Televisie aankoopadvies voor fanatieke gamer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarsCor
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 18:49
Ik zoek een nieuwe televisie en hoewel ik zelf al een en ander op het oog heb, sta ik erg open voor andere suggesties, adviezen etc.

Ik zoek:
- 55 of 65 inch
- 4k, HDR... gewoon iets waar ik de komende 10 jaar weer lekker van kan genieten
- Zal 75% van de tijd gebruikt worden voor gaming, dus lage inputlag is bijvoorbeeld erg belangrijk. Maar ook scherpte bij snelle bewegende beelden en hoog dynamisch contrast (local dimming) zijn aantrekkelijk.
- De andere 25% is voor films. Ik weet niet of 24p nog een ding is tegenwoordig?
- De tv zal staan (niet hangen), dus een mooie voet is een plus (komtt geen soundbar onder oid, dus hoogte, verstelbaarheid etc niet aan de orde)
- Prijsrange van 1000-1500 euro. Geen noodzaak om 'morgen' te kopen, dus een hele goede tv van 1800 is bijv ook interessant (langer sparen, of wachten op een aanbieding/afprijzing zijn opties)

Ik geef niet om:
- Goed geluid, want ik hang toch alles aan de externe speakers
- Upscaling, want veel kijk ik via de PS4 Pro die zelf al upscalet. Wel hangen er ook een oude Xbox One (launchmodel) en Switch aan, dus het is mooi meegenomen maar geen prioriteit
- Smart functies, wederom, PS4 Pro voor Netflix etc. Ingebouwd is zeker leuk (toch weer een apparaat minder dat aan moet), maar zeker geen must en geeft dus geen doorslag.
- HDMI CEC, want ik gebruik Logitech Harmony om alles aan te sturen. Sterker nog, ik heb CEC nu uit staan omdat het dingen verstoort.
- Aantal HDMI ingangen, want alles gaat toch rechtstreeks naar de AV receiver, met vervolgens één HDMI naar de tv.

Ik kom van:
- Een Sony Bravia 40" van 12 jaar oud, Full HD. Dus het is al snel natuurlijk een forse stap vooruit :9

Ik sta in de winkel aldoor te kwijlen bij OLED, maar omdat de tv zoveel voor games zal worden gebruikt, twijfel ik daar toch over. Ik laat m ook nog weleens aanstaan op een stilstaand beeld, plus dat sommige elementen in een game (je hud bijvoorbeeld) nou eenmaal statisch zijn. Dat zie ik liever niet inbranden. Plus, OLED is vaak duur. Dus dan (full array) led.

In de winkel erg gecharmeerd van Sony's televisies (misschien niet gek na jaren al Sony te hebben). Opvallend is dan dat de XF90 van vorig jaar een stuk goedkoper is dan de XG95 van dit jaar. Voor hetzelfde bedrag heb je ongeveer een maat groter. XG is wel voorzien van een betere processor. Is dat het prijsverschil waard? Of weet iemand een andere tv die ik echt eens moet gaan bekijken?

[ Voor 6% gewijzigd door LarsCor op 31-07-2019 18:46 ]

Beste antwoord (via LarsCor op 06-08-2019 14:56)

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:16

db87

Mach 2 GT modded

HDMI 2.1 VRR lijkt mij ook waardevol voor gaming. De aankomende generatie game consoles zullen VRR ondersteunen (variable refresh rate, FreeSync).

Als je je eisenpakket invult bij Rtings.com dan kom je uit bij de LG C9 OLED. Zie hier voor de laatste aanbiedingen.

[ Voor 16% gewijzigd door db87 op 31-07-2019 18:57 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:16

db87

Mach 2 GT modded

HDMI 2.1 VRR lijkt mij ook waardevol voor gaming. De aankomende generatie game consoles zullen VRR ondersteunen (variable refresh rate, FreeSync).

Als je je eisenpakket invult bij Rtings.com dan kom je uit bij de LG C9 OLED. Zie hier voor de laatste aanbiedingen.

