Toon posts:

Tweedehands laptop voor World of Warcraft Classic

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 04-12 10:07
Wat ga je met je laptop doen?
Het voornamelijkste doel van de laptop is om casual (dus geen raids, wel dungeons) World of Warcraft Classic op Medium Settings op 1920x1080 met een constante 60FPS te kunnen spelen. Daarnaast zou ik het prettig vinden als ik er ook wat programmeerwerk op kan doen, en af en toe een film of serie op kan afspelen.

Wat is je budget?
Bij voorkeur niet meer dan €600,- maar iets meer zal het probleem niet zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop is voornamelijk voor thuisgebruik. Enkele keren per jaar zal deze meegenomen worden (vakanties e.d.). Echter vind ik een goede accuduur wel prettig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In het verleden heb ik erg slechte klantenservice (tot aan juridische vervolgstappen toe) met Acer gehad, dus daar blijf ik graag bij uit de buurt. Verder vind ik het design van de Lenovo Thinkpads erg mooi.
Kwa hardware maakt het mij niet uit. Altijd fan geweest van AMD, maar ik ben niet thuis in hun aanwezigheid op de laptopmarkt.

Eisen aan de laptop
Weinig harde eisen, maar om er toch een paar te noemen.
  • Geschikt voor WoW Classic op 1080p@60Hz
  • Een SSD, minimaal 128GB maar bij voorkeur 250GB+
  • Niet kleiner dan 14" en niet groter dan 17"
  • Simpel design
Vooronderzoek
Ik ben elke dag meermaals op Vraag & Aanbod aan het kijken voor de laptop met de volgende filters:
  • Tot €700,-
  • Intel i5, i7 of AMD Ryzen 5
  • Minimaal 8GB RAM
  • Minimaal 128GB SSD
  • 14" tot 17"
  • Geen CD/DVD drive
  • GeForce GTX 960M, 970M, 980M, 1050, 1050 Ti, 1060
Ik heb ook gekeken naar nieuwe laptop tot €700,- maar ik denk dat ik beter voor tweedehands kan kiezen omdat ik dan verwacht betere game-prestaties binnen mijn budget te vinden.

Tot op heden ben ik nog niet op tijd geweest of heb ik nog geen leuke laptop gevonden. Daar waar ik hulp bij nodig heb is de zekerheid dat een dergelijke laptop aan mijn eis van 1080p@60 WoW aankan. De verschillende YouTube video's die ik heb bekeken, lijken allemaal een niet-representatieve test te zijn (leeg gebied, slechte capture software, onduidelijke hardware specificaties, afwijkende configuraties).

Eerder dacht ik misschien ook met een Intel UHD 960 of MX150 uit de voeten te kunnen, maar volgens mij dippen die allemaal flink richting de 30FPS tijdens het gamen.

Als blijkt dat mijn eisen niet haalbaar zijn met dit budget dan zie ik waarschijnlijk af van de aankoop van een laptop. Kan natuurlijk zijn dat dit helemaal niet haalbaar is, maar volgens mij is WoW een dergelijk oude, geoptimaliseerde game dat dit makkelijk moet kunnen.

Update
De laatste Laptop Best Buy bevat een mooie review van de Asus VivoBook X570ZD. Een laptop die aan al mijn eisen voldoet. Hiermee is dit topic overbodig geworden.

[Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 01-08-2019 09:14]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Beste antwoord (via Seroczynski op 02-08-2019 13:48)

• voxxel
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 04-11 19:38
Dit zijn trouwens de minimum systeemeisen die net officieel bekend gemaakt zijn. Zoals je kan zien is WoW Classic op elk enigszins recent systeem speelbaar:

PC MINIMUM REQUIREMENTS
OPERATING SYSTEM Windows® 7 64-bit (with latest Service Packs)
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750
VIDEO NVIDIA® GeForce® 8800 GT 512 MB or AMD Radeon™ HD 4850 512 MB or Intel® HD Graphics 4000
MEMORY 2 GB RAM (4 GB for integrated graphics such as Intel HD Graphics series)
STORAGE 5 GB available space
INTERNET Broadband internet connection
INPUT Keyboard and mouse required. Other input devices are not supported.
RESOLUTION 1024 x 768 minimum display resolution

Zonnepanelen

Alle reacties

• voxxel
Ik denk eerlijk gezegd dat de mx150 voldoende moet zijn voor je wensen. Ik speel wow vanilla op private servers op een hd620 en dat loopt op medium settings rond de 60 fps. Dat is een redelijke indicatie voor classic en dit wordt ook bevestigd door mensen die de beta op een laptop gespeeld hebben.

Zonnepanelen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• voxxel
Dit zijn trouwens de minimum systeemeisen die net officieel bekend gemaakt zijn. Zoals je kan zien is WoW Classic op elk enigszins recent systeem speelbaar:

PC MINIMUM REQUIREMENTS
OPERATING SYSTEM Windows® 7 64-bit (with latest Service Packs)
PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750
VIDEO NVIDIA® GeForce® 8800 GT 512 MB or AMD Radeon™ HD 4850 512 MB or Intel® HD Graphics 4000
MEMORY 2 GB RAM (4 GB for integrated graphics such as Intel HD Graphics series)
STORAGE 5 GB available space
INTERNET Broadband internet connection
INPUT Keyboard and mouse required. Other input devices are not supported.
RESOLUTION 1024 x 768 minimum display resolution

Zonnepanelen

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee