Toon posts:

PCI Ethernet Controller en PCI Comm. Device..

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helleu...
Ik heb twee pc's en wil een netwerkje bouwen, dus om te beginnen twee netwerkkaarten erin. In beide PC's vindt hij de kaarten (een 3Com Etherlink III en de ander een Realtek TF nog wat) en worden geinstalleerd, maar hij vindt ook meteen een PCI Ethernet Controller in de 1 en in de andere PC een PCI Communication Device! Als ik ze verwijder, keren ze vanzelf terug dus ze zullen wel nodig zijn..? Het probleem is echter dat ze beide het bekende gele rondje met het uitroepteken hebben. Beide staan bij 'Overige apperaten', en de beide netwerkkaarten zien er verder goed (geinstalleerd) uit, geen conflicten.

Enig idee wat te doen want m'n netwerk werkt nog niet :) en ik krijg ze niet goed geinstalleerd met een win cd. Het gaat trouwens bij de ene pc om Windows ME en de anders is Windows 98 SE.

Verwijderd

misschien ff de kaartjes van machine verwisselen of anders de laatste nieuwe drivers zoeken :?

Verwijderd

Topicstarter
Zou een nieuwe driver de PCI ethernet controller goed installeren..? De netwerkkaarten op beide pc's zijn gewoon goed geinstalleerd..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er zitten toch flops bij met drivers?
Die moet je gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Als ze bij overige apparaten staan zijn ze niet geinstaleer. mischien staan ze dubbel (heb ik ook gehad) dan staan ze ook in netwerkadapters en modem of zo.

verwijder ze allemaal en als je comp overnieuw opstart dan krijg je een venster met nieuwe hardware gevonden, Hier kun je ze weer instaleren. suc6

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Verwijderd

PCI Communication Device? Klinkt als modem, ben je toch nie in de frut met andere hardware

Verwijderd

Topicstarter
gilseboer: ja inderdaad, bij 1 pc is het inderdaad een modem! duh.
Da's één.. maar die andere.. die geeft dus toch PCI ETHERNET Adapter, dus die moet iets te maken hebben met de netwerkkaart, nietwaar? Het is zo vaag, de lampjes van die netwerkkaart zijn doen ook nix, terwijl deze kaart het WEL doet (met lampjes) in de andere pc!
Pagina: 1