Owkee, dat dacht ik al, maar ik wist het niet zeker .. 
offtopic:
Hmmz, moet daarboven nier ergens een T er tussen?
Hmmz, moet daarboven nier ergens een T er tussen?
volgens mij was het hitachi... ff opzoeken
ct april 98: beeldbuisfabrikant iiyama visionmaster 450: hitachi
ct april 98: beeldbuisfabrikant iiyama visionmaster 450: hitachi
De VisionMaster is niet de VisionMaster Pro. In de Pro zitten de DiamondTron buizen. In de gewone VisionMaster niet. Dus het zal wel Mitsubitsi zijn ..
Het is idd mitsubishi
enkele jaren geleden had mitsubishi een daimondtron moniputer, de abricot (abrikoos?)
hetzelfde lompe ding verscheen bij IIyama onder de koosnaam moniputer 8717T of zo...
enkele jaren geleden had mitsubishi een daimondtron moniputer, de abricot (abrikoos?)
hetzelfde lompe ding verscheen bij IIyama onder de koosnaam moniputer 8717T of zo...
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Verwijderd
DiamondTron is het handelsmerk dat mitshubisi gebruikt om arperture-grille type beeldbuizen te verkopen.
Andere merken gebruiken weer andere naampjes voor dit type buizen, sony was de eerste geloof ik met z'n Trinitron buizen
Andere merken gebruiken weer andere naampjes voor dit type buizen, sony was de eerste geloof ik met z'n Trinitron buizen
Verwijderd
Over de schrijfwijze: het is dus "Mitsubishi". Wat je dus uitspreekt als "Mietsoebiesjie". Niet "Mietsjoebiesjie", "Mietsjoebiesie", "Mietsjoebietsie" of wat die gekke Nederlanders nog meer bedenken. Net als dat je Iiyama uitspreekt als "Iejama" en niet "Liejama", "Ieliejama" of wat dan ook (schijnt er bij veel mensen ook slecht in te gaan, waarschijnlijk doordat het door de dubbele 'i' aan het begin soms lijkt of het woord met een 'L' begint als de eerste letter een hoofdletter is). Tot zover deze les in Japanse fonetiek.
Verwijderd
Haywire *
Weet je ook hoe je Hauppauge hoort uit te spreken? Ik heb geen idee, maar heb het volgende al gehoord:
'hauppaug'
'haapag' (lange a, nadruk op 1e lettergreep)
'hauppaazje' (nadruk op middelste lettergreep)
Ik wou laatst nl een Hauppauge WinTV bij de Funprice kopen, en vroeg om een 'haapag tv-kaart'. Die funprice-boy keek me daarop nogal verward aan, en zij dat hij die kaartjes niet kende
Weet je ook hoe je Hauppauge hoort uit te spreken? Ik heb geen idee, maar heb het volgende al gehoord:
'hauppaug'
'haapag' (lange a, nadruk op 1e lettergreep)
'hauppaazje' (nadruk op middelste lettergreep)
Ik wou laatst nl een Hauppauge WinTV bij de Funprice kopen, en vroeg om een 'haapag tv-kaart'. Die funprice-boy keek me daarop nogal verward aan, en zij dat hij die kaartjes niet kende
Another one.
Packard Bell..........
ALs je ziet wat mensen hiervan maken. zo nederlands mogelijk uitspreken (terwijl het een amerikaans merk is). of Packard & Bell (waar halen ze de ampersand toch vandaan) Pack & Bell ??, Peckerd Ball ??????????.
en de meest vage is Hewlett Packard
Packard Bell..........
ALs je ziet wat mensen hiervan maken. zo nederlands mogelijk uitspreken (terwijl het een amerikaans merk is). of Packard & Bell (waar halen ze de ampersand toch vandaan) Pack & Bell ??, Peckerd Ball ??????????.
en de meest vage is Hewlett Packard
Dit vind ik een twijfelgeval, ik zou toch zeker zeggen dat veel mensen het handig vinden om te weten hoe je Hauppage uitspreekt.Op zaterdag 14 juli 2001 22:39 schreef sjello007 het volgende:
Hauppauge spreek je uit als 'Hop-Hog'.
Heb ik een keer gelezen op hun website.
...maar of het het omhoogschoppen van deze topic rechtvaardigd? ... zoals ik al zei op het randje...
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
/oude koeien uit de sloot halen is ook een vak
deze topic is oud
/dev/null
en nutteloos omhooggehaald
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()