• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:10

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik had bij een hostingbedrijf (bedrijf X) een hostingpakket afgenomen dat 0,00 euro kostte. Dinsdagavond kreeg ik een email van een incassobureau met het bericht dat ik de hosting van bedrijf X niet had betaald. Ik heb per email geen facturen ontvangen.

In de emailcorrespondentie met bedrijf X geven zij aan:
We versturen de facturen in principe naar het emailadres waar de producten mee geregistreerd staan.
Ik heb op het geregistreerde email-adres geen emails van bedrijf X ontvangen. Ook geven zij aan:
Een tijd geleden hebben wij u geinformeerd over aankomende wijzigingen binnen ons Shared hostingplatform.
Daar heb ik ook geen bericht van ontvangen.

In de mail staat ook:
In uw geval heeft u mogelijk gebruik gemaakt van het static pakket, een pakket wat we altijd gratis hebben aangeboden.Wij controleren niet op gebruik en hebben ervoor gekozen al deze pakketten naar het nieuwe platform te migreren.
Dit, omdat we niet zomaar de gegevens van mensen van onze servers wilden verwijderen. Mogelijk gebruikt u bijvoorbeeld geen website, maar wel mail. Dit zou dan ook komen te vervallen.
Naar mijn idee hebben ze mijn hostingpakket ongevraagd (in ieder geval zonder mijn toestemming en bevestiging) geupgrade of veranderd. Waardoor de kosten van 0 naar 70 euro per jaar zijn gegaan. Lijkt mij dat dit niet zomaar mag, anders nodigt het uit tot makkelijke fraude.

Wat denken jullie? Dit staat nog los van het feit wie moet aantonen of de emails met de facturen wel of niet zijn verzonden, ook daar heb ik grote twijfels bij.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ictinteresse
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:50
Natuurlijk mag een bedrijf de kosten verhogen MAAR dat moet vooraf duidelijk gecommuniceerd worden naar de klant(en).
En dan mogen de klanten ook (kosteloos) opzeggen n.a.v. de prijsverhoging.

Als jij de mail(s) niet hebt gehad zou ik even informeren waar ze die naartoe hebben gestuurd. En uiteraard ook alsnog opzeggen, hetzij met terugwerkende kracht en elders je hosting afnemen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
ictinteresse schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:19:
Natuurlijk mag een bedrijf de kosten verhogen MAAR dat moet vooraf duidelijk gecommuniceerd worden naar de klant(en).
En dan mogen de klanten ook (kosteloos) opzeggen n.a.v. de prijsverhoging.

Als jij de mail(s) niet hebt gehad zou ik even informeren waar ze die naartoe hebben gestuurd. En uiteraard ook alsnog opzeggen, hetzij met terugwerkende kracht en elders je hosting afnemen.
Ik heb geïnformeerd waar de emails heen zijn verstuurd maar daar heb ik niets op ontvangen. Ik snap dat een bedrijf de kosten mag verhogen, dat was de vraag niet. Mag dat zonder een bevestiging? Je kan toch niet zomaar eenzijdig een contract wijzigen?

Als dat wel zo is, wat houdt mensen tegen om gratis webhosting aan te bieden en na een jaar te beslissen dat gratis toch niet uit kan en dan de kosten verhoogd naar 30 euro, dit vervolgens naar de klanten communiceert in de hoop dat de meesten het niet lezen zodat je makkelijk geld kan verdienen? Behalve fatsoen.

[Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2019 13:27]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:13
MrVegeta schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:26:
Ik heb geïnformeerd waar de emails heen zijn verstuurd maar daar heb ik niets op ontvangen. Ik snap dat een bedrijf de kosten mag verhogen, dat was de vraag niet. Mag dat zonder een bevestiging? Je kan toch niet zomaar eenzijdig een contract wijzigen?
Euh, dat is toch bij de meeste contracten zo? Die worden sowieso geindexeerd. Je krijgt dan een tijdje vooraf bericht wat het nieuwe tarief is, en bij 'geen gehoor' gaan ze ervanuit dat je akkoord bent. Of dit nu gas, licht, telefoon, fitness of webhosting is, doet er toch weinig toe?

https://niels.nu

• SLCTD
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 20-01-2020
Vervelende situatie dit. Het lijkt mij ook niet zomaar te kunnen. Je hebt tenslotte nergens goedkeuring voor gegeven. Wel is het misschien handig om de voorwaarden van het gratis pakket dat je destijds hebt afgesloten erbij te pakken en even goed door te lezen.

