HTPC behuizingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 17:13
Goedendag,

Wat is de definitie van een HTPC behuizing in de pricewatch? De hele categorie staat vol met dit soort producten:

pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart

pricewatch: Fractal Design Node 804

pricewatch: Cooler Master Elite 110

pricewatch: Inter-Tech IPC SC-4004

Voor mij is een HTPC een behuizing met een breedte van rond de 43CM, waardoor deze geschikt is voor het plaatsen op of onder een ander HIFI component (het is niet voor niets Home Theater). Voor mij zijn dit small form factor computers. Heeft het nut als ik de lijst af ga en dingen ga corrigeren, of heeft Tweakers een heel ander idee over wat een HTPC behuizing is?

[ Voor 4% gewijzigd door ArawnofAnnwn op 31-07-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Lijkt ook niet mogelijk te zijn om ze zelf aan te passen. Ik kan de optie in ieder geval niet vinden bij 'verbeter productgegevens'. Als ik een ruwe schatting moet doen staat 75% van de producten in deze catagorie hier verkeerd. Ik zou ze graag aan willen passen, maar dat behoord niet tot de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor specs die je niet kunt aanpassen kun je het opmerkingenveld gebruiken ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@ArawnofAnnwn Ik had je ook al gemaild, maar voor het geval je het gemist heb, ook even hier:
Je hebt een heleboel meldingen gedaan over behuizingen die verkeerd geclassificeerd staan. Deze classificatie wordt automatisch gedaan, op basis van afmetingen. Ik ga kijken of ik dat strakker kan zetten, maar omdat er ook veel overlap blijkt te zijn, kan het ook zijn dat ik het filter (deels) uitschakel of een andere vorm geef. Ik wil dit verder onderzoeken, maar vanwege vakantietijd en een onverwachte drukte, ga ik dit pas in de komende weken oppakken. Tot die tijd staat het dus 'verkeerd', misschien dat ik het filter in de tussentijd maar moet uitschakelen, tot ik een oplossing heb bedacht. In de loop van de dag, handel ik al je meldingen af om ons takenlijst overzichtelijk te houden, daar krijg je nog een boel automatische mails van.

• ArawnofAnnwn
Glaanie schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:06:
@ArawnofAnnwn Ik had je ook al gemaild, maar voor het geval je het gemist heb, ook even hier:

[...]
Hallo Glaanie,

Dank je voor je bericht. Ik zag deze reactie erder dan de e-mail :)

Ik dacht dat het de bedoeling was om het op deze manier te doen, gezien de eerdere reactie van raven.

Ik begrijp dat het erg druk kan zijn, ik kan ook niet zien wat er aan jullie kant gebeurd.

Als je mij een bericht kan sturen wanneer het filter is aangepast (als je de breedte tussen 425 en 445 zet, zal het al een stuk meer opruimen), dan wil ik met alle plezier nogmaals door de lijst heen gaan om dingen die er dan nog fout zijn nogmaals aan te melden.

Ik weet zelf niet hoe filters werken, maar ik had eigenlijk het plan om te beginnen met de categorie behuizingen om daar alle producten na te lopen en wijzigingsverzoeken voor in te dienen, om daarna andere categorieen af te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

ArawnofAnnwn schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

Hallo Glaanie,

Dank je voor je bericht. Ik zag deze reactie erder dan de e-mail :)

Ik dacht dat het de bedoeling was om het op deze manier te doen, gezien de eerdere reactie van raven.

Ik begrijp dat het erg druk kan zijn, ik kan ook niet zien wat er aan jullie kant gebeurd.

Als je mij een bericht kan sturen wanneer het filter is aangepast (als je de breedte tussen 425 en 445 zet, zal het al een stuk meer opruimen), dan wil ik met alle plezier nogmaals door de lijst heen gaan om dingen die er dan nog fout zijn nogmaals aan te melden.
Ik houd je op de hoogte :)
Ik weet zelf niet hoe filters werken, maar ik had eigenlijk het plan om te beginnen met de categorie behuizingen om daar alle producten na te lopen en wijzigingsverzoeken voor in te dienen, om daarna andere categorieen af te gaan.
Voor behuizingen hoef je dat dus niet meer te doen, als het gaat om de type behuizing. Of was je van plan om alle specs na te lopen? In dat geval, kan je aangeven waar je de meeste fouten ziet? Wellicht dat wij iets structureels verkeerd doen, dat scheelt jou een hoop werk als wij alles weer gaan lopen terugdraaien, hetzij direct of op een later moment.

En ook dezelfde vraag bij andere categorieën, wilde je ook daar alle specs nalopen of is er iets anders opgevallen.

Sowieso kudos voor het insturen van ~200 meldingen, ook al blijkt nu dat dat niet had gehoeven omdat precies dat deel automatisch wordt gedaan :p

• ArawnofAnnwn
Glaanie schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:20:
[...]

Ik houd je op de hoogte :)

[...]

Voor behuizingen hoef je dat dus niet meer te doen, als het gaat om de type behuizing. Of was je van plan om alle specs na te lopen? In dat geval, kan je aangeven waar je de meeste fouten ziet? Wellicht dat wij iets structureels verkeerd doen, dat scheelt jou een hoop werk als wij alles weer gaan lopen terugdraaien, hetzij direct of op een later moment.

En ook dezelfde vraag bij andere categorieën, wilde je ook daar alle specs nalopen of is er iets anders opgevallen.

Sowieso kudos voor het insturen van ~200 meldingen, ook al blijkt nu dat dat niet had gehoeven omdat precies dat deel automatisch wordt gedaan :p
De hoogte en breedte is niet alles zeggend. Er is meer te zien aan een computer of iets geschikt is als HTPC. Er zitten verschillen tussen een small form factor en een desktop, tussen een desktop en een tower dat niet altijd via een filter gedaan kan worden. Voor een HTPC is in principe de regel dat een behuizing +-435mm breed is. Dat word gedaan bij versterkers, platenspelers, etc. Een filter zal daarom snel veel impact hebben, maar niet zaligmakend zijn.

Ik heb ook een topic gepost over action cams en dashcams, wat vergelijkbare producten zijn, maar vaak op cruciale punten verschillen. Ik zou het niet erg vinden om, als er een dashcam catagorie is, om alle producten af te gaan om ze in de juiste categorie te plaatsen en, indien nodig, de product informatie aan te passen. Ik ben niet alle categorieen afgegaan, dit zijn toevallig de dingen die ik aan het zoeken was. Daarom was ik hiermee begonnen.

~200 meldingen? Dat zijn er meer dan ik dacht. Was verder niet echt veel moeite.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat de standaard HTPC afmeting 43 cm zou kunnen zijn, kan ik wel inkomen, maar er zijn natuurlijk meer geschikte formaten. Neem de gemiddelde mediaspeler. Ook geschikt, maar veel kleiner. NUC-achtige oplossingen idem. Ik zou het jammer vinden als de andere geschikte formfactors en/of afmetingen afvallen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• ArawnofAnnwn
Jorgen schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:17:
Dat de standaard HTPC afmeting 43 cm zou kunnen zijn, kan ik wel inkomen, maar er zijn natuurlijk meer geschikte formaten. Neem de gemiddelde mediaspeler. Ook geschikt, maar veel kleiner. NUC-achtige oplossingen idem. Ik zou het jammer vinden als de andere geschikte formfactors en/of afmetingen afvallen.
Die vallen onder small form factor. Het hele idee van een HTPC behuizing is dat het past in een HiFi set en die hebben een standaard breedte maat. Een Nuc, een Raspberry Pi, een workstation kast, alles kan in een woonkamer staan als je dat wilt, maar dat maakt het nog geen HTPC standaard. Je kunt een smartphone als dashcam gebruiken, maar het blijft nog steeds een smartphone.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ArawnofAnnwn schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:13:
[...]

Die vallen onder small form factor. Het hele idee van een HTPC behuizing is dat het past in een HiFi set en die hebben een standaard breedte maat. Een Nuc, een Raspberry Pi, een workstation kast, alles kan in een woonkamer staan als je dat wilt, maar dat maakt het nog geen HTPC standaard. Je kunt een smartphone als dashcam gebruiken, maar het blijft nog steeds een smartphone.
Klopt, maar HTPC sluit wat mij betreft non-43 cm niet uit. Ik zie ze namelijk nooit in audioracks gestapeld. Er zijn ook iets smallere cases die in uiterlijk aan alles voldoen, behalve de "standaardbreedte".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Jorgen schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:47:
[...]

Klopt, maar HTPC sluit wat mij betreft non-43 cm niet uit. Ik zie ze namelijk nooit in audioracks gestapeld. Er zijn ook iets smallere cases die in uiterlijk aan alles voldoen, behalve de "standaardbreedte".
Ik zie ze regelmatig opgestapeld. Sterker nog, ik heb nog nooit een HTPC kast gezien die niet op of onder een versterker stond. Mensen die een HTPC bouwen, zullen deze vaak of stapelen als het een normale HTPC behuizing is, of ergens anders neerzetten als dat het niet is. Waar jij het over hebt, zijn small form factor computers, wat een ander type computerkast is. Als we niet de standaard aan gaan houden, dan kunnen net zo goed alle categorieen weggehaald worden. Je kunt een benchtable ook als desktop gebruiken. Je kunt een small form factor ook in de woonkamer zetten. Niemand verbied dat, maar zonder categorieen word het zoeken erg moeilijk, zoals nu het geval is.

HiFi heeft wereldwijd een standaard maatgeving en dat is 43 centimeter. Niet 41 centimeter, niet 45 centimeter. Er zijn fabrikanten die kleinere producten maken, maar dat is dan geen HiFi maatgeving. Of ik nu een Onkyo TX-NR686 versterker, een NAD C368 versterker, een Magnat MCD 750 CD speler of een Pro-ject Essential III platenspeler koop, ze passen allemaal op elkaar, omdat het een HiFi maat is. Er zijn fabrikanten die afwijken, maar dan is het geen HiFi meer.

HTPC sluit voor mij non 43 centimeter uit. Dat is namelijk de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat ben ik grotendeels met je eens hoor, daar gaat het niet om. Ik denk alleen dat je té rigide kijkt. Alle Grandia's van Silverstone zijn al iets langer dan de wereldwijde maatgeving. 44 cm namelijk. Dat scheelt gelukkig niet veel. Volgens mij heb ik ze van Origin AE ook wel eens een stukje smaller gezien.

Enfin, ik zou HTPC niet enkel als Hificomponent zien, jij wel en daarin verschillen we van mening. Dat mag gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@ArawnofAnnwn Zo, ik ben er even voor gaan zitten en het bleek eenvoudiger te zijn dan op het eerste gezicht leek. Simpelweg een extra check onder HTPC gedaan of het tussen 425 en 445mm breedte valt, zoals je hier noemde: ArawnofAnnwn in "HTPC behuizingen" Indien het geval, dan vinden we het een HTPC en anders noemen we het een mini PC. Als er nu nog eigenaardigheden tussen zitten, weet je ons te vinden :) Misschien het handigst om het hier in dit topic te melden, voor je weer 200 meldingen gaat doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArawnofAnnwn
Glaanie schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:41:
@ArawnofAnnwn Zo, ik ben er even voor gaan zitten en het bleek eenvoudiger te zijn dan op het eerste gezicht leek. Simpelweg een extra check onder HTPC gedaan of het tussen 425 en 445mm breedte valt, zoals je hier noemde: ArawnofAnnwn in "HTPC behuizingen" Indien het geval, dan vinden we het een HTPC en anders noemen we het een mini PC. Als er nu nog eigenaardigheden tussen zitten, weet je ons te vinden :) Misschien het handigst om het hier in dit topic te melden, voor je weer 200 meldingen gaat doen :P
Fantastisch! Dank je wel!

Ik kan nu geen 200 meldingen meer doen, zoveel producten blijven er niet over :P

Het ziet er heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
@Glaanie, wat is nu het verschil tussen 'Mini PC' en 'Small form factor'? De afmetingen overlappen, de moederborden die erin gaan zijn hetzelfde, ik zie het verschil niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Dirk schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:43:
@Glaanie, wat is nu het verschil tussen 'Mini PC' en 'Small form factor'? De afmetingen overlappen, de moederborden die erin gaan zijn hetzelfde, ik zie het verschil niet.
De check is als volgt opgebouwd:
  • Rack: is "Behuizing rack afmeting" ingevuld;
  • Open/Benchtable: is de spec "Open" bij "behuizing panel" ingevuld;
  • Desk PC: is het meer dan 800mm hoog (zoals deze pricewatch: Lian Li DK-03X;
  • Tower: is de hoogte meer dan de breedte en past er een ATX, EATX of HPTX moederbord in;
  • HTPC: Is de breedte meer dan de hoogte en de breedte tussen 425 en 445mm;
  • Mini PC: Is de breedte meer dan de hoogte;
  • SFF: Past er een micro, mini, pico of nano moederbord in en geen ATX zoals gecheckt bij Tower;
  • Overig: Alles wat dan nog overblijft.
Zodra er een match is, wordt aangenomen dat het zo is. Dus als er iets (theoretisch gezien) zou matchen op Tower en SFF, wordt uitgegaan van Tower, omdat die als eerste gecheckt is.

Het blijft op punten natte vingerwerk, je zal altijd uitzonderingen behouden. Of dingen die verkeerd matchen omdat hoogte/breedte verwisseld is, of een verkeerde form factor is aangevinkt. Als het beter kan, hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hij kan niet gelijktijdig matchen op SFF en tower, maar wel op SFF en Mini PC. Ik denk dat je die twee checks zou moeten omdraaien, maar dan worden de mini PC's alleen nog de platte kasten waar ook nog een ATX bord in past. Andersom zijn nu de SFF alleen de kleine rechtopstaande kastjes, dat is ook niet logisch.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1