Toon posts:

Interne hardeschijf verbinden met laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben totaal niet thuis in het demonteren van PC's en Ik heb hier een PC staan die onlangs kapot is gegaan.
Op de hardeschijf staan wat familie foto's en filmpjes die ik graag wil behouden.
Ik heb de PC gedemonteerd en de hardeschijf uit de PC gehaald.
Nu wil ik deze hardeschijf met mijn laptop verbinden om vervolgens deze foto's en filmpjes over te zetten.
Ik weet dat het mogelijk is om van een interne harde schijf een externe te maken, maar ik ben op zoek naar een andere wat goedkopere oplossing.
Is het mogelijk om de hardeschijf met bijvoorbeeld een SATA naar USB kabel de hardeschijf aan te sluiten op mijn laptop?
Mocht dit het geval zijn, welke heb ik nodig voor mijn hardeschijf?

Mijn hardeschijf: WD15EARX

Alle reacties

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:44:
Mocht dit het geval zijn, welke heb ik nodig voor mijn hardeschijf?
Een dockingstation voor SATA, bijvoorbeeld pricewatch: Sharkoon QuickPort XT USB 3.0 V2 Zwart

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:44:
Is het mogelijk om de hardeschijf met bijvoorbeeld een SATA naar USB kabel de hardeschijf aan te sluiten op mijn laptop?
Nee, dat kan niet standaard. Omdat dit een 3,5" schijf is heeft deze een goede voeding nodig. USB, ook een Y-kabel, gaat dat niet lukken.

Dat moet dus met een externe behuizing of een doch zoals hierboven aangegeven is.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
sypie schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:00:
[...]

Nee, dat kan niet standaard. Omdat dit een 3,5" schijf is heeft deze een goede voeding nodig. USB, ook een Y-kabel, gaat dat niet lukken.

Dat moet dus met een externe behuizing of een doch zoals hierboven aangegeven is.
Klopt, maar de echte oorzaak waarom een 3,5" harddisk niet werkt met enkel een USB-voeding, is dat een laptop wel 5 Volt voeding aanbiedt over USB, maar niet de voor 3,5" benodigde 12 Volt voeding.
Als je een 3,5" harddisk via USB aan wil sluiten op een laptop, zul je een 3,5" externe behuizing moeten nemen met een eigen 12 V voedingsadapter. Dan werkt het wel en goed.
Een willekeurig voorbeeld: pricewatch: Sitecom Hard Drive Case SATA 3.5 inch USB 3.0 Zwart