Toon posts:

nieuwe cpu cooler voor i5-6500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dikken danny
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:02
cpu koeler voor i5-6500
Bij mijn stock cooler werkt 1 van de push pins niet goed waardoor hij precies niet mooi aansluit tegen het moederbord. Dit zorgt voor een enorm vervelend getril/geluid. Dit is sinds dag 1 aanwezig (2016) maar wordt nu met de tijd enkel maar luider en luider... tijd voor iets nieuws dat stiller is

budget?
Max 50 €

(merk)voorkeuren?
Aangezien ik amazon prime ben, zou het handig zijn iets dat snel verkrijgbaar is daar. merk doet er niet toe

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gigabyte GA-B150-HD3P
Fractal Design Define S (grote case zonder raam, mag dus een grote/hoge cooler zijn als ik het goed heb, looks doen er niet toe)

Ik ga niet overclocken, het zou leuk zijn moest de cooler in de toekomst mee kunnen verhuizen naar nieuw systeem.
koelpasta op voorhand aangebracht zou leuk zijn en handig monteerbaar zonder dat het moederbord opnieuw helemaal er uit moet? (als dat al mogelijk is)

Welke ik zelf heb gevonden die me interessant lijken
cooler master hyper 212 x
be quiet pure rock

alvast bedankt!

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rettsu
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 26-10 16:00

Rettsu

My eye hurts bad..

Pricewatch: Scythe Mugen 5 rev.b

De Scythe Mugen serie is altijd heel erg goed, op amazon ook te verkrijgen.

Edit; typo :P

[Voor 15% gewijzigd door Rettsu op 31-07-2019 16:00]

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Deze is superstil, koelt erg goed en binnen je budget: pricewatch: Noctua NH-L12S

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:17
Precies, gewoon fatsoenlijke koeler, die niet duurder is dan noodzakelijk. Hij heeft een i5-6500, daar hoeft lijkt mij echt geen €50 koeler op.

• Flupkees
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-11 15:01
Ik heb hetzelfde moederbord en ook de i5-6500. Voor aanschaf had ik advies gevraagd in het desktop aankoopadvies gedeelte, misschien interessant voor je: Stille zuinige casual game pc voor max 1400 euro. Ik ben toen door het advies daar uitgekomen op de pricewatch: Arctic Freezer i32 en die is me super bevallen. Tijdens browsen kom ik niet boven de 30 graden uit en bij sustained loads koelt ie ook super en ik hoor niks. 58 graden max (HWmonitor) na 10 minuten prime95 te draaien. Ik kom bijna nooit boven de 40 graden uit.

Mijn advies dus: geef vooral niet te veel geld uit, 20 euro plus is allemaal goed genoeg voor je huidige processor.

Ik ga de product: Arctic Freezer 34 eSports DUO waarschijnlijk kopen voor mijn upgrade naar de AMD Ryzen 2700X door mijn huidige positieve ervaringen en reviews online en die is op amazon beschikbaar, dus misschien vind je die interessant. Ik kan de i32 helaas niet meenemen, omdat die niet compatibel is met AM4 sockets.

[Voor 7% gewijzigd door Flupkees op 02-08-2019 14:24]

• dikken danny
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:02
Die Arctic Freezer 34 lijkt me dan inderdaad een goed voorstel!
de 34 CO variant is op amazon zelfs maar €21,90 (inclusief prime verzending dus)
Ga die maar bestellen denk ik.

Toch maar eerst processor proberen poetsen en oude koelpasta afkomstig van de stock koeler er af schrapen zeker?

• Flupkees
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-11 15:01
Absoluut eerst zo goed mogelijk schoonmaken. Gebruik 99,9% isopropylalcohol (isopropanol) met wattenstaafjes om alles eraf te krijgen. Ik stop pas als er geen residu meer op m'n wattenstaafjes te zien is. Succes ermee!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee