Toshiba Tecra laad niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-07 09:51
Ik heb een Toshiba Tecra Z50-A-130, welke inmiddels 4,5 jaar oud is. Sinds een week heb ik problemen met opladen. Een enkele keer lukt het wel, maar meestal niet.

Ik heb de accu er uit gehad, en dat doet de laptop helemaal niets, behalve consequent knipperen. Met de accu er in lijkt de laptop nog heel ietsje te laden. Soms kan ik net even opstarten. Verder knippert het zelfde ledje in een bepaalde morsecode

Een nieuwe multimeter is onderweg, maar ik denk niet dat de adapter het probleem is.

De vraag is dus of dat de accu kapot is, of dat het laadcircuit kapot is. In geval van het laatste is het over en uit. Iemand die op basis van de verschijnselen er iets zinnigs van kan zeggen? Met name het feit dat opladen een enkele keer wel lukt?

Ik zou kunnen gokken op een nieuwe accu, maar daar het zakelijk is, weet ik niet of ik die kan retourneren. Ook daar iemand misschien nog een goed advies in?

De laptop is bijna afgeschreven, maar doet het verder eigenlijk nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Accu en lader zijn nog goed. Blijft over het laadcircuit. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 10:26

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Misschien de ingang op de laptop (deels) los gekomen van het moederbord en daardoor soms wel en soms niet contact maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lijkt geen goed contact te maken. kap er af halen en nakijken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Inmiddels een nieuwe laptop aangeschaft (Dell Inspiron). Het contact is er wel (led brandt), maar niet laden. Los contact is ook niet waarschijnlijk. Die gaat vooronderdelen op marktplaats of zo.