Allen,
Ik ben op zoek naar een suggestieve mening van forumleden die kennis hebben over netwerken.
Binnenkort zal er een nieuwe beschikbaar zijn voor een jeugdcafe/huis in de buurt. De gebouwen zijn zo goed als klaar en we kunnen het huidige pre-historische gebouw achter ons laten.
Nu bij de oplevering van de JH zal een server rack beschikbaar zijn met een patch paneel waardoor we alle ethernetpoorten kunnen aansluiten vanuit de muren naar een switch, ik ben zelf niet meer al te jeugdig maar zou toch dit project willen afwerken voor toekomstige bezoekers, medewerkers.
Er zijn er weinigen of geen die echt diepgaande kennis hebben van netwerken. Daarom even dit forum raadplegen voor wat advies, beginnende bij het begin:
1) Internet aansluiting zal een standaard Telenet aansluiting worden
- Business Fibernet 200 + digitale tv
- IP Adres dynamisch
- Max. downloadsnelheid* 200 Mbps (met speedboost 500 mbps)
- Max. uploadsnelheid* 25 Mbps (met speedboost 40 mbps)
2) Router/Modem van Telenet
24*8 Doc 3 wireless
Toestellen op het netwerk
* Powerline (WIFI ~~ Ubiquiti )
* Computer
* Digitale TV
* AppleTV
* Camera systeem PoE
* Verschillende draadloze toestellen, hoofdzakelijk GSMs voor een Guest netwerk met wachtwoord.
3) Nu zijn we op zoek naar een switch, momenteel zijn er 13 ethernet poorten beschikbaar in de muren.
Omdat we camera's willen plaatsen via PoE hadden we gedacht aan volgende:
Netgear GS728TP-200EUS switch
4) Patch kabels
Qua kleurgebruik om het duidelijk te maken:
BLUE =ethernet PATCH paneel naar SWITCH
RED=ROUTER naar de SWITCH
Idee:
[ Telenet router/modem ] ---> [ PoE switch ] ---> [ Patchpaneel ] ----> [ Etahernet poort in gebouw ]
Ik zeg het ik ben hier zeker geen pro in, maar ik ben opzoek naar opbouwend advies voor een simpele, maar duidelijke installatie.
- Lijkt de configuratie goed?
- Is de PoE switch een degelijk product?
- Is er een voordeel om in ons geval een statisch IP te nemen ipv een dynamisch?
Bedankt alvast.
Ik ben op zoek naar een suggestieve mening van forumleden die kennis hebben over netwerken.
Binnenkort zal er een nieuwe beschikbaar zijn voor een jeugdcafe/huis in de buurt. De gebouwen zijn zo goed als klaar en we kunnen het huidige pre-historische gebouw achter ons laten.
Nu bij de oplevering van de JH zal een server rack beschikbaar zijn met een patch paneel waardoor we alle ethernetpoorten kunnen aansluiten vanuit de muren naar een switch, ik ben zelf niet meer al te jeugdig maar zou toch dit project willen afwerken voor toekomstige bezoekers, medewerkers.
Er zijn er weinigen of geen die echt diepgaande kennis hebben van netwerken. Daarom even dit forum raadplegen voor wat advies, beginnende bij het begin:
1) Internet aansluiting zal een standaard Telenet aansluiting worden
- Business Fibernet 200 + digitale tv
- IP Adres dynamisch
- Max. downloadsnelheid* 200 Mbps (met speedboost 500 mbps)
- Max. uploadsnelheid* 25 Mbps (met speedboost 40 mbps)
2) Router/Modem van Telenet
24*8 Doc 3 wireless
Toestellen op het netwerk
* Powerline (WIFI ~~ Ubiquiti )
* Computer
* Digitale TV
* AppleTV
* Camera systeem PoE
* Verschillende draadloze toestellen, hoofdzakelijk GSMs voor een Guest netwerk met wachtwoord.
3) Nu zijn we op zoek naar een switch, momenteel zijn er 13 ethernet poorten beschikbaar in de muren.
Omdat we camera's willen plaatsen via PoE hadden we gedacht aan volgende:
Netgear GS728TP-200EUS switch
4) Patch kabels
Qua kleurgebruik om het duidelijk te maken:
BLUE =ethernet PATCH paneel naar SWITCH
RED=ROUTER naar de SWITCH
Idee:
[ Telenet router/modem ] ---> [ PoE switch ] ---> [ Patchpaneel ] ----> [ Etahernet poort in gebouw ]
Ik zeg het ik ben hier zeker geen pro in, maar ik ben opzoek naar opbouwend advies voor een simpele, maar duidelijke installatie.
- Lijkt de configuratie goed?
- Is de PoE switch een degelijk product?
- Is er een voordeel om in ons geval een statisch IP te nemen ipv een dynamisch?
Bedankt alvast.
[ Voor 6% gewijzigd door dendaak op 30-07-2019 15:15 ]
Buitenunit: PUZ-SWM80YAA | Ventilatie : Zehnder ComfoAir Q350 | PV: 15 x Aiko Neostar Gen 2S+ 460Wp | Glas-Glas/All black