Macbook Air interne microfoon neemt alleen harde ruis op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1237702

Topicstarter
Hoi,

Ik wil op mijn Macbook Air opnemen via de Dictafoon, maar als ik praat via de interne microfoon en vervolgens terugluister, hoor ik alleen een hele harde ruis. Van mijn stem/de file is niets meer te maken. Ik heb alle instellingen al gecheckt, heb al een reset gedaan, maar geen resultaat. Om te testen heb ik ook in Garageband een stemopname gemaakt, maar daar hoor ik ook alleen een keiharde ruis. Iemand een idee?

Gr Britta

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Hoor je ook niet ergens heel in de verte stemmen?
Best kans dat de mic of de aansluiting dan gewoon kapot is.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben er inderdaad dan ook bang voor... ik heb nog even een opname gemaakt en ik hoor echt alleen maar ruis. Geen stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Je zou kunnen proberen om een 3.5mm jack er een paar keer in-en-uit te doen. Het kan zijn dat hij op 'extern' is blijven steken. Staat het volume van je mic wel hoog? Registreert hij uberhaubt wat als je toch in dat scherm bent?

Als dat allemaal niet helpt, is de kans groot dat je microphone of je IO-board kapot is. Beiden wel te overzien qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik bij voorkeuren, geluid en dan invoer instellingen kijk, lijkt het ook alsof er continu een geluid aanwezig is. Ook al is het muisstil, slaat hij wel steeds enorm uit. Hij pikt dus wel iets van geluid op? Het geluid staat niet heel hard of heel zacht.

@rvanpruissen Ik heb er nu een aantal keer een jack in en uit gedaan, maar dat helpt vooralsnog niet helaas. Wel bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben weer iets verder gekomen, maar het blijft een raadsel. Als ik namelijk de oortjes van mijn iPhone in de 'headphones' input van mijn Macbook Air plug, kan ik wel opnemen via de microfoon. Schijnbaar zit er op de jack van de EarPods een derde 'ringetje' die de microfoon activeert. Maar haal ik die jack er weer uit, hoor ik bij een opname wederom die harde ruis. Iemand nu nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 21:07
@Anoniem: 1237702 Earpods (van je iPhone) hebben een eigen microfoon (mits je Earpods hebt met een 'afstandsbediening' in de kabel). Als je die in de macbook stopt neem je dus op via die microfoon. Haal je ze er weer uti, dan switch de Mac terug naar de interne microfoon. Deze lijkt me dan inderdaad kapot te zijn.

Je hebt wel een mooie workaround gevonden met de Earpods :)

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 03-08-2019 11:17 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1