Toon posts:

100 Mbit win2k netwerk @ 45 kB (0,2 Mb) / s ?!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed, ik heb 2 computers,
allebei windows 2000 service pack 2.
het topic geeft het probleem al aan.. met ftp haal ik 45 kB/s en windows file sharing gaat ook retetraag. bovendien gaat het browsen van mappen nu erg langzaam. in alle 2 de computers zit een realtek 10/100 kaartje, 1 van wisecom en 1 van genius geloof ik. op alle 2 de computers staat de laatste driver van www.realtek.com.tw geinstalleerd. Ze zijn verbonden met een switched utp kabel. irq conflicten zijn er niet. ze zitten op lage irq's verder.. ik heb die registry key waar ze het over hebben als je op 'traag' searcht ook gewist (software/microsof/windows/currentversion/explorer/etc..)
ik heb tcp/ip en netbeui geinstalleerd, ze hebben allebei de 255.255.255 gateway en 192.168.0.x ip's[typo... ik typ te snel .. :] .
verder heb ik ze allebei op 100 mbit full duplex (half ook al geprobeerd)

:? :? :? :? :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
De kabel die je hebt gebruikt (crossover) is 100% in orde? ik bedoel de layout van de kabel is goed?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

ga klooien met full duplex en automatische speed 10/100/auto
en de iprange moet zijn 192.168 inplaats van 168.192 maar dais het probleem niet

• Zwelgje
Hoe lang is de gebruikte kabel? er is namelijk niet alleen een maximale lengte van 100meter, maar ook een minimale lengte!, heb je mischien 'storende' factoren in de buurt van je kabels lopen? (denk aan krachtige speakers, hallogeenlampen e.d)

Verwijderd

Zwelgje heeft idd gelijk je moet goed letten wat voor kleur je op wat voor positie gebruikt. Op 10Mb maakt dit niet zo heel veel uit maar op 100Mb maakt dit dus wel degelijk uit!!!

• Zwelgje
precies, ik heb een paar jaartjes geleden alweer dezelfde ervaring gehad, zette ik de kaartjes geforceerd op 10mb dan ging alles goed, maar zette ik ze op 100mb, dan ging 70% van de packets gewoon verloren, achteraf bleek het dat de layout van de kabels was (gewoon niet netjes eraan gekrompen met de connectoren..)

Verwijderd

Topicstarter
met ftp zakt de snelheid zelfs af en toe naar 3kB/s (gemiddeld 30kB toch).. maar goed.. ik ga eens met die kabel naar de winkel terug dan, kijken of het helpt..

wat betreft die storende factoren: toevallig heb ik wel een hallogeenlamp en 2 krachtige speakers in de buurt, maar goed.. die zijn het probleem niet - die staan toch uit :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Per paar moeten de kabels wel per paar "pair" "twisted" (samen gedraaid) zitten. Wanneer dat niet zo is heb je veel signaal verlies .. en ook storing van buiten af (halogeen lampen en speakers) hebben dan veel invloed op de connectie ... check dat ff met wat voorbeelden op 't net ...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Zwelgje
Wat gebruik je overigens als hardware in je machine?

-mainboard? (type en bios versie)
-cpu?
-overige insteekkaarten?
-gedeelde irq's?

dit kan wel handig zijn om te weten,

Ik heb slechte ervaringen met realtek kaarten en via chipsets (er zijn er ook bij wie het allemaal goed werkt overigens, maar ik heb het al te vaak niet goed zien werken

Verwijderd

Topicstarter
erm.. gedeelde irq's zijn er niet.. verder heb ik een etech isdn, en een sb live! erin, naast de realtek.. het is een asus a7v met het nieuwste 1008/fxd bios met een athlon tb 1000 erop.. verder heb ik die pluggetjes ff bekeken, en voor zover ik kan zien:

vanaf pin 1 (plug 1):wit - oranje - wit - blauw - wit groen - wit - bruin

vanaf pin 1 (plug 2):wit - groen - wit - wit met bruin - bruin - oranje - blauw - wit

volgens mij zijn er een beetje teveel witte, maar dat zal wel zijn omdat ik alleen maar wit zie als ik het pluggetje bekijk.. waarschijnlijk dat die ook gewoon wit-groen of wit-blauw zijn, maar dat zie ik dus niet :)

Verwijderd

DE oplossing. Isoleren.

De lay-out van de kabel lijkt me goed ondanks dat je de rest van de kleuren niet ziet. Heb je bij elke pool dezelfe weerstand?

Test de verbinding met een PC waarvan de snelheid wel gegarandeerd is. Verplaats de netwerkkaarten van slot. Het kan echt klote werk zijn. Heb hier in de straat ook een
netwerk liggen en met 1 pc waren er ook steeds problemen, bleek uiteindelijk door een TL buis te komen.

Installeer TCP/IP eens kaal, gewoon zoasl hij door microsoft standaar gebruikt wordt en start dan es een FTP sessie tussen de PC's.

• Zwelgje
een A7V dus, nu ik heb dat probleem dus met DAT mainboard al heeeeel vaak gezien, juist in combo met realtek kaarten, waarbij ik moet opmerken dat hij niet met alle types realtek kaarten problemen had... ben je in de gelegenheid om een andere netwerkaart van iemand te lenen? dan kun je testen of het niet daar aan ligt

Verwijderd

Die kabel layout is dus effe niet goed he!!!!!!!!

Ga die eerst maar eens vervangen.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Waarom 2 protocollen??
Haal dat netbeui maar weg. Heb je niks aan als je niet precies aangeeft wanneer netbeui of tcp/ip voor het transport moet zorgen (bv in machines met meerdere nics aan verschillende netwerken).
Je kan als dat voor games nodig is wel eventueel ipx/spx (nwlink onder nt) toevoegen.

Ik gebruik zelf alleen 3com/intel/tlan voor 100mb netwerken. Ik heb in de drivers voor m'n 3c905c een setting "tx/rx offload". Wanneer ik die enabled zet onder 9x wordt m'n systeem retetraag en is de transfersnelheid ook laag. Misschien heeft realtek ook zoiets?
Brakke kabels kunnen ook erg veel probs veroorzaken!

Verwijderd

Topicstarter
Is die layout nou goed of niet? :?

Verwijderd

Topicstarter
ow en ik heb het trouwens opgelost door alle 2 de kaarten op 10 mbit full duplex te zetten, ik haal nu >1 megabyte / sec. was de kabel layout misschien speciaal voor 10mbit?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:00
Op zondag 05 augustus 2001 00:28 schreef ru1 het volgende:
ow en ik heb het trouwens opgelost door alle 2 de kaarten op 10 mbit full duplex te zetten, ik haal nu >1 megabyte / sec. was de kabel layout misschien speciaal voor 10mbit?
Goejemorgen :z

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

speciaal voor 10Mbit?
de kabels van tegenwoordig (en netwerkkaarten)
hebben alleen 4 aders nodig (4,5,7,8 zijn niet verbonden)

als je een nog oude 100mBit kaart gebruiken alle 8 voor 100Mbit tja..
cross tegenwoordig
1<->3 1<->3
2<->6 2<->6
3<->1 3<->1
4<->7
5<->8 6<->2
6<->2
7<->4
8<->5

straight
1<->1
2<->2