Macbook Pro 2015 terug voor nieuwe batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Mijn Macbook Pro 2015 staat op de lijst om een nieuwe batterij van Apple te krijgen. Nu willen ze dat ik een backup maak van mijn huidige installatie (ok, geen probleem), maar nu vraag ik mij af of hun ook het wachtwoord moeten hebben, aangezien de schijf encrypted is.

Want ik geef niet graag mijn wachtwoord af aan derden. Andere optie is om de schijf leeg te maken, maar dat wil ik niet.

Weet iemand of ik mijn wachtwoord moet geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 11:04

Yor

Yor1313#2571

Apple wist altijd alle data van devices, zet er dan zelf de meest nieuwe versie van software op en test dan de werking van het apparaat. Zo sluiten ze uit dat software een oorzaak is van een defect/bug/issue en weten ze of de reparatie correct is uitgevoerd.

Zo moet je bijvoorbeeld bij een iPhone altijd Find my iPhone eraf halen...

je wachtwoord zullen ze nooit vragen, niemand van Apple zal ooit om jouw wachtwoord vragen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Backup is omdat ze niet op jou installatie omgeving mogen kijken dus ze installeren een nieuwe schone OS voor dat ze bekijken en testen.

Factory reset je macbook en geef 'm dan pas af zonder wachtwoorden.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Yzord Backup maken met Carbon Copy Cloner, zodat je gemakkelijk alles terug kan zetten.

En zelf even een schone installatie installeren zodat ze niks van je kunnen zien etc.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 01:02:
Mijn Macbook Pro 2015 staat op de lijst om een nieuwe batterij van Apple te krijgen. Nu willen ze dat ik een backup maak van mijn huidige installatie (ok, geen probleem), maar nu vraag ik mij af of hun ook het wachtwoord moeten hebben, aangezien de schijf encrypted is.

Want ik geef niet graag mijn wachtwoord af aan derden. Andere optie is om de schijf leeg te maken, maar dat wil ik niet.

Weet iemand of ik mijn wachtwoord moet geven?
Bij mij was de backup enkel voor als de reparatie fout mislukt. Ze vragen nooit om je wachtwoord. Mijn batterij+toetsenbord werd vervangen en alles werkte weer naar behoren. Ze testte de reparatie met hun eigen tools. Bijvoorbeeld deze: https://support.apple.com/nl-nl/HT201257

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:54
zolang er geen efi password op staat is het geen probleem

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52
Ik ben onlangs bij Switch (België) geweest voor een nieuwe batterij in mijn Macbook Pro 15".
Mij werd wel gevraagd voor een wachtwoord voor testen uit te voeren.

Ik had nog maar net mijn reservekopie terug gezet, en na de reparatie vroeg de Photos app dus bijvoorbeeld om de fotobibiotheek opnieuw te genereren. Ze hebben dus zeker niet in mijn foto's zitten snollen.

Maar moest ik het nog eens laten repareren, zou ik toch wel sowieso een andere gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken voor de zekerheid.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:51
@Malantur: In dat soort gevallen kun je ook een gastaccount aanmaken. Ze kunnen dan wel testen, maar niet bij je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Backup is ook dat je niet alles kwijt raakt mocht er onverwacht wat met je laptop gebeuren dit tijdens reparatie en of verzending genoeg scenario's kleine kans dat het gebeurd maar dan ben je op z'n minst niet je data kwijt, dus maak sowieso een backup.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:14
Backup maken met Time Machine of Carbon Copy Cloner, dan de schijf wissen en herinstalleren en inleveren. Nog beter: maak een backup op twee verschillende media.

Als je hem terug krijgt, zet je gewoon je hele backup weer terug vanuit de recovery.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Heeft iemand al ervaring met hoe lang dit duurt? Hoe lang was je hem kwijt nadat je hem had ingeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:52
HammerT schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:45:
Heeft iemand al ervaring met hoe lang dit duurt? Hoe lang was je hem kwijt nadat je hem had ingeleverd?
Bij Apple zelf? Een dag of 3 mits onderdelen voorradig. De hele topcase moet vervangen worden. Bij Apple zelf is 3-5 werkdagen de standaard.

Bij een APR als Amac heb ik weleens 3-5 weken gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

HammerT schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:45:
3-5 dagen voor een normale vervanging, 2-3 weken als het binnen dit programma valt. Had hem met iets van 2 weken of net iets minder wel terug. Maar als je echt haast hebt is het jammer dat je ineens langer moet wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 06-08-2019 21:37 ]

iOS developer

Pagina: 1