Toon posts:

gcc en Sparc64: het onderste uit de kan halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

First of al, ik ben geen compile expert en ik weet dus niet altijd wat ik loop te lullen. Ik ga af op m'n logica en gevoel en vaak kom ik er wel uit. Dus don't shoot me als ik wat raars zeg ok. Ok, here goes:

Ik draai RH6.2 Sparc met gcc 2.96-81 (van de Rawhide 1.0 for Sparc distro) op m'n naar glibc 2.2.2 geupgrade Sun Ultra 10 doos.

Ik ben al een tijdje op zoek naar welke optimalisatie settings ik moet meegegeven om het onderste uit de kan te halen. De boel staat nu nog standaard, dus met "-O2" enz.
Ik weet dat er nog een "-O3 bestaat".
Kwee alleen niet precies wat dat doet dus blijf ik er maar effe van af.In welke file staat dat trouwens (de file waar alle gcc opties in staat die bij bv. een "rpm -bb <specfile>" worden gebruikt).

Verder vraag ik me het volgende af: ik draai glibc-2.2.2 voor SparcV9. In /usr/src/redhat/RPMS staat een dir. "sparcv9" naast de "noarch", "sparc" en "sparc64" dirs.

Hoe kan ik opgeven dat ie niet voor sparc64 moet frituren maar voor sparcv9 (omdat dat me de meest geoptimaliseerde binaries lijkt op te leveren. Nu bak ik altijd sparc64 binaries.

Over sparc64 binaries gesproken. Sommige progs laten zich niet als 64bit compileren. gcc zegt dan dat ie geen executable kan bakken. Met "sparc32 /bin/sh" maak ik dan maar een 32bitter maar tis eigenlijk niet wat ik wil. Doe ik wat fout? Of kan het gewoon niet met het betreffende prog. (galeon is er zo een en gzip ook (die zou ik helemaal geoptized willen hebben :P )).

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 21:52 schreef SaintNightmare het volgende:

De boel staat nu nog standaard, dus met "-O2" enz. Ik weet dat er nog een "-O3 bestaat".
Ja hoor, gaat wel tot 10 - of de binaries het dan nog goed doen is iets anders :)
Kwee alleen niet precies wat dat doet dus blijf ik er maar effe van af.In welke file staat dat trouwens (de file waar alle gcc opties in staat die bij bv. een "rpm -bb <specfile>" worden gebruikt).
In de spec file zelf en in de tar.gz configure file. De RPM configuratie file (die kun je uit een source.RPM halen) komt in /usr/src/redhat/RPMS/SPECS - daar staan de opties die aan configure tijdens het bouwen van de RPM worden meegegeven. Verder wordt dan gewoon "./configure; make" gedaan en worden dus de default options gebruikt.
Hoe kan ik opgeven dat ie niet voor sparc64 moet frituren maar voor sparcv9 (omdat dat me de meest geoptimaliseerde binaries lijkt op te leveren. Nu bak ik altijd sparc64 binaries.
Ik denk dat je dat beter op http://rpm.org kunt vinden
Over sparc64 binaries gesproken. Sommige progs laten zich niet als 64bit compileren. gcc zegt dan dat ie geen executable kan bakken. Met "sparc32 /bin/sh" maak ik dan maar een 32bitter maar tis eigenlijk niet wat ik wil. Doe ik wat fout? Of kan het gewoon niet met het betreffende prog. (galeon is er zo een en gzip ook (die zou ik helemaal geoptized willen hebben :P )).
Iets als gzip is een compressie programma en dat is vrees ik redelijk bit-platform-specifieke code. Dat dat alleen op 32-bits manier werkt vind ik niet echt vreemd....
Galeon is vaag - schrijf een bug report, zou ik zo zeggen...

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zaterdag 28 juli 2001 22:51 schreef beelzebubu het volgende:
Iets als gzip is een compressie programma en dat is vrees ik redelijk bit-platform-specifieke code. Dat dat alleen op 32-bits manier werkt vind ik niet echt vreemd....
Galeon is vaag - schrijf een bug report, zou ik zo zeggen...
Ja dat gzip het niet goed doet lijkt me redelijk logisch, maar galeon?? Doen Mozilla en Nautilus het wel goed?? Het zou ok best kunnen dat het aan de Mozilla render engine ligt die in Galeon gebruikt wordt. In dat geval kun je beter een bugreport naar Mozilla sturen :)

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Topicstarter
Mozilla compileert perfect. Is ook merkbaar vlotter in 64bit als in 32bit (duhhh :P )

Ben nu bezig met de zlib te opmaliseren.
Die wil wel met 64bitjes spelen (tis me een beetje in de bol geslagen. Heb zelfs heel Gnome 1.4 (wat eigenlijk niet bestaat voor Sparc RH6.2) gebouwd in 64bit. Lekkerrrrr.

Alleen krijg sinds de upgrade van glibc 2.2.2 de melding:

/usr/bin/ld: skipping incompatible /lib/libc.so.6 when searching for /lib/libc.so.6

Wat is dit nu weer. De file is er gewoon.
Ik heb glibc 2.2.2 wel nodig tegenwoordig.