Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Whatsapp-geschiedenis oude en nieuwe mobiel samenvoegen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Skychick
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 19-05-2020
Mijn vraag
Whatsapp-geschiedenis van oud toestel (samsung s3 mini) wil ik samenvoegen met whatsapp op huidige toestel (samsung s5 mini). Telefoonnummer is hetzelfde.
Ik heb op het oude toestel nooit een backup gemaakt van whatsapp, maar ik denk dat de gegevens nog lokaal op de telefoon moeten staan?

Een backup maken op bv google drive van oude toestel geeft volgens mij het probleem dat als ik die wil overzetten naar huidige toestel, dat deze wordt overschreven. Ik wil juist alles alsnog nu samenvoegen. Nou ja, meer specifiek maar de chatgeschiedenis van een bepaalde contactpersoon.

Is dit uberhaupt mogelijk op de een of andere manier?

Relevante software en hardware die ik gebruik
oud: samsung s3 mini, huidig: samsung s5 mini

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled, maar kom deze vraag nergens tegen. Durf nu zelf nog niks te proberen omdat ik niet het risico wil lopen dat ik de geschiedenis van een van de toestellen kwijt ben.

Superfijn als iemand me dit kan vertellen ;)

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12:46
Dan zul je moeten samenvoegen, maar dat is gezien de encryptie nagenoeg onmogelijk. Ik zou het idee laten varen.

• genesis1650
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 26-02 21:31
Het kan, maar is niet makkelijk/snel even te doen:

https://forum.xda-develop...-backup-file-one-t3142974

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:22
Moet met sqlite, het is te doen, maar wel even wat werk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 03-03 17:42

edeboeck

mie noow noooothing ...

ChinaGeek schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:20:
Dan zul je moeten samenvoegen, maar dat is gezien de encryptie nagenoeg onmogelijk. Ik zou het idee laten varen.
Het "voordeel" van een back-up naar Google Drive is dat de back-up niet geëncrypteerd is (bron).

Dan rest wel nog het probleem van het samenvoegen van beide back-ups.

• ChinaGeek
edeboeck schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:29:
[...]
Het "voordeel" van een back-up naar Google Drive is dat de back-up niet geëncrypteerd is (bron).

Dan rest wel nog het probleem van het samenvoegen van beide back-ups.
En die kan je dan weer niet downloaden.

• edeboeck
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 03-03 17:42

edeboeck

mie noow noooothing ...

ChinaGeek schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:26:
[...]

En die kan je dan weer niet downloaden.
Betekent dit dat de stappen hier dan niet werken? Ik gebruik Google Drive enkel (zeer beperkt) online, dus heb geen ervaring met de desktop-client.

• ChinaGeek
Nee, voor zover ik weet kan je daar geen Whatsapp backup bestanden mee downloaden.

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 03-03 15:50
Ik denk dat dit wel kan met Android iPhone Whatsapp Transfer + (wat een naam). Het kost wel 30 dollar. Ze hebben ook een versie

Ik heb de software gekocht om chatgeschiedenis uit te kunnen wisselen tussen Android en iOS wanneer ik van telefoon wissel, wat ik voorheen vaak deed. In de software is het mogelijk je berichten te importeren uit zowel Android als iOS en mogelijk om ze weg te schrijven naar beide. Op Android gebeurt dit volgens mij aan de hand van een backupfile die je rechtstreeks vanaf de telefoon haalt, en op iOS aan de hand van een lokale backup van je hele systeem.

Anyway Ik kan me vaag herinneren dat het ook mogelijk is backups samen te voegen alvorens deze weg te schrijven. Ik heb de software op mijn computer thuis staan, wanneer ik thuis ben zal ik het programma even openen (als je al weet dat je bereid zou zijn ervoor te betalen)

• Skychick
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 19-05-2020
Dank aan allen. De optie van genesis ziet er veelbelovend uit. Alleen heel erg ingewikkeld.
thefal, had je misschien nog gekeken naar jouw software? Mocht dit daarmee kunnen (en het is een beetje te doen voor een noob als ik ;-) dan ben ik wel bereid om daar 30 dollar aan te spenderen.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True