Toon posts:

Sound system schakelt automatisch uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Sinds kort hebben wij een nieuwe woning waarbij we een mix van apparatuur hebben aangesloten in de woonkamer. Zelf heb ik een dvd speler met surround sound, speaker set van samsung aangesloten. Dit werkte altijd heel eenvoudig met een optical cable. Sinds de nieuwe opzet gebeurt echter iets (voor mij) vreemds. Als de TV aanstaat, en ik zet de dvd speler aan (Op stand D.IN waarop dit voorheen altijd werkte) dan wordt de dvd speler automatisch afgesloten. Op alle andere standen blijft de dvd speler aanstaan, maar d.in sluit direct af. Als de tv uitstaat, blijft de dvd speler wel op de stand d.in aanstaan.

Kan iemand mij uitleggen wat er mis is?

Het gaat om een Samsung AH64-04467F Dvd speler.

*Dit is de eerste keer dat ik op tweakers een topic open. Als er iets onjuist is hoor ik het graag.

Bedankt!
Jason

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-07-2019 16:41)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 22:54
Het is me niet precies duidelijk wat je bedoelt met
". Sinds de nieuwe opzet "

Heb je het nu anders aangesloten dan voorheen? Hoe zet je de TV aan (met afstandsbediening?)
Zit er een HDMI kabel tussen de TV en de DVD speler? (wellicht is het dan namelijk een HDMI CEC issue)

Iets meer informatie is dus eigenlijk wel welkom.

*sowieso

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Het is me niet precies duidelijk wat je bedoelt met
". Sinds de nieuwe opzet "

Heb je het nu anders aangesloten dan voorheen? Hoe zet je de TV aan (met afstandsbediening?)
Zit er een HDMI kabel tussen de TV en de DVD speler? (wellicht is het dan namelijk een HDMI CEC issue)

Iets meer informatie is dus eigenlijk wel welkom.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Probeer eens een andere HDMI kabel ertussen te doen, indien alles via HDMI is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. De 'nieuwe opzet' is een andere tv dan voorheen (eerst samsung, nu medion). Verder gebruik ik dezelfde kabels als voorheen. De DVD speler is verbonden door middel van een HDMI en een Optical cable. Ik heb zojuist een andere hdmi kabel aangesloten maar zonder resultaat. De optical kabel heb ik nu even geheel losgekoppeld maar de dvd speler gaat nog steeds uit zodra d.in geselecteerd wordt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gefixt! Het waren inderdaad de HDMI-CEC instellingen op de tv. Wist niet eens dat deze er waren.. Bedankt DonJunior ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Top, goed om te lezen..

*sowieso

Pagina: 1