Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1000 euro laptop voor gamen en muziek software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 18:05
Wat ga je met je laptop doen?
Bepaalde games zoals CS:GO & Anno draaien helaas niet op mijn XBOX. Ik wil daarom een latop ernaast hebben. Daarnaast heb ik wat muziek programma's die ik wil kunnen draaien zonder dat alles begint te haperen als ik teveel geluiden toevoeg. Dit doe ik icm de Maschine mikro mk3 (USB Pad sequenser). Daarnaast heb ik sinds een maand ook een 2 jarig abonnement op XBOX Ultimate waardoor ik voor een 1 euro een hele collectie games ook op mijn laptop kan draaien.

Wat is je budget?
1000 euro. Mag er een paar 10tjes overheen gaan maar zeker niet teveel

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik had een paar weken terug deze Lenovo gekocht: pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0091MH) . Op papier een prachtige laptop voor weinig geld maar ik deze helaas terug moeten sturen om dat die continu haperde (zowel in geluid als in beeld) in in Anno 1404 en CS:GO. Ook de fan stond continu te blazen. Tijdens het gamen heb ik daar geen problemen mee maar in Windows moet het echt wel een beetje een stille laptop zijn. Herinstallatie gedaan alles geupdate maar de problemen bleven. Ik ben nu een beetje huiverig voor Lenovo.

Wat ik zelf heb gevonden
Aan de hand van deze lijst heb ik bepaald wat een beetje een betaalbare videokaart is. Ik heb een 3 tal laptops gevonden die wel aansluiten.

Zie deze pricewatch compare: https://tweakers.net/pric.../1375100;1274925;1424524/

Het betreft:
pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-54-7540
pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-52-51AF
pricewatch: Asus TUF Gaming FX505DT-AL061T

Waar mijn voorkeur denk ik uitgaat naar die TUF Gaming met AMD. Ik las alleen een recente review op de frontpage waar stond dat de TUF de AMD en de Videokaart niet helemaal lekker op elkaar afgesteld heeft. Het betreft niet het type die ik uitgezocht hebt maar ik ga daardoor wel twijfelen.

Ook over de Nitro heb ik verhalen gelezen dan oudere spellen minder goed draaien dan de nieuwe games.

Daranaast is intel al een tijdje markleider waardoor veel software beter getest is op intel dan op AMD.

Ik heb het idee alleen hoe langer ik zoek en hoe meer ik lees hoe ingewikkelder het wordt om een keuze te maken ;)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Alle reacties

• L0g0ff
Ik heb vandaag na het lezen van de best buy toch besloten opnieuw voor de lenovo te gaan: pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0092MH)

Ik hoop dat deze het beter doet dan de i5 die ik eerder had van lenovo.

Enige echt jammere van deze ten opzichte van de Asus tuf vond ik dat er maar 1 bankje geheugen in kan.

Maar als er in 1 week 2 reviews komen waar de Asus tuf afgezaagd wordt en de lenovo de best buy dan ga ik toch voor het advies van Tweakers redactie.

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10:03
L0g0ff schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:19:
Ik heb vandaag na het lezen van de best buy toch besloten opnieuw voor de lenovo te gaan: pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0092MH)

Ik hoop dat deze het beter doet dan de i5 die ik eerder had van lenovo.

Enige echt jammere van deze ten opzichte van de Asus tuf vond ik dat er maar 1 bankje geheugen in kan.

Maar als er in 1 week 2 reviews komen waar de Asus tuf afgezaagd wordt en de lenovo de best buy dan ga ik toch voor het advies van Tweakers redactie.
Ik ben de Lenovo ook zeker aan het overwegen, ik ben benieuwd hoe de laptop jou bevalt.

• L0g0ff
@KarstKoedijk ik laat het hier wel even weten :)

• L0g0ff
@KarstKoedijk

Nou er ging even iets mis tussen DHL en paradigit maar ik heb de laptop binnen.

En idd een top ding. Net even een uurtje getest en anno 1404, apex legends en CS:GO draaien als een zonnetje nu.

Daarnaast is deze ook gewoon stil.

Die vorige blijkt nu achteraf echt defect te zijn. Ik had pech en ben hier nu extra blij mee :)

[ Voor 8% gewijzigd door L0g0ff op 06-08-2019 21:15 ]