Moeite met vinden passende badkamerlamp (IP44) 65mm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1219356

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb als noodoplossing een ip44 badkamperlamp (plafoniere) hangen aan één schroef en hangt daardoor een klein beetje scheef. Nu ik vakantie heb wil ik naar een degelijke ophanging en oplossing zoeken. Zodat het er gewoon strak uitziet.

Belangrijke informatie: Ik mag niet boren in het plafond.

Relevante hardware die ik gebruik

De centraaldoos in de badkamer heeft twee schroeven op 65mm afstand (zo'n ronde centraaldoos van 60/65mm).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die tegen het probleem aanloopt die een contactdoos van 60/65mm heeft waarbij geen enkele ip44 badkamperlamp lijkt te passen.

Ik zoek gewoon een ip44 badkamerlamp voor aan het plafond waarbij de schroeven passen op 65mm afstandsruimte van elkaar of middels ee haak die op het afdekplaatje zit. Dit lijkt me een iets simpels maar helaas valt het enorm tegen wat passends te vinden.

Als ik gewoon op websites van de bouwmarkt kijk en Ikea vind je nergens de afmetingen en vaak wordt er al over boren gesproken. Ik ben natuurlijk ook naar de bouwmarkt (Gamma, Hornbach) geweest en wat verpakkingen opengetrokken. Helaas blijken de lampen vaak al voorgemonteerd ((geschroefd) in de verpakking. Ik kan dus niet zien als ik gewoon in de ophangplaat een extra gaatje boor ik niet de lampenfitting raak.

1) Ik weet nu echt even niet waar ik het zoeken moet. Iemand tips? Kent iemand toevallig een budget ip44 plafonierre waarbij de armatuur/steun/ophanging gewoon heel ruim is om te schuiven in waar de schroeven komen?

2) Daarnaast staat in veel handleidingen dat je in Nederland verplicht een afdekplaatje moet gebruiken. Nu zitten de standaard afdekplaatjes met een bult vanwege de haak in de weg. Zo'n afdekplaatje zit er nu op:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcShnZiyQ00seUbwhloo4rbZe4SVWjFRRhowAAV8CVOMoXp-H2QkQQuhAjli3-9JbzrngyO4BCVVD7YjmR_3X3WT_TITX_A4uVyM0yLDhYzqyTBK9Teb6r5-290&usqp=CAc

Is het heel erg als je geen afdekplaat gebruikt (aangezien de ip44 toch al spatwaterdicht zijn) maar de ophanging van de lamp los op de centraaldoos schroeft (mits ik een passende kan vinden).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1219356 op 31-07-2019 22:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 140% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:43 ]