Binnenkort betrekken wij een bestaande woning en daarvan willen wij het dak graag laten voorzien van zonnepanelen. Al vele topics heb ik gelezen om de ontvangen offerte te kunnen beoordelen. Naar mijn mening hebben wij een prima offerte ontvangen, maar ik merk ook dat er veel factoren meespelen om tot een conclusie te komen. Graag wil ik jullie vragen om onderstaande offerte te beoordelen?
Het gaat nu nog om een tweepersoonshuishouden, maar we willen zeker rekening houden met de toekomst.
Offerte:
Zonnepanelen installatie.
Na aanleiding van ons laatste gesprek gaan wij van onderstaande uitgangspunten uit:
Op uw dakvlak van de woning passen 15 zonnepanelen. Als we panelen toepassen van 310 Wp komen we uit op een totaal vermogen van 4650Wp. Dit is goed voor 4196kWh per jaar. (bij ideale weersomstandigheden)
De omvormer van de installatie word op een nader te bepalen positie geplaatst. Vanuit hier komt een voedingskabel naar de groepenkast. In de groepenkast word een aardlekautomaat gemonteerd voor het in beveiligen van de zonnepanelen installatie.
De onderconstructie waar de zonnepanelen op worden gemonteerd word geaard. De onderconstructie die wij toepassen is van het merk ESDEC. Type clickfit evo.
Vooraanzicht woning

De panelen worden aan de voorzijde gelegd (zuid-west) gelegd in portrait opstelling: 5x3
Merk, type en garanties.
Zonnepaneel
Merk: Suntech
Type: STP 310 half cell
Vermogen: 310 WP
Garantie: 12 jaar product garantie
25 jaar opbrengst garantie
Omvormer
Omvormer: Goodwe 4200 DN-S
Garantie: 10 jaar
Onderconstuctie
Merk: Esdec
Type: Clickfit EVO
Garantie: 25 jaar
Aanbieding:
15 x Zonnepaneel Suntech full black STP 310Wp
1 x Omvormer Goodwe 4200 DN-S
1 x Werkschakelaar
1 x Onderconstructie t.b.v. monteren zonnepanelen
1x Benodigde elektrotechnische materialen
1 x Montage en inbedrijfstellen van bovengenoemde installatie
1 x Nazorg
1 x Aanmelden bij Netbeheerder
Totaal excl. btw: € 4.688,-
21 % btw: € 984,48
Totaal incl. btw: € 5.672,48
Met name ben ik benieuwd naar jullie volgende bevindingen:
Het gaat nu nog om een tweepersoonshuishouden, maar we willen zeker rekening houden met de toekomst.
Offerte:
Zonnepanelen installatie.
Na aanleiding van ons laatste gesprek gaan wij van onderstaande uitgangspunten uit:
- Zo veel mogelijk panelen op het dakvlak.
- I.v.m. geen tot weinig schaduwwerking string omvormer.
- Mono zonnepanelen met een zwarte backsheet.
- Orientatie: Zuid West (236 graden)
- Hellingshoek: 39 graden
Op uw dakvlak van de woning passen 15 zonnepanelen. Als we panelen toepassen van 310 Wp komen we uit op een totaal vermogen van 4650Wp. Dit is goed voor 4196kWh per jaar. (bij ideale weersomstandigheden)
De omvormer van de installatie word op een nader te bepalen positie geplaatst. Vanuit hier komt een voedingskabel naar de groepenkast. In de groepenkast word een aardlekautomaat gemonteerd voor het in beveiligen van de zonnepanelen installatie.
De onderconstructie waar de zonnepanelen op worden gemonteerd word geaard. De onderconstructie die wij toepassen is van het merk ESDEC. Type clickfit evo.
Vooraanzicht woning

De panelen worden aan de voorzijde gelegd (zuid-west) gelegd in portrait opstelling: 5x3
Merk, type en garanties.
Zonnepaneel
Merk: Suntech
Type: STP 310 half cell
Vermogen: 310 WP
Garantie: 12 jaar product garantie
25 jaar opbrengst garantie
Omvormer
Omvormer: Goodwe 4200 DN-S
Garantie: 10 jaar
Onderconstuctie
Merk: Esdec
Type: Clickfit EVO
Garantie: 25 jaar
Aanbieding:
15 x Zonnepaneel Suntech full black STP 310Wp
1 x Omvormer Goodwe 4200 DN-S
1 x Werkschakelaar
1 x Onderconstructie t.b.v. monteren zonnepanelen
1x Benodigde elektrotechnische materialen
1 x Montage en inbedrijfstellen van bovengenoemde installatie
1 x Nazorg
1 x Aanmelden bij Netbeheerder
Totaal excl. btw: € 4.688,-
21 % btw: € 984,48
Totaal incl. btw: € 5.672,48
Met name ben ik benieuwd naar jullie volgende bevindingen:
- Merk en type zonnepanelen (half cells)
- Merk en type omvormer
- Geleverde garanties
- De prijs
[ Voor 6% gewijzigd door Logiica op 01-08-2019 08:42 ]