Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourireplay
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-11-2022
Beste mede tweakers,

Ik heb vandaag een nieuwe Acer Aspire 3 gekocht bij de mediamarkt maar toen ik thuis kwam en ik deed de laptop aan kwam ik helaas tot de conclusie dat het beeld erg vaag is.

De laptop is startklaar geleverd met windows 10, ik heb de instellingen bekeken en de resolutie staat gewoon goed, kleuren kan ik niet aanpassen en als ik het probeer via de intel graphics app dan blijft het beeld nogsteeds heel wazig.

Ik heb nergens iets hierover kunnen vinden, hebben jullie nog tips of zal dit gewoon een productie fout zijn en moet ik hem terug brengen?

alvast bedankt !

Met vriendelijke groet,
Youri

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:39
Een foto helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:37
Het is een 600,- Acer. Dus de kans dat er een prijswinnend super scherm op zit is sowieso al erg klein.
Maar wat bedoel je met wazig ? Een foto zou handig zijn.

Verder, als t niet bevalt zo snel mogelijk terug naar de rommelmarkt. Dan heb je kans dat je je geld nog terug krijgt zonder dat je een 16 jarige over de balie hoeft te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Wat is wazig? En heb je het model in de winkel gezien en was die ook wazig? Zit er nog een beschermfolie op?

Verder inderdaad dikke kans dat een goedkope laptop niet het beste scherm ter wereld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yourireplay
Nou mijn vorige laptop van dell die was ook maar 650 euro en die gaf een normaal beeld weer, het "wazige* wat ik bedoel ziet eruit alsof je beeld vettig/vies is en er iets op zit waardoor het wazig lijkt, ik heb net de laptop terug in de verpakking gedaan en heb geen fotos nog kunnen maken, ik ga morgen gelijk terug naar de mediamarkt ermee.

Er zit geen folie op, het scherm van het proefmodel in dw winkel zag er gewoon normaal uit en ik ben mij best wel bewust dat je er inderdaad geen 4k ultra hd foefjes gaat krijgen voor 600 euro maar het lijkt me wel dat je dingen normaal moet kunnen zien en er niet continue een waas op het beeld zit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:23
Je maakt om 1 over 12 een topic aan. In minder dan 3 kwartier vraagt iemand om een foto, maar nog voordat je die foto kan maken stop je de laptop al weer in de doos. Natuurlijk is het prima als je het door Mediamarkt wil laten oplossen, maar waarom zou je hier een topic openen als je daar vervolgens helemaal niets mee doet?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Freeaqingme schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 03:00:
[...] maar waarom zou je hier een topic openen als je daar vervolgens helemaal niets mee doet?
Voortschrijdend inzicht, gok ik. Het had hem niet misstaan de mensen even te bedanken voor hun tijd, maar verder niks aan de hand, toch? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Yourireplay schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 02:45:ik heb net de laptop terug in de verpakking gedaan en heb geen fotos nog kunnen maken, ik ga morgen gelijk terug naar de mediamarkt ermee.
Waarschijnlijk een defect scherm, terug naar de winkel is de beste oplossing. Mediamarkt zal hier naar kijken en zeer waarschijnlijk oordelen dat het niet bedoeling is dat het scherm wazig is en je een nieuw exemplaar mee geven.

Al bij al niet echt een topic waard. Ik snap nog steeds niet waarom mensen meteen een topic aanmaken en niet de verkopende partij een kans geven om het op te lossen... Lijkt of mensen tegenwoordig geen geduld meer hebben en als stel op sprong het geregeld willen hebben.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Nila schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:52:
[...]

Waarschijnlijk een defect scherm, terug naar de winkel is de beste oplossing. Mediamarkt zal hier naar kijken en zeer waarschijnlijk oordelen dat het niet bedoeling is dat het scherm wazig is en je een nieuw exemplaar mee geven.

Al bij al niet echt een topic waard. Ik snap nog steeds niet waarom mensen meteen een topic aanmaken en niet de verkopende partij een kans geven om het op te lossen... Lijkt of mensen tegenwoordig geen geduld meer hebben en als stel op sprong het geregeld willen hebben.
Ik kan me voorstellen dat iemand, die niet zo technisch is aangelegd, kan denken dat er misschien een instelling is die aangepast moet worden. Als je dan zit te zoeken en die instelling niet kan vinden, dan hoop je wellicht dat er een Tweaker is je kan vertellen waar je die instelling kunt vinden (als die er überhaupt is).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
Zit er misschien nog bescherm plastiek over het scherm?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

FooLsKi schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:57:
[...]

Ik kan me voorstellen dat iemand, die niet zo technisch is aangelegd, kan denken dat er misschien een instelling is die aangepast moet worden. Als je dan zit te zoeken en die instelling niet kan vinden, dan hoop je wellicht dat er een Tweaker is je kan vertellen waar je die instelling kunt vinden (als die er überhaupt is).
Daar moet ik je dan wel gelijk in geven, kan me voorstellen dat iemand niet zo technisch is en meteen in de paniek schiet.

@Yourireplay Laat je nog even weten als je bij de Mediamarkt bent geweest en wat de uitkomst is?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yourireplay
Bedankt voor de reacties! Ik zal jullie zeker even op de hoogte houden, excuses voor het niet maken van een foto en mijn gebrek aan technisch inzicht, precies wat de heren boven mij zeiden, ik raakte even in paniek en ik heh erg goeie ervaringen met mensen van tweakers die me kunnen helpen met technische dingen, ik ga zo naar de.mediamarkt en laat jullie daarna weten hoe het is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:07

NSG

Je weet niks!

In hetzelfde scherm waar je de resolutie kan aanpassen heb je een kopje "De grootte van tekst, apps en andere items wijzigen". Heb je deze al op 100% gezet? Mijn ervaring is dat fabrikanten dit standaard op 125% zetten en dat ervaar ik ook als "wazig".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yourireplay
Heey iedereen,

Ik ben net terug van de mediamarkt en bij het beeld van de acer aspire heb je het backlight van het scherm wat een vervaagd beeld geeft dus jullie hadden toch gelijk dat het aan het '' goedkope'' scherm lag, ik heb nu een asus vivobook en dat beeld is perfect ! de laptop is lekker snel en ik ben er erg blij mee.

Erg bedankt nog voor de reacties.

Met vriendelijke groet,
Youri

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed om te horen, @Yourireplay. Het goedkope scherm kun je herkennen aan het type LCD-paneel
LCD, namelijk TN. Dat is per definitie een mindere kwaliteit. Overigens zijn er ook van de Vivobook varianten met TN-panels. Niet dat het uitmaakt, want je bent nu tevreden, dat was het doel! :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Room42 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:19:
Het goedkope scherm kun je herkennen aan het type LCD-paneel
LCD, namelijk TN. Dat is per definitie een mindere kwaliteit.
Dit wel erg kort door de bocht ;). Er zijn prachtige TN panelen, maar de techniek heeft nadelen.
Pagina: 1