkheden doe. Haal ik er echt meer performance mee? Nee. Is het makkelijk? Ook niet. Schoonmaken blijft, wat voor vloeistof je ook neemt, een ding.

In het vervolg, als je aftermarket wilt waterkoelen, kun je beter een reference kaart nemen, dat maakt je blokkeuze wat beter. Er zijn inderdaad "kits" maar dat is eigenlijk niks meer dan een kant-en-klare custom loop. Er zijn ook kaarten die kant en klaar hybride/water zijn, maar die kosten doorgaans wat meer.

• Game Freak
De reden waarom ik dit wil doen is omdat de fan overtoeren gaat maken bij 74 graden.
Ik gebruik msi afterburner om het nog enigsinds in beperken te houden.
Als ik mijn kaart houd zoals die uit de fabriek komt is het niet te doen en draait de fan 200% in plaats van 100%.
Hij gaat dus overtoeren maken al zou dat eigenlijk niet mogen want 100% is 100% lijkt me en dat bij 74 graden al.
De kaart heeft dus een fan piek wat eigenlijk niet hoort.
Nu heb ik voltage wat omlaag geschroeft en boostklock wat omlaag geschroeft en heb de kaart stabiel op 63 graden bij load.
Nu heb ik al wat onderzoek gedaan en ik ben dus niet de enige die er last van heeft ,dat schijnt aan deze serie te liggen.
All in one hybrid koeling zou dan voor mij de oplossing zijn ,mede omdat ik geen ruimte heb voor custom koeling.
All in one hybrid of custom hybrid schijnt prima te werken alleen ben ik daar in niet thuis en zou ik het fijner vinden als iemand dat voor mij zou doen die er meer verstand van heeft.
Ik ga de spullen ook pas bestellen in overleg met degene die mij wilt helpen.
Voor hybrid heb ik plek ,voor custom helaas niet.
Wel bedankt alvast voor jullie reactie,s ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu blijkt dat als ik alleen de voltage wat omlaag schroeft ik wel de maximale waarden van de kaart kan behouden.
Core clock draatit nu 1770 MHz zoals hij uit te fabriek komt en stabiel op 65 graden onder load.
Kritieke punt was voor mij dei 73/74 graden waardoor ik die fanpiek kreeg.
Kan het kwaad als ik voltage was lager houdt ? enige verschil is dat de temperatuur limiet van 84 graden naar 77 graden gaat.
Maar mijn kaart blijt nu op 64 graden hangen waardoor ik niet die fanpiek meer krijgt.

[Voor 20% gewijzigd door Game Freak op 01-08-2019 11:11]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Game Freak schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:50:
De reden waarom ik dit wil doen is omdat de fan overtoeren gaat maken bij 74 graden.
Ik gebruik msi afterburner om het nog enigsinds in beperken te houden.
Als ik mijn kaart houd zoals die uit de fabriek komt is het niet te doen en draait de fan 200% in plaats van 100%.
Hij gaat dus overtoeren maken al zou dat eigenlijk niet mogen want 100% is 100% lijkt me en dat bij 74 graden al.
De kaart heeft dus een fan piek wat eigenlijk niet hoort.
Nu heb ik voltage wat omlaag geschroeft en boostklock wat omlaag geschroeft en heb de kaart stabiel op 63 graden bij load.
Nu heb ik al wat onderzoek gedaan en ik ben dus niet de enige die er last van heeft ,dat schijnt aan deze serie te liggen.
All in one hybrid koeling zou dan voor mij de oplossing zijn ,mede omdat ik geen ruimte heb voor custom koeling.
All in one hybrid of custom hybrid schijnt prima te werken alleen ben ik daar in niet thuis en zou ik het fijner vinden als iemand dat voor mij zou doen die er meer verstand van heeft.
Ik ga de spullen ook pas bestellen in overleg met degene die mij wilt helpen.
Voor hybrid heb ik plek ,voor custom helaas niet.
Wel bedankt alvast voor jullie reactie,s ;)
Zoals ik zei, je huidige kaart verbouwen naar een AIO oplossing is vragen om problemen. In het ergste geval kom je met een doorgefikte VRM of gedegradeerd GDDR6 te zitten.

Zelfs ik (en ik doe veel met waterkoeling) zou er niet aan beginnen. Verkoop je kaart en koop een waterforce terug. Dat is de enige goede manier als je niet voor een custom loop wil gaan.

• Game Freak
Ik heb net mijn post ge-edit ;) als dat geen problemen opleverd ga ik het denk ik zo houden ;)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook voor diensten: https://tweakers.net/aanbod

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True