Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Retro game PC voor bij TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC aan mijn TV hangen en retro games spelen. Ik wil dat de bediening via een bluetooth controller gaat (bijv pro controller switch). Ik denk aan launchbox of zo. Ik wil dat hij Wii spellen via Dolphin kan spelen. Ik wil dit zo klein en goedkoop als ik kan vinden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo min mogelijk. Ik heb nu bijv. 300 euro gevonden. Maar als als er nog wat af kan, dan is dat mooi meegenomen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn TV, LG c7. Mijn Switch Pro controller.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 79,05€ 79,05
1MoederbordenASRock A320M-HDV R4.0€ 45,25€ 45,25
1BehuizingenAntec VSK2000-U3€ 40,99€ 40,99
1Bluetooth en IR dongelsLogitech Pico USB Unifying Receiver€ 9,99€ 9,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16€ 44,30€ 44,30
1VoedingenSeasonic OEM SS-300TFX 300W 80+ Bronze€ 40,58€ 40,58
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 39,39€ 39,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 299,55

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik heb overigens al een Raspberry pi 3b met retropie. Die gaat geen wii dolpin speelbaar doen. Die pi 4 ook niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo klein mogelijk. Het zou fijn zijn als hij goed op mijn versterker past. Onkyo.

Ga je overklokken?
Liever niet.

Wat verwacht je van ons?
Alle tips zijn welkom. Kleiner, sneller, goedkoper, stiller. Allemaal dingen die ik graag zie. Misschien heeft iemand al iets dergelijks gemaakt. Etc.

Alle reacties

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Lijkt mij prima. Je zou voor een m2 drive kunnen gaan, scheelt weer wat ruimte en kabels wat in een kleine kast weer wat scheelt. Maakt qua kosten niets uit

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:41
Als je Wii spellen wilt spelen kan je gerust ook een USB sensor bar aansluiten en WiiMotes gebruiken met Dolphin :). Zorg wel dat je Bluetooth hebt. Launchbox icm Big Box is een hele fijne front end dus een prima aanrader.

Verder kan je, mocht je het willen, het ook tweedehands zoeken. Ik draai emulators tot aan CEMU (en een Steam library) nu met gemak op een i5-6400 met een GTX970. Als je goed zoekt kan je dus nog stukken goedkoper uit zijn.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
sigmundfreund schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:29:
Ik draai emulators tot aan CEMU (en een Steam library) nu met gemak op een i5-6400 met een GTX970.
Ik merk dat ik een beetje worstel met de afweging prijs/hoeveelheid emulators...
Heb je toevallig ervaring met de ps3 en xbox 360 emulators? Zou dat met deze PC ook nog lukken?

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:28

SomerenV

It's something!

KopjeThee schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:13:
[...]

Ik merk dat ik een beetje worstel met de afweging prijs/hoeveelheid emulators...
Heb je toevallig ervaring met de ps3 en xbox 360 emulators? Zou dat met deze PC ook nog lukken?
Dolphin gaat nog wel werken maar voor PS3 en X360-emulatie heb je echt een flink betere CPU nodig. Buiten dat werkt het emuleren van die consoles niet echt optimaal.

Ik Schiet Film | Website | Instagram