MacBook Pro en Lightroom gaat bijna niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb een MacBook Pro 13 inch uit 2014,
ik werk veel met Lightroom en merk dat tijdens het gebruik hiervan de MacBook steeds langzamer wordt, als ik bijv foto’s wil mailen vanuit Lightroom naar een klant duurt dit zeker wel een uur.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb dus een MacBook Pro 13 inch mid 2012
Intel Core i5 processor 2,5 GHz
4GB RAM geheugen
Videokaart Intel HD Graphics 4000

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb ook al op het Adobe forum gekeken, ik lees van veel mensen die ook dit probleem hebben en een nieuwe MacBook pro hebben gekocht met 8 of 16 RAM geheugen en Intel i7
Dat dit ook tegenvalt.
Ik vind het heel fijn werken met een MacBook,
Maar als jullie andere opties weten waar Lightroom wel beter op loopt hoor ik het graag.

...

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-08-2019 10:20)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

4GB RAM is dan ook echt te weinig. Zelfs als je geen programma open hebt wordt dat allemaal volledig gebruikt door het besturingssysteem. Om dan extra programma’s te laden moeten andere programma’s gepauzeerd worden en naar schijf weggeschreven. Als je dan ook nog geen SSD hebt loopt alles vast.

Tip, bouw een SSD in en minimaal 8GB geheugen en je zal een groot verschil merken.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

4GB RAM is dan ook echt te weinig. Zelfs als je geen programma open hebt wordt dat allemaal volledig gebruikt door het besturingssysteem. Om dan extra programma’s te laden moeten andere programma’s gepauzeerd worden en naar schijf weggeschreven. Als je dan ook nog geen SSD hebt loopt alles vast.

Tip, bouw een SSD in en minimaal 8GB geheugen en je zal een groot verschil merken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:29:
Ik heb een MacBook Pro 13 inch uit 2014,

Ik heb dus een MacBook Pro 13 inch mid 2012
Welke van de 2 wordt het?

Als het een 2012 model is die moeite heeft met opstarten, dus dat het lang duurt, of bewerkingen op schijf die langer duren dan kan het best zijn dat je SATA kabel aan het stukgaan is. Dit kun je testen door de schijf uit de MacBook te halen, in een USB behuizing te doen en daarvan opstarten. Wanneer dat allemaal soepel draait dan kun je op zoek naar een nieuwe SATA kabel. Die kost je ongeveer €25 tot €35. Inbouwen kun je zelf aan de hand van iFixit.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@nelizmastr bedankt dan ga ik dat doen!