Vraag

• wheellywally
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 02-08-2019
Mijn vraag
Ik heb een nas 214 play Synology op deze nas probeer ik quickconnect werkend te krijgen, Momenteel heb ik elke oplossing die ik op internet vond geprobeerd maar met resultaat nul.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
nas synology 214 play
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb via de registratie site van synology waar je je acount aanmaakt en je nas registreerd een ticket aangemaakt naar synology. Hier kreeg ik na twee dagen een stappen plan terug hoe in te stellen. deze stappen had ik al tien keer doorlopen en staan allemaal goed. Het halve internet afgestruind en nu ten einde raad. Mijn vraag is vrij simpel.Als ik in mijn nas naar configuratie scherm quickonnect ga krijg ik onder in beeld een rode melding. Het systeem kon de gevraagde bewerking niet uitvoeren er is een ongekende fout opgetreden.
Ten eerste ik heb geen bewerking aangevraagd want zover kom ik niet eens, ten tweede als ik quick connect in wil schakelen kan ik geen quickconnect id aan maken want dit vakje blijft gewoon licht grijs.

mijn nas is geregistreerd bij synology hij heeft een ddns en een ip gekregen
en dan staan er drie puntjes van boven naar beneden groen rood grijs

(groen) Connection is normal.
(rood) Connection failed. Please check your network status.
(grijs)Connection check is disabled. To resume this service, please log into DSM > Control Panel > External Access, or SRM > Network Center > Internet > QuickConnect & DDNS and enable Heartbeat.

Sorry voor me spelfouten maar ik ben zwaar dislect dus dat helpt niet echt (hoop voor een beetje begrip doe me best. Wie kan me helpen want ik lig er af na een week forums lezen.
...

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Voor de veiligheid zou ik niet quickconnect gebruiken, maar een (SSL/IPsec) VPN opzetten naar thuis (je hebt immers al een DDNS).
Via VPN kan je dan ook op de Synology komen.
Bijkomend voordeel: je gebruikt het IP-adres van thuis

[Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 01-08-2019 09:27]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01-12 18:15
wheellywally schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 03:24:
Ik heb een nas 214 play Synology op deze nas probeer ik quickconnect werkend te krijgen, Momenteel heb ik elke oplossing die ik op internet vond geprobeerd maar met resultaat nul.
Een paar dingen om te checken/controleren:

* Heb je je NAS al eens gereset?

* Als je bij Synology zelf inlogt (https://account.synology.com) zie je dan naaste je IP en DDNS ook een gelinkt quickconnect ID staan?

[Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 01-08-2019 10:28]

• JakkeMan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09-06 09:04
Ik heb net hetzelfde probleem.
Ooit heb ik weldegelijk gebruik gemaakt van QuickConnect, en nadien weer uitgezet.

Nu wil ik extern mensen toegang geven tot mijn DSCam applicatie, via QuickConnect. Maar ik krijg dezelfde rode error beneden: "Het systeem kon de gevraagde bewerking niet uitvoeren. Er is een ongekende fout opgetreden." en mijn QuickConnect ID blijft leeg.

• Cpt.Morgan
JakkeMan schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:08:
Ik heb net hetzelfde probleem.
Ooit heb ik weldegelijk gebruik gemaakt van QuickConnect, en nadien weer uitgezet.

Nu wil ik extern mensen toegang geven tot mijn DSCam applicatie, via QuickConnect. Maar ik krijg dezelfde rode error beneden: "Het systeem kon de gevraagde bewerking niet uitvoeren. Er is een ongekende fout opgetreden." en mijn QuickConnect ID blijft leeg.

* Als je bij Synology zelf inlogt (https://account.synology.com) zie je dan naaste je IP en DDNS ook een gelinkt quickconnect ID staan?

• JakkeMan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09-06 09:04
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:59:
[...]

* Ja, ik heb de NAS al een paar keer gereset.

* Dit is wat de Synology account page mij aangeeft, geen idee of het veilig is om het apparaat eens weg te gooien en het opnieuw te laten registeren. Zou dat moeten werken? Op 1 of andere manier?

• Cpt.Morgan
Ik zou eerst eens je NAS opnieuw met je Synology account verbinden (in DSM: Control Panel, Info Center, Synology Account).

Als dat het niet oplost, kun je inderdaad je device verwijderen in he Synology account en de NAS daarna (opnieuw in DSM) opnieuw aan je account linken, wellicht helpt dat.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee