Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 20:14
Hallo!

Ik heb een sindskort een vervelend probleempje met mijn iphone X. Normaal gesproken kopieer ik eens in de zoveel tijd alle foto's van mijn iPhone naar mijn desktop, om ze vanaf daar wat te selecteren, evt. bewerken, sorteren, etc. Normaal gesproken ervaar ik nooit problemen met het kopiëren van foto's naar mijn desktop (gewoon via Verkenner), maar sindskort lukt het me niet meer.

Na enige tijd krijg ik steevast de foutmelding "een apparaat dat op het systeem is aangesloten werkt niet" en stopt de kopieeractie. Ik moet dan de iphone ook daadwerkelijk opnieuw aansluiten.

Ik heb al geprobeerd om de telefoon "aan" te laten staan, ipv automatisch standby, andere kabels, andere USB-poort, andere laptops, importeren via de Windows foto's app, computers en telefoon opnieuw gestart, maar krijg steevast de foutmelding. Ook als ik een andere selectie van foto's maak (om eventuele corrupte bestanden uit te sluiten), lukt het me niet om de foto's te kopiëren. Zelfs één voor één krijg ik zo nu en dan de melding.

iOS is up-to-date, Windows is up-to-date, ik heb eventuele firewalls uitgeschakeld, maar ik kom er echt niet.

Via Google kom ik ook niet verder. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:20
Is dit niet hetzelfde als bij Android?

De foto's die je maakt worden geüpload in je Icloud account. Dus inloggen op je Icloud account op de laptop en vanaf daar verder met het bewerken etc. van de foto's?

Waarom zou je tegenwoordig nog je telefoon aansluiten op je laptop/pc hiervoor. -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 31-07-2019 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 20:14
Is je apparaat aangesloten als "media device" of gewone external storage? Ik heb ook wel eens moeite hiermee, zodra ik mijn telefoon als external storage aansluit is er geen probleem.

@Panini Misschien gebruikt TS geen iCloud...of vindt hij met een kabel gewoon fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
Ha! Bijzonder dit!! Want echt toevallig had ik vanochtend precies hetzelfde probleem.
Ik was van plan om iOS13 beta te installeren en na een backup via itunes, ging ik de foto's apart naar mn WIN10 pc kopiëren. Kreeg ook jouw foutmeldingen en zelfs de windows verkenner liet geen DCIM mapje meer zien....

Mijn oplossing:
Herstart van mn iPhone X. Kabeltje uit en inpluggen werkte niet afdoende voor mn herstart. Mn laptop heb ik niet herstart. Na deze acties duurde het even voordat hij alle mapjes in de DCIM map zag, en toen kon ik alles weer kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 20:14
iPhone heb ik meermaals herstart :-(

Ik heb inderdaad minder behoefte aan iCloud, omdat ik momenteel veel foto's en filmpjes maak en deze liever op mijn nog goedwerkende NAS zet, dan ik een extra abonnement via iCloud moet afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-06 18:27
Download gratis 3Utools, als je iTunes nog niet op je laptop hebt staan, kan je de driver via 3utools installeren. En kopieer de fotos naar je desktop met dit programma.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hafidel36
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-02 16:12
Had hetzelfde probleem voor het toestel van mijn vrouw. Wat leek te werken is het volgende:
- Kabel eruit
- Op de iphone naar instellingen
- Omlaag scrollen naar foto's
- Helemaal onderaan het vinkje zetten bij "behoudt originelen"

Geen idee waarom het werkt, ik doe altijd knippen/plakken dus ze verdwijnen van het toestel, maar het werkte wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:34

EvH

Mega vervelend probleem... alle bestanden kun je makkelijk kopieren behalve de .MOV bestanden... probeer maar eens ;-)

Oplossing: instellingen -> foto’s -> behoud originelen aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brestova
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2021
Bedankt voor de tip van behoud originelen!
Lost het bij mij niet volledig op, maar goed genoeg:
enkel bij grote volumes aan foto's (500+ of zo) overzetten blijft de foutmelding nog terugkomen
Daarvoor liep het na 5 foto's al mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashWeave
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-05 22:34
Bedankt. Instellingen -> foto’s -> behoud originelen was ook voor mij de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1353800

anyone would help me? I have totally same situation.but I don't want change my setting
Instellingen -> foto’s -> behoud originelen
The reason is the exported files format no longer .MOV. I would like to having RAW files.

Sorry my dutch not so good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CatchEmAll
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:09
Ik heb exact hetzelfde probleem als TS met mijn Iphone 11 Pro. Bij het overzetten van fotos van mijn Iphone naar Windows laptop krijg ik de melding 'een apparaat dat op het systeem is aangesloten werkt niet' of 'apparaat is niet bereikbaar'. Andere kabel of andere laptop geeft het zelfde probleem.

Instellingen -> foto’s -> behoud originelen helpt wel wat maar niet altijd. Het valt me op dat als ik dat heb dat de bestand grootte de helft wordt ten opzichte van wanneer die setting behoud originelen niet aanstaat.
Dus een filpje van ~100mb word ~50mb als ik behoud originelen aanzet. Iemand een idee hoe dit kan? De kwaliteit lijkt wel gelijk, kan dit kloppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OldNoob
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 14:37
Knap waardeloos dit. Ben nu al een uur aan het klooien, Fantastisch zo'n IPhone "waar is de hamer?". Moet dit ding op m'n werk gebruiken. En gewoon wat foto's kopieren is blijkbaar te veel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Foto's naar je e-mail sturen en via je PC opslaan. of in cloud service

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lukas14
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-05-2020
Probleem ligt aan uw usb poort , de verbinding wordt verbroken waarschijnlijk omdat uw toestel niet genoeg stroom krijgt via usb. U kan altijd eens de juiste chipset van uw toestel downloaden van de site (zie apparaatbeheer) en deze eens installeren. Heeft u eventueel een usb hub liggen die voorzien is van extra stroom. Anders dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerbFF
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb er ook last van :/ Ook heb ik dat geprobeerd met het 'behoud originelen'. Dat hielp ook niet eerst. Andere kabel, hard reset of wat dan ook niets werkt. Wat hierboven werd genoemd over de stroomtoevoer, ik had mijn bluetooth, mobiele data uitgezet, al mijn recent apps uitgewist en in baterijbesparingsmodus gedaan en toen lukte het wel.

Ook is Snapdrop een handige site waarbij je via Airdrop naar alle andere telefoons en alle laptops kan sturen. Dus ook Android en WIndows :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boumax
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-07-2020
Steek de USB in de achterkant van uw PC. Niet in de voorkant. Het liefst een USB poort met een blauwe of rode pen in het midden ipv zwart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Boumax schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:31:
Steek de USB in de achterkant van uw PC. Niet in de voorkant. Het liefst een USB poort met een blauwe of rode pen in het midden ipv zwart.
Maakt dat uit? De iPhone support toch niet hoger dan USB2.

Ik gebruik zelf iMazing om m’n foto’s (en volledige backups) te managen en syncen (naar NAS). Snel, doeltreffend en gewoon over WiFi ipv USB.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webinnovatie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-08-2020
Bedankt mannen,

Instellingen -> foto’s -> behoud originelen was ook voor mij de oplossing.

Eindelijk! Na twee jaar *** en kl*** eindelijke een goede oplossen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leyla71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-01-2023
Hafidel36 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:00:
Had hetzelfde probleem voor het toestel van mijn vrouw. Wat leek te werken is het volgende:
- Kabel eruit
- Op de iphone naar instellingen
- Omlaag scrollen naar foto's
- Helemaal onderaan het vinkje zetten bij "behoudt originelen"

Geen idee waarom het werkt, ik doe altijd knippen/plakken dus ze verdwijnen van het toestel, maar het werkte wel!
Dank je voor deze tip. Had ook al van alles geprobeerd, maar niets hielp. Super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15:40
Om even terug te komen op een oud topic. Ik had dus de hoop dat dit voor mij ook zou helpen maar helaas, nog steeds hetzelfde probleem. Na het kopiëren van zo'n 15 foto's kapt hij ermee.

Wat mij wel opvalt is dat hij niet alle foto's kopiëert, maar er een aantal overslaat. Foto's 1 t/m 11 gaan goed, daarna gaat hij verder met foto 42?

Iemand nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55
Vreemd sinds de laatste update met vinkje aan opeens weer problemen.

Telefoon al uit en aangezet en computer ook al uit en aangezet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjwz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-04-2021
Heb zelfde problemen gehad. Ook de optie "behoud originelen" werkte maar kort.

Wat wel werkte:
Stroomtoevoer verlagen zoals hierboven vermeld en nieuwe driver voor apple USB downloaden via:
Windows --> Apparaatbeheer --> Draagbare apparaten --> Apple iphone (rechtermuisknop) --> Stuurprogramma's bijwerkerken --> Automatisch zoeken --> (Dan geeft windows aan dat "het beste stuurprogramma al geinstalleerd is") Kies desondanks "in windows update zoeken naar bijgewerkte stuurprogramma'--> Dan download windows automatisch een driver van apple voor USB poorten

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordApple
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-07-2023
Na een dikke 4 uur aanmodderen heb ik het grovere geschut gebruikt: 3u Tools (http://www.3u.com/). Is niet mijn favoriete tool (data safety enzo) maar bespaart je wel een berg werk. Via dat programma in keurig een luttele 20 minuten mijn +/- 8.000 Fotos/Videos en overige van mijn Iphone gehaald en netjes op mijn computer bewaard.

Voor mij in ieder geval geen Apple meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NarekICTer
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
LordApple schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:05:
Na een dikke 4 uur aanmodderen heb ik het grovere geschut gebruikt: 3u Tools (http://www.3u.com/). Is niet mijn favoriete tool (data safety enzo) maar bespaart je wel een berg werk. Via dat programma in keurig een luttele 20 minuten mijn +/- 8.000 Fotos/Videos en overige van mijn Iphone gehaald en netjes op mijn computer bewaard.

Voor mij in ieder geval geen Apple meer.
De meest legend reactie ooit bro, top oplossing heeft gewerkt dankjewel!
Pagina: 1