4 pin naar 3 pin fan header

Pagina: 1
Acties:
  • 1.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste tweakers.

Ik heb een 4 pin naar 3 pin converter nodig omdat ik geen 4 pin aansluitingen meer heb op mijn moederbord en dus de fan via de voeding wil gaan aansluiten. Nu heb ik overal gezocht op internet en ben er een aantal tegen gekomen alleen is de ene van amazon.com die niet naar nederland verzend en de andere die ik heb gevonden vraagt 16 euro verzendkosten voor een kabeltje van 2 euro. Ik ben dus op zoek naar de volgende kabeltje:

https://www.aquatuning.nl...WfgF5_OGfCmhoCSSIQAvD_BwE

Weet iemand waar ik voor niet al te duur zon kabeltje kan krijgen.

Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, wat heb je al gevonden? :? AliExpress, Banggood, Ebay, DealExtreme, Wish al gecheckt? En past ie niet gewoon op die 3-pin aansluiting?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-05 10:45
Voor de duidelijkheid: Je hebt een fan met een 4-pin aansluiting, maar alleen nog maar 3-pin aansluitingen op je moederbord?
Dat moet normaal gesproken gewoon passen..

Probeer het anders eens bij de lokale computerboer?

Afbeeldingslocatie: https://allpinouts.org/img/connector_mbfanpwm_4to3pin.png
Zo dus

[ Voor 16% gewijzigd door Vinny1994 op 31-07-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:34
.

[ Voor 98% gewijzigd door holygame op 31-07-2019 16:49 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Aliexpress enzo wil ik niet bestellen omdat ik dan een maand moet wachten. Ik zoek gewoon een nederlandse website waar ik het kan kopen. En mijn moederbord heeft geen 3 pins aansluitingen maar 4 pins en die zijn allemaal bezet vandaar dat ik een molex naar 3 pins gebruik vanuit de voeding, dus wil ik de fan gewoon aan de 3 pins aansluiting van de molex naar 3 pins kunnen aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door jayfunk op 31-07-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

jayfunk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:04:
Aliexpress enzo wil ik nirt bestellen omdat ik dan een maand moet wachten ik zoek gewoon een nederlandse website waar ik het kan kopen. En mijn morderbord heeft geen 3 pins aansluiting maar 4 pins en die zijn allemaal bezet vandaar dat ik een molex naar 3 pins gebruik vanuit de voeding dus wil ik de fan gewoon aan de 3 pins aansluiting kunnen aansluiten.
Allereerst: wat voor moederbord is het?

Daarnaast snap ik niks van je verhaal; je kan je fans toch gewoon op molex aansluiten dan of zie ik het verkeerd?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Wintervacht schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:07:
[...]

Allereerst: wat voor moederbord is het?

Daarnaast snap ik niks van je verhaal; je kan je fans toch gewoon op molex aansluiten dan of zie ik het verkeerd?
Waarom zo moeilijk ik heb duidelijk een link geplaats wat voor een kabel ik naar op zoek ben namelijk hetzelfde uit deze link:

Alles wat ik wil weten is of deze kabel ergens te verkrijgen is in nederland en niet voor 20 euro verzendkosten.

[ Voor 8% gewijzigd door jayfunk op 31-07-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom niet gewoon een 4 pin splitter pakken en 2 fans op 1 poort aansluiten op het moederbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

jayfunk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:09:
[...]

Waarom zo moeilijk ik heb duidelijk een link geplaats wat voor een kabel ik naar op zoek ben namelijk hetzelfde uit deze link:

Moeilijk? Je verhaal is onduidelijk, je zegt op zoek te zijn naar een kabeltje die je waarschijnlijk helemaal niet nodig hebt en je wil geen antwoord geven op mijn vraag, wie doet er nou moeilijk?

Dus nogmaals: je kan je fans toch gewoon op molex aansluiten als je moederbord aansluitingen op zijn?
En welk moederbord gaat het nou om?

Je zit nu te linken naar een kabeltje van 3 naar 4 pins, of andersom, en zegt dat je moederbord geen aansluitingen meer heeft, waar wil je die dan aan vastmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Wintervacht schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:14:
[...]

Moeilijk? Je verhaal is onduidelijk, je zegt op zoek te zijn naar een kabeltje die je waarschijnlijk helemaal niet nodig hebt en je wil geen antwoord geven op mijn vraag, wie doet er nou moeilijk?

Dus nogmaals: je kan je fans toch gewoon op molex aansluiten als je moederbord aansluitingen op zijn?
En welk moederbord gaat het nou om?

Je zit nu te linken naar een kabeltje van 3 naar 4 pins, of andersom, en zegt dat je moederbord geen aansluitingen meer heeft, waar wil je die dan aan vastmaken?
Heb je goed gekeken naar de kabeltje? Het is geen 3 naar 4 pins maar een 4 naar 3 pins..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

jayfunk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:17:
[...]

Heb je goed gekeken naar de kabeltje? Het is geen 3 naar 4 pins maar een 4 naar 3 pins..
En wederom geen antwoorden, heb nog nooit iemand zo de plank mis zien slaan.
Ben er wel klaar mee, succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jayfunk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:17:
[...]

Ja, zie Vinny1994 in "4 pin naar 3 pin fan header" Werkt dat niet? Of snap ik je nou ook nog steeds niet? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 31-07-2019 17:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Wintervacht schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:19:
[...]

En wederom geen antwoorden, heb nog nooit iemand zo de plank mis zien slaan.
Ben er wel klaar mee, succes.
Jouw kunnen we wel missen als kiespijn. Je ziet duidelijk waar ik naar op zoek bent maar toch zet je je eigen wil door bemoei je er dan helemaal niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

jayfunk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:21:
[...]

Jouw kunnen we wel missen als kiespijn. Je ziet duidelijk waar ik naar op zoek bent maar toch zet je je eigen wil door bemoei je er dan helemaal niet mee.
We willen alleen maar weten waarom dan, want een 4pin stekkertje past prima op een 3pin header, je linkt een verloopkabeltje maar zegt dat je geen aansluitingen meer hebt op je mobo dus is de vraag waar je het dan aan wilt koppelen...

We proberen hier alleen maar suggesties te geven voor een betere oplossing dan een overbodig verloopkabeltje, die je overigens zo te zien ook al gevonden hebt, maar je wil niet luisteren en geen antwoord geven op compleet valide vragen van 3 personen..

Dan is het voor mij gauw afgelopen, nogmaals sterkte met je verloopkabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Room42 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:19:
[...]

Ja, zie Vinny1994 in "4 pin naar 3 pin fan header" Werkt dat niet? Of snap ik je nou ook nog steeds niet? :+
Nee dat werkt niet want ik heb een fan met 4 pins aansluiting en er is geen aansluiting meer op mijn moederbord (asrock fatality z270 ac/itx) er zit ook geen 3 pins aansluiting op mijn mobo dus heb ik een molex naar 3 pins kabeltje die ik heb aangesloten op mijn voeding maar om de fan op die kabeltje aan te kunnen sluiten moet ik die 4 pins fan header omzetten in een 3 pins en daarvoor heb ik die kabel nodig in deze link https://www.aquatuning.nl...WfgF5_OGfCmhoCSSIQAvD_BwE

En omdat de verzendkosten voor een kabeltje op deze website zo hoog is vraag ik dus of jullie weten waar ik deze goedkoper kan aanschaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door jayfunk op 31-07-2019 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:38
Waarom niet pricewatch: Gelid Solutions PWM Y-Cable Splitter en meerdere 4-pins aansluiten op één 4-pins header?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Wintervacht schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:26:
[...]

We willen alleen maar weten waarom dan, want een 4pin stekkertje past prima op een 3pin header, je linkt een verloopkabeltje maar zegt dat je geen aansluitingen meer hebt op je mobo dus is de vraag waar je het dan aan wilt koppelen...

We proberen hier alleen maar suggesties te geven voor een betere oplossing dan een overbodig verloopkabeltje, die je overigens zo te zien ook al gevonden hebt, maar je wil niet luisteren en geen antwoord geven op compleet valide vragen van 3 personen..

Dan is het voor mij gauw afgelopen, nogmaals sterkte met je verloopkabeltjes.
De reden is omdat ik dit gebruik http://www.multicomm.nl/w...v2x5v-tbv-koelers-goobay/

En hier past de 4 pins fan header niet op dus wil ik die 4 pins fan header omzetten in een 3 pins zodat het wel past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-04 22:27
snij gewoon het plastic van je molex naar 3 pin open zodat de 4 pins erop past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
darkevilapie schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:32:
Ja das ook een mogelijkheid alleen vind raar dat deze kabel nergens te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

jayfunk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:31:
[...]

De reden is omdat ik dit gebruik http://www.multicomm.nl/w...v2x5v-tbv-koelers-goobay/

En hier past de 4 pins fan header niet op dus wil ik die 4 pins fan header omzetten in een 3 pins zodat het wel past.
Hehe nu komt de aap uit de mouw, eindelijk.

Als je al een verloopje van molex naar 3-pin gebruikt, kun je die ook vervangen voor een molex naar 4-pin verloopje, ook die zijn beschikbaar, zoals deze.

Er zullen er ook vast zijn die meer dan 1 aansluiting hebben, net als de kabel die je linkte van molex naar 3-pin.
Scheelt weer een kabel en je bent niet verloopje op verloopje op verloopje aan het prikken wat alleen maar voor meer kabelbende zorgt.
darkevilapie schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:32:
Bovenstaand is ook zeker een optie, dat plastic dient geen enkele functie behalve de connector vasthouden, maar daar is de druk die de pinnetjes op het stekkertje uitoefenen al meer dan genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayfunk
Bedankt beste mensen ik kom er nu wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jayfunk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:21:
[...]

Zo gaan we niet met elkaar om op GoT. Je komt hier met een wazig, onvolledig verhaal. Mensen doen hun best om desondanks met je mee te denken en je te helpen. Wat doe je dan? Geen woordje dank, hun vragen om meer duidelijkheid en uitleg negeren. Voor jou is iets misschien duidelijk, maar ik lees ook gewoon tegenstrijdigheden tussen je eerste drie posts...Dat is ook niets nieuws - ik heb je hier tien jaar geleden ook al eens op moeten wijzen. Vervolgens ga je ook nog eens op de man spelen.

Zo werkt het hier niet. Dit topic gaat dicht, en op deze manier kunnen we jou ook missen als kiespijn. Doe wat aan je houding of blijf weg.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 01-08-2019 12:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.