Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• EpicHenk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:02
Eigenlijk een simpele vraag, waarom stijgen de RAM prijzen zo hard? De populaire 2x8gb setjes zijn bijvoorbeeld sinds begin juli soms al meer dan 20,- gestegen.

Aangezien ik binnenkort graag een Ryzen 5 3600 wil aanschaffen incl bijpassend mobo en geheugen ben ik benieuwd of jullie verwachten dat de stijging tijdelijk is of nog zal doorzetten?

Beste antwoord (via EpicHenk op 01-08-2019 09:46)

Alle reacties

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Waarschijnlijk weer een Chinese RAM-fabriek in de fik, ofzo. Dat was de oorzaak van de laatste prijsstijging.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:47
extra vraag vanwege de Ryzen introductie?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • Beste antwoord

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 19:28

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

nieuws: Samsungs winst daalt met ruim 50 procent door dalende prijzen van geh...

En Samsung verliest weer vanwege dalen prijzen. Dus stijgen ze of dalen ze?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-11 15:58
Het lijkt erop dat de lokale markt met al het RAM met 3000Mhz plus snelheden gewoon schaars is. De meeste lagere Kloksnelheden zijn niet in prijs gestegen namelijk. Beetje hetzelfde verhaal als de 3900X volgens mij

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 09:56
Ivysaur schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:30:
Waarschijnlijk weer een Chinese RAM-fabriek in de fik, ofzo. Dat was de oorzaak van de laatste prijsstijging.
Dat kwam toch door de overstroming in Thailand?

Anywho, ik denk dat men mee wil liften op het succes van de nieuwe Ryzen processoren. Bij een nieuwe processor komt ook meestal nieuwe geheugen bij kijken.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:11
https://www.alternate.nl/.../product/1560627?lk=13472
Nog onder de 100 euro speciaal voor zen 2
Pagina: 1