Of je de mails nu wel of niet hebt ontvangen, een bedrijf dat niet of niet fatsoenlijk op je mails reageert is natuurlijk op z'n minst verdacht van het niet op orde hebben van de zaken. Of juist moedwillig wanbeleid. En vraag om extra aandacht op deze manier.

• ictinteresse
MrVegeta schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Als dat wel zo is, wat houdt mensen tegen om gratis webhosting aan te bieden en na een jaar te beslissen dat gratis toch niet uit kan en dan de kosten verhoogd naar 30 euro, dit vervolgens naar de klanten communiceert in de hoop dat de meesten het niet lezen zodat je makkelijk geld kan verdienen? Behalve fatsoen.
Zoals ik al zei mag een bedrijf de kosten verhogen, ook zónder jou toestemming/bevestiging MAAR daar moet wel tegenover staan dat het bedrijf de klanten tijdig informeert en de klanten ook informeert dat de klant kosteloos mag opzeggen n.a.v. de wijziging.
De wijziging hoeft niet altijd in een bedrag uitgedrukt te worden, dit kan ook de inhoud van het pakket alleen al zijn.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hydra schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:29:
[...]

Euh, dat is toch bij de meeste contracten zo? Die worden sowieso geindexeerd. Je krijgt dan een tijdje vooraf bericht wat het nieuwe tarief is, en bij 'geen gehoor' gaan ze ervanuit dat je akkoord bent. Of dit nu gas, licht, telefoon, fitness of webhosting is, doet er toch weinig toe?
Ook dit is volgens mij niet de vraag. Dat je binnen een contract/pakket de prijs kan wijzigen is inderdaad zo. Ik krijg elk kwartaal een mail van Ziggo dat mijn pakket 2 euro duurder wordt.

Maar bedrijf X heeft mijn pakket opgeheven en mij een nieuw pakket gegeven dat 70 euro kost. Dus ik ben van 0 naar 70 euro gegaan.
ictinteresse schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:34:
[...]
daar moet wel tegenover staan dat het bedrijf de klanten tijdig informeert en de klanten ook informeert dat de klant kosteloos mag opzeggen n.a.v. de wijziging.
Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ik een email niet heb verkregen:
De manier waarop wij facturen en overige berichtgeving sturen is een geautomatiseerd proces.
Aangezien alle klanten deze berichtgeving op dergelijke wijze ontvangen, lijkt het niet aannemelijk dat we dit niet naar u verzenden.

De email betreft de stopzetting van onze gratis dienstverlening, en de omzetting naar een betaalde dienst, is gedaan verzonden op 4 februari jongstleden naar het adres ***@***.nl
Dit is gedaan conform de algemene voorwaarden wat betreft een prijswijziging van producten.
Maar stel we gaan er vanuit dat ik de mail wel heb ontvangen is het dan redelijk dat een pakket van 0,00 euro wordt omgezet naar een pakket van 70,00 euro?

Zou wat zijn als Ziggo opeens van 60 naar 130 euro per maand ging zonder akkoord van hun klanten.
SLCTD schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:31:
Of je de mails nu wel of niet hebt ontvangen, een bedrijf dat niet of niet fatsoenlijk op je mails reageert is natuurlijk op z'n minst verdacht van het niet op orde hebben van de zaken. Of juist moedwillig wanbeleid. En vraag om extra aandacht op deze manier.
De toon en correspondentie met het bedrijf is vriendelijke en professioneel :).

[Voor 53% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2019 13:42]

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zonder expliciet akkoord van een onbetaalde naar een betaalde dienst verplaatst worden lijkt me ook nogal dubieus. Niet dat ik enig idee heb of dat juridisch houdbaar is, maar ik zou niet concluderen dat dat wél mag, enkel omdat dat bij prijsverhogingen (van abonnementen die überhaupt al niet gratis waren) mag. Een prijsverhoging is wel wat anders dan überhaupt een prijs betalen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 04-12 23:57
MrVegeta schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Ook dit is volgens mij niet de vraag. Dat je binnen een contract/pakket de prijs kan wijzigen is inderdaad zo. Ik krijg elk kwartaal een mail van Ziggo dat mijn pakket 2 euro duurder wordt.

Maar bedrijf X heeft mijn pakket opgeheven en mij een nieuw pakket gegeven dat 70 euro kost. Dus ik ben van 0 naar 70 euro gegaan.
Dat mag ook. De ziggo heeft mij van pakket a (heel oud UPC pakket) over gezet naar pakket b (een nieuw ziggo pakket).

Helaas hadden ze gefaald met mij te informeren en hebben ze het prijsverschil nu met terugwerkende kracht moeten crediteren en kan ik alsnog overstappen.

Er stond toch niet in jouw oude contract dat je tot in den eeuwigheid voor die prijs dat kon afnemen en zij de service niet mochten stoppen?

Zij stoppen gewoon hun oude aanbod en aan jou de keuze of je wel of niet hun nieuwe aanbod wil accepteren.
bwerg schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:42:
Zonder expliciet akkoord van een onbetaalde naar een betaalde dienst verplaatst worden lijkt me ook nogal dubieus. Niet dat ik enig idee heb of dat juridisch houdbaar is, maar ik zou niet concluderen dat dat wél mag, enkel omdat dat bij prijsverhogingen (van abonnementen die überhaupt al niet gratis waren) mag. Een prijsverhoging is wel wat anders dan überhaupt een prijs betalen.
Is dat niet wat heel veel "eerste jaar gratis" diensten doen?

[Voor 22% gewijzigd door n3othebest op 30-07-2019 13:43]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
n3othebest schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:42:
[...]

Dat mag ook. De ziggo heeft mij van pakket a (heel oud UPC pakket) over gezet naar pakket b (een nieuw ziggo pakket).

Helaas hadden ze gefaald met mij te informeren en hebben ze het prijsverschil nu met terugwerkende kracht moeten crediteren en kan ik alsnog overstappen.

Er stond toch niet in jouw oude contract dat je tot in den eeuwigheid voor die prijs dat kon afnemen en zij de service niet mochten stoppen?

Zij stoppen gewoon hun oude aanbod en aan jou de keuze of je wel of niet hun nieuwe aanbod wil accepteren.

[...]

Ik dacht dat je als consument hier in Nederland wel sterk stond tegen dit soort praktijken. Is er nergens een wet/clausule die een limiet stelt in % dat een contract gewijzigd mag worden? Net als de huur van je woning, die mag een huurbaas ook niet zomaar 500 euro verhogen.

Hoe heb jij aangetoond dat zij jouw niet hadden geïnformeerd? En wat was de wijziging qua kosten?
[...]

[...]
Is dat niet een klein beetje het idee van een contract? Ik kan toch ook niet besluiten opeens minder te gaan betalen :p

[Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2019 13:47]

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:13

Ja, daar heb je wel een goed punt. Daar was een iets explicietere "ja" wel netjes geweest.

https://niels.nu

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Vast, maar dan is het doorgaans wel al van tevoren aangegeven dat het geld gaat kosten na periode X. Voor zover ik begrijp was deze dienst gewoon gratis, zonder mitsen en maren.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• ictinteresse
[...]

[...]

Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ik een email niet heb verkregen:

[...]

Maar stel we gaan er vanuit dat ik de mail wel heb ontvangen is het dan redelijk dat een pakket van 0,00 euro wordt omgezet naar een pakket van 70,00 euro?

Zou wat zijn als Ziggo opeens van 60 naar 130 euro per maand ging zonder akkoord van hun klanten.

[...]

De toon en correspondentie met het bedrijf is vriendelijke en professioneel :).
Volgens mij stel je in jou 2de post van dit topic de volgende vragen:
Mag dat zonder een bevestiging? Je kan toch niet zomaar eenzijdig een contract wijzigen?

Daarop geef ik reactie, JA dat mag zonder bevestiging. Maar het bedrijf moet jou dus wel informeren, tijdig en de mogelijkheid bieden om kosteloos op te zeggen.
En JA, een bedrijf mag dus wel eenzijdig een contract wijzigen, zij geven namelijk aan zoals je zelf stelt dat ze pakket A niet meer aanbieden welke wordt vervangen door pakket B.

let wel, ik ben het met je eens dat het een forse verhoging is naar 70 euro.
Had je liever gehad dat ze hadden vermeld dat het pakket niet meer aangeboden kan worden en dat je het vanaf dan maar moet "uitzoeken"?
Nee, dat had een klant ook niet goed gevonden.

Ik zeg hiermee niet dat he bedrijf of jij goed/fout zit maar een bedrijf mag stoppen met een bepaald pakket en deze vervangen voor een nieuw pakket, ook al brengt dit enorm hoge kosten met zich mee.
Daarom juist heb je als consument/afnemer dan ook het recht om kosteloos te annuleren.

Natuurlijk moet het bedrijf de klant/afnemer wél hierover informeren. Als zij dat niet bij jou hebben gedaan dan moet het bedrijf met terugwerkende kracht e.e.a. compenseren/crediteren.

Afdwingen dat je alsnog het pakket krijgt voor 0 euro is niet reëel en gaat niet lukken.

Ow ja, mocht dit geen antwoord zijn op je vragen dan zal je deze misschien duidelijker moeten verwoorden. De huidige verwoording laat nogal veel opties voor speculaties open, voor mij.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
bwerg schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Vast, maar dan is het doorgaans wel al van tevoren aangegeven dat het geld gaat kosten na periode X. Voor zover ik begrijp was deze dienst gewoon gratis, zonder mitsen en maren.
Ik zal het contract en de voorwaarden er eens bij pakken. Wat ik wel kan vertellen is dat het contract 3 jaar lang 0,00 euro was.
ictinteresse schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Had je liever gehad dat ze hadden vermeld dat het pakket niet meer aangeboden kan worden en dat je het vanaf dan maar moet "uitzoeken"?
Ik persoonlijk had het een goeie zaak gevonden als ze hadden gezegd:
Het hostingpakket van 0,00 euro zal vervallen per xx-xx-xxx u krijgt de mogelijkheid om over te stappen naar het nieuwe hostingpakket van 5,00 euro per maand.
Ik vind het erg raar dat je als bedrijf de kosten zoveel mag verhogen in een enkele wijziging. Verder is de kwestie of ik wel of niet op de hoogte ben gesteld erg lastig. Ik kan niet bewijzen dat ik een email niet heb ontvangen, ik kan enkel aangeven dat ik op mijn email accounts niets heb ontvangen.

[Voor 51% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2019 13:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat staat er precies in de (algemene?) voorwaarden waar je toentertijd mee akkoord bent gegaan? Als je die niet hebt: vraag aan X samen met een concrete lijst wat ze volgens hen precies wanneer aan welk adres hebben gecommuniceerd.

In het algemeen kan een bedrijfsonderdeel best worden doorverkocht. Maar van 0 naar 70eur gaan zonder expliciet akkoord, dat is iets wat je niet redelijkerwijs kunt verwachten als (consument)klant.

Daar komt schijnbaar nog bij dat je blijkbaar nooit een machtiging oid hebt gegeven (anders hadden ze gewoon het geld afgeschreven).
MrVegeta schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:16:
We versturen de facturen in principe naar het emailadres waar de producten mee geregistreerd staan.
Dat klinkt niet alsof ze zelf de administratie op orde hebben.
ictinteresse schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:52:
[...]
Daarop geef ik reactie, JA dat mag zonder bevestiging. Maar het bedrijf moet jou dus wel informeren, tijdig en de mogelijkheid bieden om kosteloos op te zeggen.
En JA, een bedrijf mag dus wel eenzijdig een contract wijzigen, zij geven namelijk aan zoals je zelf stelt dat ze pakket A niet meer aanbieden welke wordt vervangen door pakket B.

let wel, ik ben het met je eens dat het een forse verhoging is naar 70 euro.
Dusdanig fors dat het grenzen van redelijkheid en billijkheid over gaat, IMHO. Afhankelijk van wat er concreet in de voorwaarden / het contract stond, natuurlijk.
Gratis dienst? Site "pauzeren", mailtjes sturen, na maand(en) verwijderen als geen reactie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• n3othebest
MrVegeta schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:44:
[...]

Ik dacht dat je als consument hier in Nederland wel sterk stond tegen dit soort praktijken. Is er nergens een wet/clausule die een limiet stelt in % dat een contract gewijzigd mag worden? Net als de huur van je woning, die mag een huurbaas ook niet zomaar 500 euro verhogen.
Huur is een uitzondering volgens mij.
Hoe heb jij aangetoond dat zij jouw niet hadden geïnformeerd? En wat was de wijziging qua kosten?
Ging om €5 pe rmaand. Ik heb gebelt met de vraag wanneer ze mij geinformeerd hadden en vroeg of ze het nog een keer konden sturen omdat ik het niet gehad had. Vervolgens heb ik de volgende dagen elke dag opnieuw gebelt dat ik nog niks gehad had en op een gegeven moment (na 3 dagen) gaven ze toe dat er dan waarschijnlijk bij hun wat fout zat en hebben ze gecrediteert.
[...]

Is dat niet een klein beetje het idee van een contract? Ik kan toch ook niet besluiten opeens minder te gaan betalen :p
Natuurlijk kan je dat. En dan heeft het bedrijf de optie om per direct het contract op te zeggen. Nat zoals jij als gebruiker het recht hebt op te zeggen als zij de prijs verhogen.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13:23
F_J_K schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:55:
[...]

Gratis dienst? Site "pauzeren", mailtjes sturen, na maand verwijderen als geen reactie.
Een maand is wellicht wat kort. Ervaring leert dat mensen vaak geen eigen backups hebben, terwijl sommigen het wel beschouwen als hun levenswerk. Desondanks ben ik het wel met de strekking eens; zet de site op zwart, wacht X (X>=3) maanden en verwijder 'm dan.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Freeaqingme schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:59:
[...]
Een maand is wellicht wat kort. Ervaring leert dat mensen vaak geen eigen backups hebben, terwijl sommigen het wel beschouwen als hun levenswerk. Desondanks ben ik het wel met de strekking eens; zet de site op zwart, wacht X (X>=3) maanden en verwijder 'm dan.
Ik had toevallig net mijn post aangepast, vond het bij nader inzien ook wat kort O-)
MrVegeta schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:54:
[...]
Ik zal het contract en de voorwaarden er eens bij pakken. Wat ik wel kan vertellen is dat het contract 3 jaar lang 0,00 euro was.
Oeh dat verandert de zaak een beetje. Loopt het nog minder dan 3 jaar? Dan hebben ze IMHO zeker geen poot om op te staan. (Het zou redelijk kunnen zijn om alsnog uit te schakelen, maar niet om eenzijdig geld te gaan opeisen)

Of het loopt langer dan 3 jaar: sja. Dan heb je gekregen wat er is afgesproken. (Maar dan nog, wat dan hangt nog steeds erg af van wat je toentertijd hebt afgesproken).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
n3othebest schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:56:
[...]
Natuurlijk kan je dat. En dan heeft het bedrijf de optie om per direct het contract op te zeggen. Nat zoals jij als gebruiker het recht hebt op te zeggen als zij de prijs verhogen.
Ik heb jullie een mail gestuurd met de wijziging van mijn kant, jullie hebben daar niet op gereageerd dus ging ik er vanuit dat jullie akkoord waren. Daarom hoef ik het restbedrag niet aan jullie te betalen.
En dan mag het bedrijf waar ik 50% van mijn originele contractkosten aan betaal bewijzen dat zij de mail niet hebben ontvangen. Ga ik direct even proberen :P

• n3othebest
MrVegeta schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:02:
[...]

[...]

En dan mag het bedrijf waar ik 50% van mijn originele contractkosten aan betaal bewijzen dat zij de mail niet hebben ontvangen. Ga ik direct even proberen :P
Jij zal toch echt moeten bewijzen dat jij een mail gestuurd hebt naar hun ontact adress. Net zoals zij moeten bewijzen er 1 naar jou gestuurd te hebben.

Ontvangen doet er niet toe omdat er vanuit gegaan word dat een mail aan komt als hij naar het juiste adress gestuurd word.

[Voor 12% gewijzigd door n3othebest op 30-07-2019 14:05]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
n3othebest schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Jij zal toch echt moeten bewijzen dat jij een mail gestuurd hebt naar hun ontact adress. Net zoals zij moeten bewijzen er 1 naar jou gestuurd te hebben.

Ontvangen doet er niet toe omdat er vanuit gegaan word dat een mail aan komt als hij naar het juiste adress gestuurd word.
Ja en zij zeggen:
Verder is het, zoals aangegeven in dezelfde voorwaarden, de verantwoordelijkheid van de klant om een werkend emailadres te verstrekken, alsmede de bewijslast dat deze berichten niet ontvangen zijn.
Dus daar hebben ze ongelijk in?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Begin eerst eens met opzoeken wat er nu concreet is afgesproken. Ze verwijzen naar de voorwaarden, wat suggereert dat je daar toentertijd mee akkoord bent gegaan. En evt. daarna hen vragen wanneer er concreet wat wanneer aan welk adres is gestuurd. Is er slechts eenmaal gemaild, alleen 4 feb?

En check je spamfilter. Al zou je van een hoster mogen verwachten dat die voldoende van mailen weet om te zorgen dat de kans nihil is dat er mail van hen in de spambak komt.

En nog steeds: check waar je concreet mee akkoord bent gegaan ;)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MrVegeta Vraagt; Zonder bevestiging webhosting veranderen, mág da?

Ja. je hoeft niets te bevestigen om akkoord te gaan met een wijziging.
Zie oa verhoging van Internetprovider. Als men u een e-mail heeft gestuurd naar een actief en bij hen bekend e-mailadres, bent u geïnformeerd. U kunt het ontvangen hebben in map ongewenst of over het hoofd hebben gezien bij verwijderen van e-mails. De e-mail informatie gaat automatisch via e-mailadressen die op dat moment bekend zijn. U kunt betwisten of dat waar is, maar de vraag 'TT' is bevestigd. Het wordt nu een welles nietes verhaal. maar dat zal je met de partij moeten uitvechten waar u een contract mee heeft. (en wat er in dat contract staat vermeld)

Dus, duik in je contract en neem contact op met de 'tegenpartij'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• c-nan
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:25
Was het echt 0,00 euro / gratis. Of was het bijvoorbeeld 70 euro, maar ook 70 euro korting en dat de korting er nu niet meer is?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb het contract opgevraagd, die is er niet. De voorwaarden willen ze ook niet zomaar opsturen, maar nu wordt er wel coulantie gegeven dat ik mijn hosting laat ontbinden en daardoor vervallen ook de incassokosten. Nou ja.
c-nan schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:31:
Was het echt 0,00 euro / gratis. Of was het bijvoorbeeld 70 euro, maar ook 70 euro korting en dat de korting er nu niet meer is?
Het was niet eens gratis. Het was 0,00 euro. Dat was het hele idee van dat pakket :). Geen verborgen kosten etc.

[Voor 45% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2019 14:32]

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:00

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Vreemde zaak hoor, er is geen contract en dan willen ze alsnog voor iets laten betalen. Wat voor toko gaat het hier om?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

MrVegeta schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:32:
Ik heb het contract opgevraagd, die is er niet.
Dan houdt het verhaal toch op? Wie eist bewijst. Als ze zelf al niet kunnen of willen aantonen waar je ueberhaupt toentertijd precies mee akkoord bent gegaan..
maar nu wordt er wel coulantie gegeven dat ik mijn hosting laat ontbinden en daardoor vervallen ook de incassokosten.
Hebben ze aangegeven wanneer de veertiendagenbrief (mail) is gestuurd? Als die nooit is gestuurd dan mag er sowieso geen sprake zijn van incassokosten..

We zitten hier wel erg te redeneren zonder concrete info natuurlijk. Garantie tot de deur, al durf ik te beloven je geen factuur te sturen voor de posts hier in dit topic tot nu toe ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

De voorwaarden kun je zo van Archive.org plukken.

Van gratis naar 70 euro per jaar is wel een forse stap. Ik denk niet dat ze erop mochten vertrouwen dat je daarmee instemde, enkel door het uitblijven van een reactie.
EnigmaNL schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:34:
Vreemde zaak hoor, er is geen contract en dan willen ze alsnog voor iets laten betalen. Wat voor toko gaat het hier om?
Er hoeft geen 'contract' te zijn. Dat er een overeenkomst was voor gratis hosting stond buiten kijf.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

GlowMouse schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:47:
[...]

Er hoeft geen 'contract' te zijn. Dat er een overeenkomst was voor gratis hosting stond buiten kijf.
Een met bloed ondertekend stuk papier in drievoud is inderdaad onzinnig. Het 'contract' is m.i. de combi van de toen geldende AV en de administratie van het 'vinkje' (welk persoon/mailadres heeft wanneer wat geaccordeerd). /IANAmeesterinderechten

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
GlowMouse schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:47:
De voorwaarden kun je zo van Archive.org plukken.

Van gratis naar 70 euro per jaar is wel een forse stap. Ik denk niet dat ze erop mochten vertrouwen dat je daarmee instemde, enkel door het uitblijven van een reactie.

[...]

Klopt:
We hebben geen getekend contract, u bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen u de producten aanmaakte.
EnigmaNL schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:34:
Ik hoef hier natuurlijk niet met namen te gaan slingeren. In hun correspondentie waren ze best netjes. Alhoewel naar het einde toe het geduld wel wat af nam...

Het vervelende van deze kwestie is een tweevoud. Ik heb geen bericht ontvangen dat er een wijziging zou worden doorgevoerd. Dit kan komen door een technische issue aan mijn kant (alhoewel ik het wel apart vind dat ik wel de incasso mail op hetzelfde adres ontvang) en het feit dat de prijswijziging van 0,00 naar 70,00 euro is gegaan wat naar mijn idee onredelijk is. Ze hebben nu coulantie aangeboden en voor mij is daarmee de zaak afgerond.

Laat het een wijze les voor iedereen zijn, check elk mailtje dat je ontvangt 3 keer. Voor je het weet betaal je 1000 euro voor je hosting :/

[Voor 42% gewijzigd door MrVegeta op 30-07-2019 14:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-12 22:34
Ik denk dat ik weet over welk bedrijf we het hebben, want ik heb dezelfde discussie met ze gehad.

Had 1 betaalde hosting en 1 static pakket en mocht opeens voor 2 gaan betalen. Ik heb toen een mailtje naar de servicedesk gestuurd, en kreeg het zelfde terug als jij. Heb toen nog een keer gereageerd dat ik echt niet van plan was te betalen en dat ze de hosting mochten opzeggen. Dit hebben ze netjes gedaan en de factuur gecrediteerd.

Mijn advies; even boos doen tegen de servicedesk en lekker een andere hoster gaan zoeken :)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:52:
Ik denk dat ik weet over welk bedrijf we het hebben, want ik heb dezelfde discussie met ze gehad.

Had 1 betaalde hosting en 1 static pakket en mocht opeens voor 2 gaan betalen. Ik heb toen een mailtje naar de servicedesk gestuurd, en kreeg het zelfde terug als jij. Heb toen nog een keer gereageerd dat ik echt niet van plan was te betalen en dat ze de hosting mochten opzeggen. Dit hebben ze netjes gedaan en de factuur gecrediteerd.

Mijn advies; even boos doen tegen de servicedesk en lekker een andere hoster gaan zoeken :)
Zij willen enkel de hosting opzeggen als de mail van hetzelfde adres komt als het account dat bij hun geregistreerd is. Maar dat email account gebruik ik enkel om emails te ontvangen (is erg oud) en ik kan op hun omgeving niet inloggen om mijn account te wijzigen, en de emails om het wachtwoord te wijzigen worden niet ontvangen. En ik kan ook niet goed inloggen op dat account :p Beetje ellendig allemaal. Ik heb het voor elkaar gekregen om vanaf het originele email adres en mail te versturen (ook naar mijn eigen email accounts) met de vraag tot opheffing . Dus het zal mij benieuwen.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee