Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_DH
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-05-2023
Mijn vraag :
...

Sinds kort als ik mijn pc aansteek gaat mijn grafische kaart aan en direct daarna weer uit, ik heb het al eens nagevraagd aan een vriend die hier veel van weet en hij zegt dat de kaart geen power meer ontvangt via de 8 en/of 6 pin connecter, is het mogelijk dit ergens te laten repareren of is dit hopeloos :?

Beste antwoord (via Niels_DH op 07-08-2019 08:39)

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Als je de GPU in een ander systeem negatief hebt getest dan kun je er wel vanuit gaan dat deze kapot is.
Dergelijke reparaties (als het al kan) worden doorgaans enkel door de fabrikant uitgevoerd.

Indien je nog garantie hebt, kaart opsturen ter controle/reparatie. Heb je dit niet, dan rest enkel de aanschaf van een nieuwe GPU :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Je hebt je voeding al uitgesloten?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_DH
Heb ik al getest door de kaart in iemand anders zijn rig te steken, en de psu werkt wel met mijn oude kaart.

[ Voor 58% gewijzigd door Niels_DH op 31-07-2019 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin eerst eens met een volledig lijstje van je pc en alle stappen die je zelf gedaan hebt. Nu weten we nog niks en de eerste helderziende moet zich hier nog aanmelden ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Komt er wel beeld? Dat de fans niet altijd draaien is normaal bij moderne kaarten.

Ook zou ik de pc niet aansteken, brandschade is lastig te herstellen :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Als je je PC aansteekt vind ik het ook niet gek dat de videokaart niet werkt. :+

Maar zonder gekheid, reparaties aan videokaarten zijn zelden tot nooit zelf te doen. Vanwege de complexiteit van die dingen kan je nooit met zekerheid zeggen waar de fout zit namelijk, laat staan er iets aan veranderen.

Je kan evt nog proberen hem te bakken in een oven die niet meer voor eten gebruikt wordt, maar ik geef je niet veel kans.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_DH
mijn pc:

Ryzen 5 1500x
2x4gb ram
550W psu
b350m moederbord

Ik heb al een paar dingen geprobeerd : het opstarten met de hdmi in het moederbord, en daar detecteerd hij dat er iets inzit maar staat er dat ik de pci-e moet verbinden.

En zoals ik zei heb ik de kaart ook in een vriend zijn rig gestoken maar zonder succes.

Dus denken jullie dat deze fout nog te herstellen is op bijvoorbeeld: alfacom

+en ik heb geen beeld

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Als je de GPU in een ander systeem negatief hebt getest dan kun je er wel vanuit gaan dat deze kapot is.
Dergelijke reparaties (als het al kan) worden doorgaans enkel door de fabrikant uitgevoerd.

Indien je nog garantie hebt, kaart opsturen ter controle/reparatie. Heb je dit niet, dan rest enkel de aanschaf van een nieuwe GPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

En als toevoeging op bovenstaande, zelfs al vind je iemand die op PCB niveau wil repareren voor zover mogelijk, dan lopen de kosten al snel op en is maar de vraag of dat nog economisch is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik mis misschien iets maar over wat voor GPU hebben we het eigenlijk? Type en merk?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

tazzman schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:01:
Ik mis misschien iets maar over wat voor GPU hebben we het eigenlijk? Type en merk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tQUUub0ELu6SeKHKXl7hwmYF/full.png

:P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ja weet ik dat? Ik dacht dat dat gewoon reclame was. Sorry, old school purple GOTer hier. Ben met die nieuwewetse fratsen niet bekend :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1