Toon posts:

Gtx 1660 ti, past het bij mijn cpu en moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Iemand933
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 01-11-2019
Hoi,
Mijn nvidia gtx 960 is overleden en ik wou het hetplaatsen met een gtx 1660 ti. Mijn vraag is of mijn moederbord en processor deze combinatie aankunnen.

Dit zijn de gegevens:

Processor:i5 6500

ASRock B150M-HDV 1151 mATX moederbord, PCI-E, USB3, SATA3, DDR4

Als dit mogelijk is zou het dan een bottleneck opleveren?. Of kan ik beter voor de 1650 gaan?

Met Vriendelijke Groet, kevin

Beste antwoord (via Iemand933 op 30-07-2019 20:03)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Iemand933 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:17:
What should i do, een goedkopere videokaart erin gooien gtx 1550 ofzo, en dan kijken hoelang de voeding het nog volhoudt en dan later een voeding erbij halen?
Nee, want als je voeding gaat, dan kan die de rest van je PC meenemen. Maar aangezien het nu een beetje duur zal worden, waarom niet een RX570 8GB? Makkelijk een stuk sneller dan de GTX960 was, ook ruim sneller dan de GTX1650, langzamer dan een GTX1660, maar veel goedkoper. De GTX1600 series haar prijs/prestaties is eigenlijk helemaal niet goed. De GTX1660 is redelijk, de GTX1650 en GTX1660Ti zijn dat niet.

In de €150-€230 range kan je goedkoop een goede AMD Radeon kan kopen. AMD is op het moment heel wat inventaris aan het dumpen omdat ze over enkele maanden hun RX500 series zullen vervangen voor nieuwe modellen. Ze verbruiken meer energie, maar dat betekend niet dat ze niet presteren. ;)

Voor AMD is Sapphire al snel de beste fabrikant. Je kan altijd een RX570 nemen en de rest steken in een betere voeding. pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5
Iemand933 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:00:
Ga ik zeker doen! . Dan steek ik er 360 euro in, het moederboord en processor en geheugen gaan nog wel 3 jaar mee als het goed is toch? Het is allemaal pas 3 jaar oud.
Ik zou niet zo optimistisch zijn...
Een i5 6500 was in 2016 een goede keuze voor een gaming CPU. Betekent niet dat het echt goed was. Toen waren er al games waar een quadcore wat krap begon te worden. Onderhand zijn er genoeg games die niet goed meer draaien op een quadcore. Ik geef het een jaar, misschien twee voordat de meeste nieuwe games die ook maar enige zware grafische eisen hebben, allemaal niet goed meer draaien. Fortnite, Apex Legends etc zal wel draaien. Games zoals Battlefield of Assassins Creed of Tomb Raider draaien nu al niet goed op een quadcore. Het gaan er alleen maar meer worden. Hou er dus rekening mee dat je over niet al te lange tijd, je CPU en moederbord ook kan vervangen. Dat zal nog eens €200-€300 worden. Waarschijnlijk zal je dan moeten gaan kijken naar een Ryzen 3600 en een B450 moederbord. Volgend jaar dan een Ryzen 4000 of B550 moederbord. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

• Bjorn2007
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11-08 00:07
Geen zorgen.. Je processor zal absoluut geen bottleneck veroorzaken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:43
Bjorn2007 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:53:
Hoe kan je dat nou zeggen zonder dat je weet wat TS met het systeem doet. In sommige games is een quadcore zonder HT sowieso een bottleneck en met beeldbewerking is het ook niet ideaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 26-11 20:06
Bjorn2007 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:53:
Dat is nogal een statement.

Maar goed. TS, het kan prima bij je CPU en mobo. Of het in je kast past en uberhaupt aan je eisen voldoet is een 2e. Dat is niet te zeggen op basis van je post. Ook noem je je voeding niet, en er zit wel wat verschil in verbruik tussen de 960 en de 1660ti.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Iemand933 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:38:
Hoi,
Mijn nvidia gtx 960 is overleden en ik wou het hetplaatsen met een gtx 1660 ti. Mijn vraag is of mijn moederbord en processor deze combinatie aankunnen.

Dit zijn de gegevens:

Processor:i5 6500

ASRock B150M-HDV 1151 mATX moederbord, PCI-E, USB3, SATA3, DDR4

Als dit mogelijk is zou het dan een bottleneck opleveren?. Of kan ik beter voor de 1650 gaan?

Met Vriendelijke Groet, kevin
Voor welk gebruik en wat is de rest van je systeem oa welke voeding. er bestaat ook een GTX1660 zonder Ti.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Iemand933
Over de voeding maak ik me geen zorgen.
Dat is namelijk de CoolerMaster 600 watt B600 Black voeding.

Het is voornamelijk om apex legends op te spelen in 1080 of 1440p.
Het liefst op ultra natuurlijk of met hoge fps.

• Uszka
Iemand933 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:29:
Daar maak ik mij wel zorgen om want het is geen goede voeding. Erg matige kwaliteit en presteert ronduit slecht. Eigenlijk niet eens geschikt voor je systeem.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Iemand933 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:29:

Het is voornamelijk om apex legends op te spelen in 1080 of 1440p.
Het liefst op ultra natuurlijk of met hoge fps.
oa hier zie je een i5-6500 met GTX1070(wat +- te vergelijken is met 1660Ti)
https://www.userbenchmark...s/4036/141989.34775.0.0.0

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Iemand933
Uszka schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:49:
[...]

Daar maak ik mij wel zorgen om want het is geen goede voeding. Erg matige kwaliteit en presteert ronduit slecht. Eigenlijk niet eens geschikt voor je systeem.
Waarom verkoopt dragon computers dit dan zo? Het zou een goed werkend systeem moeten zijn.

• Iemand933
Hackus schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:59:
[...]

oa hier zie je een i5-6500 met GTX1070(wat +- te vergelijken is met 1660Ti)
https://www.userbenchmark...s/4036/141989.34775.0.0.0
Daarom heb ik liever de 1660ti, die ik qua prijs kwaliteit veel goedkoper.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DC verkoopt vaak goedkope voedingen in hun systeem. Deze houden het vaak net jaar of 3 vol zodat je moeilijk aanspraak kunt maken op garantie. (goedkoop is vaak duurkoop)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Iemand933 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:37:
[...]

Waarom verkoopt dragon computers dit dan zo? Het zou een goed werkend systeem moeten zijn.
Gebrek aan hardware kennis is vrij normaal bij de gemiddelde webshop.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Iemand933
What should i do, een goedkopere videokaart erin gooien gtx 1550 ofzo, en dan kijken hoelang de voeding het nog volhoudt en dan later een voeding erbij halen?

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 25-11 17:05
Nee dat sowieso niet, kans dat je al je andere componenten meeneemt het graf in (mocht de voeding het begeven) is veel te groot.

Beter koop je iets als: pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W of pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
Inclusief een 1660 (of Ti)

Offtopic:
Ik heb een vriend gehad die (spijtig genoeg) een Cooler Master B700 had gekocht die in rook opging (kwam letterlijk rook uit)...

[Voor 9% gewijzigd door ItsWillem op 30-07-2019 16:33]

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Iemand933
Ga ik zeker doen! . Dan steek ik er 360 euro in, het moederboord en processor en geheugen gaan nog wel 3 jaar mee als het goed is toch? Het is allemaal pas 3 jaar oud.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Leeftijd van het systeem zegt niets. Jouw systeem presteert nauwelijks beter dan een systeem met i5-2500K van 8 jaar oud. Door gebrek aan concurrentie heeft Intel vrijwel stil gestaan t/m KabyLake.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 25-11 17:05
De i5-6400 (stuk lager geclockt dan de 6500, maar toch) die ik origineel had, had in januari dit jaar al enorme moeite met cpu intensieve games. (Fortnite/CS:GO altijd enorme framedrops/lagspikes) vandaar de i7-6700 die ik dus sinds januari heb.

Ik neem aan dat de performance per jaar nu veel harder toeneemt dan de afgelopen 8 jaar ivm dat AMD nu echt een goede inhaalslag maakt en daadwerkelijk concurreert met Intel (voorheen altijd 'game-cpu's')

[Voor 3% gewijzigd door ItsWillem op 30-07-2019 17:16]

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee, want als je voeding gaat, dan kan die de rest van je PC meenemen. Maar aangezien het nu een beetje duur zal worden, waarom niet een RX570 8GB? Makkelijk een stuk sneller dan de GTX960 was, ook ruim sneller dan de GTX1650, langzamer dan een GTX1660, maar veel goedkoper. De GTX1600 series haar prijs/prestaties is eigenlijk helemaal niet goed. De GTX1660 is redelijk, de GTX1650 en GTX1660Ti zijn dat niet.

In de €150-€230 range kan je goedkoop een goede AMD Radeon kan kopen. AMD is op het moment heel wat inventaris aan het dumpen omdat ze over enkele maanden hun RX500 series zullen vervangen voor nieuwe modellen. Ze verbruiken meer energie, maar dat betekend niet dat ze niet presteren. ;)

Voor AMD is Sapphire al snel de beste fabrikant. Je kan altijd een RX570 nemen en de rest steken in een betere voeding. pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 8GD5
Iemand933 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:00:
Een i5 6500 was in 2016 een goede keuze voor een gaming CPU. Betekent niet dat het echt goed was. Toen waren er al games waar een quadcore wat krap begon te worden. Onderhand zijn er genoeg games die niet goed meer draaien op een quadcore. Ik geef het een jaar, misschien twee voordat de meeste nieuwe games die ook maar enige zware grafische eisen hebben, allemaal niet goed meer draaien. Fortnite, Apex Legends etc zal wel draaien. Games zoals Battlefield of Assassins Creed of Tomb Raider draaien nu al niet goed op een quadcore. Het gaan er alleen maar meer worden. Hou er dus rekening mee dat je over niet al te lange tijd, je CPU en moederbord ook kan vervangen. Dat zal nog eens €200-€300 worden. Waarschijnlijk zal je dan moeten gaan kijken naar een Ryzen 3600 en een B450 moederbord. Volgend jaar dan een Ryzen 4000 of B550 moederbord. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Iemand933
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:21:
[...]

[...]

Dan kan ik net zo goed een nieuwe pc kopen helaas!, even niet gamen en sparen dan maar :(

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Iemand933 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:05:
[...]

Dan kan ik net zo goed een nieuwe pc kopen helaas!, even niet gamen en sparen dan maar :(
Begin maar eerst met updaten van voeding en videokaart

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Iemand933 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:05:
[...]

Je kan natuurlijk ook de videokaart, voeding en ter zijner tijd de behuizing en het werkgeheugen meenemen. Dat scheelt weer wat. :)

Maar PC gaming is gewoon duur en voor het eerst in jaren is er ook weer eens wat om naar te upgraden. Ik denk dat je nu eens moet kijken wat voor games je allemaal speelt of wil spelen en dan eens wat benchmarks opzoeken hoeveel die games eigenlijk vragen. Denk daarbij aan sites zoals Techspot, Guru3D of Techpowerup.

Wat natuurlijk ook kan is je upgrade pad in tweeën splitsen. De i5 6500 zal het nu nog volhouden in de meeste games, de videokaart is dood dus die moet vervangen. Dan zou ik kijken naar een RX570 of een GTX 1660. GTX1660 is sneller, RX570 is goedkoper, wat je zelf wil. Wil je er wel flink wat extra tegenaan gooien voor iets veel krachtigers, nou over twee weken zouden de eerste partnerkaarten voor de RX5700 series eindelijk moeten gaan arriveren. De RX5700 is echt een snelle videokaart. Daarmee bedoel ik gemiddeld zeer vergelijkbaar met de RTX2060S en RTX2070 terwijl die goedkoper is.

categorie: Videokaarten

Het probleem is dat de koeloplossing van dit standaardmodel niet bepaald geruisloos valt te noemen. Wil je dat tolereren, dan zijn ze nu al erg goed. Persoonlijk wil ik dat niet (meer) tolereren, waardoor ik nog even moet wachten. ;)

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
n.a.v. dit topic kwam ik dit tegen:

https://www.gpucheck.com/...ltra?lang=en&currency=usd

hierin wordt aangegeven dat de CPU in dit geval toch een bottleneck zal zijn, al is dat beperkt.

Zelf heb ik nog een eeuwen oude i7 860 broeder.
https://www.gpucheck.com/...ntel-core-i7-860-2-80ghz/

Daarmee ben je de helft van de fps kwijt puur door de oude cpu :o

Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee