Onboard audio inschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:59
Ik heb hier zo'n ouwe IBM Aptiva
die we toen 's hebben gekocht via
zo'n pc-prive project
specs:
p1 166mhz
2mb onboard video
onboard audio (soundblaster geloof ik)
32mb dimm

Ik heb 'm een keer geformatteerd en
win98se eropgezet van een andere cd
aleen werkte toen de onboard audio
niet meer dus heb ik ff een sblive
erin gezet
Nou gaat dat ding naar m'n opa en oma
en wil ik eigenlijk de onboard audio weer
aan hebben.
Weet iemand hoe dat moet?

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Verwijderd

'k Zou zeggen, haal de kap eraf, en kijk of een losse chip is te ontdekkem(In de meeste gevallen Creative, C-Media of ESS).
In het andere geval zit het in de Southbridge ingebakken van bijvoorbeeld VIA of SiS, dan kun je van hun website de drivers vinden

• Tcq
ik zal het als ik een hdd ervoor heb ff proberen.
alvast bedankt voor de tip!

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Verwijderd

staat onboard sound aan in je BIOS ? anders misschien ME erop knallen en hopen dat die meteen de juiste drivers installeert voor je..

Verwijderd

Windows ME wil je gewoon niet installeren op een Pentium 166 met 32MB Ram >:)

• Tcq
was ik vergeten te zeggen:L
ik had na win95 eraf gehaald te hebben
win98 erop gezet -> hij vond 'm niet met autodetect
win98se ->vond m ook niet met autodetect.
moet ik dan gewoon "hardware zelf uit lijst selecteren" gebruiken met de drivers van bv. VIA of SIS?

edit:
winME wil ik wel proberen, maar ik heb ut niet

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
Ziet tie wel de geluidskaart als device?
Dat hij niet de drivers gelijk instalt is wat anders.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

Verwijderd

Gewoon eerst drivers downloaden van de desbetreffende website, in geval van losse chip ff kijken om welk type het gaat.

VIA heeft voor hun onboard sound geen ondersteuning zitten in Windows ME voor de 686A+B Southbridge, voor de wat oudere VIA Southbridge durf ik het niet te zeggen

Bij installeren gewoon locatie weergeven

• Tcq
Ik heb een aantal keer al geprobeerd om die Live! eruit te halen en autodetect te doen
maar hij vind helemaal geen nieuwe apparaten.

Vind ik eigenlijk wel weird, want toen we hen vers van de winkel kregen deed 'ie het gewoon wel

Verwijderd

Zo'n IBM aptiva heeft ook altijd een restore CD-Rom. Als je hem zelf in de winkel gekocht heb, heb je die wellicht nog ergens liggen.

Zou ik eenvoudig weg die installeren en anders ff op de site van IBM het type nummer opzoeken. Vind je ook wel de benodigde gegevens.

• Tcq
pa kom net van ze werk.
Hij had nog een paar cd's ervan liggen.
Ook de recovery cd.
Staat een proggie op van crystal ware
windows audio drivers, is dat 't?

Verwijderd

Ik zou gewoon de hele HD een keer formatteren en de volledige Restore CD-Rom terugzetten.
Win '95 draait op zo'n machine toch net weer iets soepeler als '98
Bovendien staan meteen alle drivers dan goed en heb je meteen de CABS op de HD staan, voor als je ze nog nodig mocht hebben.
Waarschijnlijk heb je toch geen USB die ondersteunt hoeft te worden waardoor je evt. '98 nodig zou hebben en bij OSR 2.5 wordt evt. USB ook al ondersteund.

• Tcq
Hij doet 't weer :) iedereen bedankt!

Pagina: 1