Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[pw] Zoekfunctionaliteit werkt niet op partial matches

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17
Disclaimer: probleem ligt waarschijnlijk iets breder dan alleen PW, maar hier ontdekte ik het.

Ik zat een beetje te browsen in de pricewatch en voerde een zoekopdracht uit op acer predator xb2:

Mooi, dat werkt. Enter!

:'(

Anyway, er lijkt dus iets anders gedaan te worden in de search preview dan in de daadwerkelijke search.
Als we via de productbrowser bij de Acer Predator categorie uitkomen en een keyword search doen op xb2 werkt het wel weer:

Lijkt dus op een missing partial matcher in de volledige search.
Thanks! :)

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bloederig schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:23:

Lijkt dus op een missing partial matcher in de volledige search.
Die mist niet zozeer, dat is bewust niet gedaan. De eerste is een 'type ahead' search; dus gaat er een beetje vanuit dat je nog niet klaar bent met typen. Dan levert het gekke resultaten op als het steeds precies zoekt op wat je reeds hebt ingetyped; het zou dan o.a. steeds verspringen tussen wel en geen resultaten ('acer predato' geeft dan wellicht niks) en/of hele andere dingen tonen ('ace' vs 'acer').

De normale zoekmachine gaat er vanuit dat je wel je volledige zoekopdracht hebt getyped.

Zoekmachines zijn eigenlijk onmogelijk goed te maken. Nu mis je blijkbaar de automatische 'wildcard'-mogelijkheid in reguliere search. Maar zodra je daardoor steeds heel veel resultaten krijgt (stel er is wel een xb2-product dat onder gesneeuwd raakt) ga je het gauw zat worden... Je kan het trouwens wel gewoon zelf activeren door simpelweg een * achter xb2 te zetten om zo 'moet beginnen met xb2' aan te geven.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08-03 19:08
ACM schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:42:
[...]

Die mist niet zozeer, dat is bewust niet gedaan. De eerste is een 'type ahead' search; dus gaat er een beetje vanuit dat je nog niet klaar bent met typen. Dan levert het gekke resultaten op als het steeds precies zoekt op wat je reeds hebt ingetyped; het zou dan o.a. steeds verspringen tussen wel en geen resultaten ('acer predato' geeft dan wellicht niks) en/of hele andere dingen tonen ('ace' vs 'acer').

De normale zoekmachine gaat er vanuit dat je wel je volledige zoekopdracht hebt getyped.

Zoekmachines zijn eigenlijk onmogelijk goed te maken. Nu mis je blijkbaar de automatische 'wildcard'-mogelijkheid in reguliere search. Maar zodra je daardoor steeds heel veel resultaten krijgt (stel er is wel een xb2-product dat onder gesneeuwd raakt) ga je het gauw zat worden... Je kan het trouwens wel gewoon zelf activeren door simpelweg een * achter xb2 te zetten om zo 'moet beginnen met xb2' aan te geven.
Als je de keuze hebt tussen 'Geen resultaten' of 'Geen resultaten, hier zijn de resultaten die deels overeenkomen met je zoekterm', dan weet ik wel wat ik beter zou vinden ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Desalniettemin is het dan een feature request, dus ik verplaats 'm

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• IJsrace
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17
Hahn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:47:
[...]

Als je de keuze hebt tussen 'Geen resultaten' of 'Geen resultaten, hier zijn de resultaten die deels overeenkomen met je zoekterm', dan weet ik wel wat ik beter zou vinden ;)
Dit inderdaad, logischer zou zijn de 'type ahead' search of automatisch query+* op het moment dat er geen resultaten zijn op je originele query. Nu is het een beetje vreemd dat er geen resultaten getoond worden, zeker omdat je ze eerst wel zag. Sowieso is het met dit soort producten vaak dat ik wel een partial search wil doen aangezien er zo veel kleine productcodes zijn, dus in ieder geval bedankt voor de wildcard tip! :)

[Voor 4% gewijzigd door IJsrace op 01-08-2019 14:09]

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True