[ Voor 16% gewijzigd door db87 op 31-07-2019 18:57 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsCor
Goed punt, VVR en dus HDMI 2.1 is zeker iets om mee te nemen in de overweging. Alleen zet ik nog steeds vraagtekens bij OLED. Genoeg mensen die nergens last van hebben, maar altijd wel weer eentje die dan ineens na een potje gamen een balk oid blijft zien in zijn scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
LarsCor schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:45:
Goed punt, VVR en dus HDMI 2.1 is zeker iets om mee te nemen in de overweging. Alleen zet ik nog steeds vraagtekens bij OLED. Genoeg mensen die nergens last van hebben, maar altijd wel weer eentje die dan ineens na een potje gamen een balk oid blijft zien in zijn scherm...
VRR is niet perse gebonden aan HDMI 2.1, zie NU/RU80 en QLED-lijn van Samsung. Als je oled niet ziet zitten en je wilt wél de wat geavanceerde gaming features dan kom je bij Samsung uit. De Q9FN bijvoorbeeld. Wil je dat niet perse, dan is de XF90 een uitstekende tv en is zijn XG broer het extra geld niet waard.

Rtings heeft een mooie vergelijktool: zet de tv's naast elkaar en je kunt mooi de verschillen zien. Bepaal wat voor jou belangrijk(er) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:02
benbaba schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:34:
[...]

VRR is niet perse gebonden aan HDMI 2.1, zie NU/RU80 en QLED-lijn van Samsung. Als je oled niet ziet zitten en je wilt wél de wat geavanceerde gaming features dan kom je bij Samsung uit. De Q9FN bijvoorbeeld. Wil je dat niet perse, dan is de XF90 een uitstekende tv en is zijn XG broer het extra geld niet waard.

Rtings heeft een mooie vergelijktool: zet de tv's naast elkaar en je kunt mooi de verschillen zien. Bepaal wat voor jou belangrijk(er) is.
Het jammere van Rtings is dat ze lang niet alle tv hebben. Panasonic en Philips staan er bijvoorbeeld helemaal niet op!

@LarsCor Volgens mij hebben de laatste generaties Oled niet of nauwelijks nog last van inbranden! Het grote horrorverhaal van inbranden is een marketingtruc geweest van het zure Samsung wat in Korea aartsvijanden zijn en elkaar naar het leven staan. De naam Qled lijkt niet voor niks op OLED, en is ook weer een marketingstunt geweest van Samsung om ook te liften op het succes van OLED zonder daadwerkelijk OLEDS te maken.

Mijn advies zou niet zozeer de C serie zijn van LG maar de B serie. De B serie heeft een minder processor dan de C serie, maar in praktijk merk je er alleen wat van als je ze naast elkaar zet.

https://tweakers.net/pric...lg-oled55b8pla-zwart.html
Of misschien wel,

https://tweakers.net/pric...ic-tx-55fz800e-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Houd er rekening mee dat de XF90-serie een inputlag heeft van bijna 41ms bij 1080p. Dat is behoorlijk hoog en eigenlijk te hoog voor competitieve online shooters, e.d. Daar heb je dus last van op de Nintendo Switch (en oude Xbox One?) De XG95 heeft een inputlag van iets minder dan 20ms op 1080p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
LarsCor schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:45:
Alleen zet ik nog steeds vraagtekens bij OLED. Genoeg mensen die nergens last van hebben, maar altijd wel weer eentje die dan ineens na een potje gamen een balk oid blijft zien in zijn scherm...
Geen vraagtekens zetten en voor een OLED gaan, tenzij je perse 65" wilt. Dan kom je bij een XF90 van Sony uit qua budget. Hele goede LCD overigens.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarsCor
65 inch is gezien de kijkafstand zeker geen must hoor. Grote kans dat het de LG C9 55 inch wordt, gezien hoe future proof die is ;-) Bedankt allemaal. Meer inzichten blijven overigens welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LarsCor
Het is de C9 geworden, vooralsnog geen seconde spijt van gehad :-)
Pagina: 1