Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fiat Power
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-01 21:37
Hallo!

Ik heb een sindskort een vervelend probleempje met mijn iphone X. Normaal gesproken kopieer ik eens in de zoveel tijd alle foto's van mijn iPhone naar mijn desktop, om ze vanaf daar wat te selecteren, evt. bewerken, sorteren, etc. Normaal gesproken ervaar ik nooit problemen met het kopiëren van foto's naar mijn desktop (gewoon via Verkenner), maar sindskort lukt het me niet meer.

Na enige tijd krijg ik steevast de foutmelding "een apparaat dat op het systeem is aangesloten werkt niet" en stopt de kopieeractie. Ik moet dan de iphone ook daadwerkelijk opnieuw aansluiten.

Ik heb al geprobeerd om de telefoon "aan" te laten staan, ipv automatisch standby, andere kabels, andere USB-poort, andere laptops, importeren via de Windows foto's app, computers en telefoon opnieuw gestart, maar krijg steevast de foutmelding. Ook als ik een andere selectie van foto's maak (om eventuele corrupte bestanden uit te sluiten), lukt het me niet om de foto's te kopiëren. Zelfs één voor één krijg ik zo nu en dan de melding.

iOS is up-to-date, Windows is up-to-date, ik heb eventuele firewalls uitgeschakeld, maar ik kom er echt niet.

Via Google kom ik ook niet verder. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Komt allen naar de Avondmarkt. De leukste avondwinkel in Amsterdam
Goede fysio nodig?JoinTogether Fysiotherapie en Orthomanuele Therapie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Is dit niet hetzelfde als bij Android?

De foto's die je maakt worden geüpload in je Icloud account. Dus inloggen op je Icloud account op de laptop en vanaf daar verder met het bewerken etc. van de foto's?

Waarom zou je tegenwoordig nog je telefoon aansluiten op je laptop/pc hiervoor. -O-

Panini wijzigde deze reactie 31-07-2019 13:32 (4%)

• RichardKim06
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:49
Is je apparaat aangesloten als "media device" of gewone external storage? Ik heb ook wel eens moeite hiermee, zodra ik mijn telefoon als external storage aansluit is er geen probleem.

@Panini Misschien gebruikt TS geen iCloud...of vindt hij met een kabel gewoon fijner.

• low_n_slow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21-01 16:40
Ha! Bijzonder dit!! Want echt toevallig had ik vanochtend precies hetzelfde probleem.
Ik was van plan om iOS13 beta te installeren en na een backup via itunes, ging ik de foto's apart naar mn WIN10 pc kopiëren. Kreeg ook jouw foutmeldingen en zelfs de windows verkenner liet geen DCIM mapje meer zien....

Mijn oplossing:
Herstart van mn iPhone X. Kabeltje uit en inpluggen werkte niet afdoende voor mn herstart. Mn laptop heb ik niet herstart. Na deze acties duurde het even voordat hij alle mapjes in de DCIM map zag, en toen kon ik alles weer kopieren.

• Fiat Power
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-01 21:37
iPhone heb ik meermaals herstart :-(

Ik heb inderdaad minder behoefte aan iCloud, omdat ik momenteel veel foto's en filmpjes maak en deze liever op mijn nog goedwerkende NAS zet, dan ik een extra abonnement via iCloud moet afsluiten.

Komt allen naar de Avondmarkt. De leukste avondwinkel in Amsterdam
Goede fysio nodig?JoinTogether Fysiotherapie en Orthomanuele Therapie

• Azmodann
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 02:12
Download gratis 3Utools, als je iTunes nog niet op je laptop hebt staan, kan je de driver via 3utools installeren. En kopieer de fotos naar je desktop met dit programma.

• Hafidel36
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-01 14:35
Had hetzelfde probleem voor het toestel van mijn vrouw. Wat leek te werken is het volgende:
- Kabel eruit
- Op de iphone naar instellingen
- Omlaag scrollen naar foto's
- Helemaal onderaan het vinkje zetten bij "behoudt originelen"

Geen idee waarom het werkt, ik doe altijd knippen/plakken dus ze verdwijnen van het toestel, maar het werkte wel!

• EvH
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:05
Mega vervelend probleem... alle bestanden kun je makkelijk kopieren behalve de .MOV bestanden... probeer maar eens ;-)

Oplossing: instellingen -> foto’s -> behoud originelen aanvinken.

• Brestova
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 14-01 10:52
Bedankt voor de tip van behoud originelen!
Lost het bij mij niet volledig op, maar goed genoeg:
enkel bij grote volumes aan foto's (500+ of zo) overzetten blijft de foutmelding nog terugkomen
Daarvoor liep het na 5 foto's al mis...
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True