satelliet.......opnemen op de Pc welke kaart?

Pagina: 1
Acties:

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik krijg over 1 week digitale satelliet ontvanger (Humax 5400) nu wil ik Tv (films enz enz) opnemen op de Pc dus ik zoek een kaart die digitaal kan opnemen, zover ik weet zitten er de volgende uitgangen op Tv Scar: (CVBS, RGB en S-VHS)

Heeft iemand een idee :?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Elke kaart met een video-in moet wel werkens met 1 van die aansluitingen volgens mij.

Of wil je dat het digitale satteliet signaal direct digitaal wordt opgenomen? Dan geef ik je weinig kans, maar wellicht bestaat daar een standaard voor?

• pimpimmers
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk een kaart waar ik de tv beelden mee kan opnemen zonder kwaliteit verlies natuurlijk of dat nou digitaal of analoog gebuurt maakt mij niet uit als het maar goed en mooi er uit ziet ;)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Voor dat soort dingen heb je een DVB-S kaart voor je PC nodig.

Hauppauge heeft ze onder andere. De Nova voor ongeveer Hfl 350,-, hiermee kun je onder andere gewoon de MPEG2-stream dumpen >:)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
digitaal opnemen zonder kwaliteits verlies gaat niet met een Humax. Is verder niet erg want koop gewoon een video kaart met analoge s-vhs in en je kunt perfect opnemem.

Zelf gebruik ik een ATI All in Wonder. Opnames in MPEG2 zijn beter van kwaliteit dan die met JVC s-vhs vcr maak.

Wanneer je een fatsoenlijke PC hebt kun je met een vrij simpel TV kaartje volstaan. Encoden doe je dan via software. Met een oudere PC kun iets als de Hauppage Win TV PVR overwegen die hardware matig codeert.

Bedenk wel dat het een beetje disk ruimte gebruikt ;)

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Let er wel effe op dat je een flinke (en snelle) harde schijf hebt. SCSI wordt aanbevolen.

• BartNL
dat mte die snelle SCSI schijf kun je vergeten. Mijn 80 Gb 5400rpm IDE Maxtor trekt het makkelijk ;)

Een snelle SCSI schijf is alleen nodig wanneer je verlies vrij (ongecomprimeerd) opneemt. Bij SAT is dat onzin omdat dat nooit meer dan 6 megabit/s is. Wil je op zeker gaan neem je met 12 megabit op en moet je harddisk 1,5 mb/s doorvoer halen. Zou ik nog realtime op mijn plextor kunnen zetten :z

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:45 schreef BartNL het volgende:
dat mte die snelle SCSI schijf kun je vergeten. Mijn 80 Gb 5400rpm IDE Maxtor trekt het makkelijk ;)

Een snelle SCSI schijf is alleen nodig wanneer je verlies vrij (ongecomprimeerd) opneemt. Bij SAT is dat onzin omdat dat nooit meer dan 6 megabit/s is. Wil je op zeker gaan neem je met 12 megabit op en moet je harddisk 1,5 mb/s doorvoer halen. Zou ik nog realtime op mijn plextor kunnen zetten :z
Nou reken maar dat als jouw schijf heeeel erg gefragmenteerd is dat je het niet haalt die 1,5 mb/s :P maar dan praat ik over 100% fragmentatie :P

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
heb hier een matrox marvel en het capturen is a piece of keek..

Er bestaan sattuners met ingebouwde harddisks (net onder de hfl: 2.000) maar die hebben niets met pc's te maken. Vroeger had je de nokia mediamaster met een scsi uitgang en daarmee kon je wel de videostream eruit krijgen.

iOS N3rd

• BartNL
Vroeger? Ik gebruik daar nog steeds een mm9500 aan een 10meter lange scsi kabel voor ;)

Perfect beeld (directe stream copy) alleen als source voor divx is het nix omdat geluid zelden synchroon blijft :(

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24
definitie vroeger: nu heb je andere modellen en zie 'm maar 'ns te krijgen..

Een Humax 5400 is meer 'hot' qua 'mogelijkheden' (vul hier maar in welke mogelijkheden :) )

iOS N3rd

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb helaas niet eerder kunnen reageren omdat ik het druk had, maar als ik het goed begrijp kan ik dus gewoon een videokaart kopen met een s-vhs in kopen.
Hebben jullie ook een tip welke ik dan het beste kan nemen en welke software ik moet gebruiken voor het opnemen :?

En hoe zit het met de grootte als ik bijvoorbeeld 10 Min film opneem hoeveel Mb ruimt neemt dat ongeveer in :?

Ik hoef me geen zorgen te maken qua HD snelheid en cpu snelheid 2 SCSI 18.4Gb 15000 rpm seagate schijfjes en een P3 1000@1200 lijkt me wel genoeg >:)

Verwijderd

[...]
:( vage zooi altijd om 5:00 uur hier

• pimpimmers
  • Niet online
niemand :?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Binnenkort komt er een nieuwe Humax uit met ingebouwde harddisk en een firewire uitgang. Daarmee kun je dus echt zonder kwaliteitsverlies digital films opnemen.

Verwijderd

je moet hier: http://www.telemann.com/ maar eens kijken.
bijvoorbeeld de telemann HiPix DTV-200 digitale tv op je computer en digitaal opnemen

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op dinsdag 07 augustus 2001 15:15 schreef Pimpimmers20 het volgende:
niemand :?
"Met een harddisk van 13 Gb kun je ongeveer 8 uur(afhankelijk van uitgezonden bitrate) opnemen" heb ik gelezen op het bekende sat-forum
Pagina: 1